Weekend media festival
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

U jednom od omiljenih primorskih gradova na jadranskoj obali počelo je 14. izdanje najomiljenijeg festivala u regionu. Weekend je spojio sunce, more, medije, komunikaciju i digitalne medije a takvoj kombinaciji je teško odoleti.

PROČITAJTE JOŠ

Rovinj je neobično živahan krajem septembra. Ove godine posebno, jer je i većina turista izabrala kraj sezone kako bi iz epidemioloških razloga izbegli gužvu na ulicama i plažama.

Weekend je počeo muzičkim programom u četvrtak 23. septembra koncertom dela članova originalne postave grupe Novi fosili i muzičkim izborom DJ Peppea. U velikom dvorištu stare „Tvornice duhana Rovinj“ ponovo su susreli stari prijatelji, poznata TV lica, radijski glasovi, marketinški magovi i influenseri.

Nakon uvodne reči direktora festivala Toma Ricova, kojima je ozvaničio njegovo otvaranje, program je počeo sutradan panelom pod nazivom „Influenseri – trgovci uticajem“. Kakav sadržaj treba proizvoditi i kojim kanalima najbolje „prodavati“otkrili su svetski putnik Kristijan Iličić, influenserka Ella Dvornik-Pearce i Erna Saljević i TikToker Dario Marčac. Dario je potom održao predavanje „TikTok u sopstvene svrhe“ deleći sa prisutnima sopstvena influenserka iskustva i savete o tome kako kompanije treba da razvijaju sopstvene profile na ovoj sve uticajnijoj platformi.

Weekend media festival
Stjepan Orešković Foto: Matija Habljak/PIXSELL

TikTok je goruća tema drugog dana Weekenda jer se o fenomenu ove platforme govorilo i na predavanju „Pandemija TikToka i novih influensera“. Kroz presek zbivanja na hrvatskom digitalnom tržištu u periodu od 2019. godine do danas, evidentan je nezaustavljivi uspon korisnika ove aplikacije koji je dodatno ubrzan pandemijskim okruženjem.

Čelni ljudi regionalnih informativnih (print) medija razgovarali su o poslovanju mainstream i specijaliziranih medija. Na panelu „Da ciljam u metu ili pucam iz sačmarice: ‘special interest print’ vs. ‘mainstream print'“ složili su se da današnji mediji predstavljaju potencijal za precizno ciljana, specijalizovana, izdanja namenjena publici specifičnih interesovanja.

Weekend media festival
Foto: Marin Tironi/PIXSELL

„PR ima budućnost, ali moramo se menjati i prilagođavati. PR je življi nego ikad, ali moramo razmišljati kako da se prilagodimo, kako da se menjamo i iskoristimo prilike kroz content/digital/marketing“, zaključeno je na panelu PR je mrtav.

Živio PR!“. Konstatovano je da je „native PR“ postao ključna stavka prilikom sklapanja bilo kakvog posla sa klijentom, što je do pre deset godina bilo potpuno nezamislivo.

Posebno bismo izdvojili panel „Epidemija pametnih telefona – Pretnja zdravlju, obrazovanju i društvu“. Na ovu više nego aktuelnu temu predavanje je održao proslavljeni nemački psihijatar Manfred Spitzer. Jedna od osnovnih zamerki koje je uputio tiče se preterane upotrebe mobilnih telefona među najmlađima. Ukazao je da to nije kvalitetno provedeno slobodno vreme. Direktno ukazao na posledice koje, na mentalno zdravlje i društvo generalno, može ostaviti ova vrsta tehnologije svojim preteranim korišćenjem i uticajem.

Weekend media festival
Foto: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

Ovogodišnji Weekend se, po prvi put u svojoj istoriji dotakao robotike, njene šire primene u zdravstvu i svakodnevnom životu. Večernji program namenjen druženju i đuskanju uz zalazak sunca, pripao je Tijani T, DJ Rei i hip-hop bendu Bolesna braća.

BONUS VIDEO:

Bijelo dugme pokorilo festival

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk i Tviter.

 

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar