Timoti Šalame Foto: EPA-EFE/ETTORE FERRARI

Prošli su dani kada su mačo muškarci vladali Holivudom, a sada na tron stižu neki novi klinci koji, čini se, sa prethodnim generacijama nemaju gotovo ništa zajedničko.

U poređenju sa znatnom erom Holivuda, kada su bioskopskim salama širom sveta harali Hemfri Bogart, Klark Gejbl i Džon Vejn, ali i poslednjim decenijama 20. veka kojim su dominirali Marlon Brando, Robert de Niro i Al Paćino, danas su najveće zvezde momci koji ne mogu da se svrstaju u gorepomenuti kalup.

PROČITAJTE JOŠ

Osim novopečenog oskarovca Kilijana Marfija, pa zvezde serije „The Bear“ Džeremija Alena Vajta ili irskog glumca Barija Kogana (svima je zajedničko „odsustvo“ klasičnog mačoizma), poslednjih godina posebno se izdvojio američko-francuski glumac Timoti Šalame. Mršavi momak sa razbarušenom kosom i pomalo ženskim crtama lica za kratko vreme osvojio je srca kritičara, ali i publike širom sveta.

Šalame je karijeru počeo ulogom u drami „Homeland“ 2012. godine koja mu je otvorila brojna vrata unutar industrije. Nakon uspeha sa naučnofantastičnim ostvarenjem Kristofera Nolana „Interstellar“ (u kojem je tumčio sina lika Metjua Mekonahija), Timoti je postajao sve zapaženiji.

I retko ko je mogao da pretpostavi šta će biti njegov sledeći angažman, a još manje koliki uspeh će postići širom sveta. Šalame se odlučio na prilično nekonvencionalan potez, pogotovo za nekoga ko je tek stupio u Holivud – tlo na kojem se pogrešni potezi ne praštaju.

Foto: Image Capital Pictures / Film Stills / Profimedia

Tada dvadesetdvogodišnji Šalame stao je rame uz rame sa znatno starijim i iskusnijim Armijem Hamerom i u filmu Luke Gvadanjina pod nazivom „Call Me by Your Name“ ostvario ulogu života. Možda se ova titula čini preteranom, ali imajući u vidu brojne nagrade i priznanja koje je ova gej romansa dobila širom planete, možda i nije daleko od istine.

Timoti Šalame je kasnije izjavio kako nije očekivao da će ovaj film biti tako dobro primljen, ali da je svestan odgovornosti koju nosi pričanje jedne kvir ljubavne priče. Govoreći o ovom filmu pokazao je jednu katrakteristiku koja je svojstvena svim velikim umetnicima – nagrade ga ne zanimaju.

Timoti Šalame; Foto: USA TODAY Network / ddp USA / Profimedia

– Ono što je ovaj film već postigao je toliko van svih naših najluđih snova. Iskustvo snimanja je bila ono što me je najviše privuklo. I pozitivne kritike su nas sve oduševile, bilo šta izvan toga bi takođe bilo veoma cenjeno, ali zaista se trudim da ne razmišljam previše o tome – skroman je bio u intervjuu za „Newsweek“ pre nekoliko godina.

Usledile su uloge u tnejdž drami „Lady Bird“, a onda se probao u „Beautiful Boy“, potresnoj priči o mladom zavisnikom i očinskoj ljubavi. Tu je dobio priliku da radi sa slavnim Stivom Karelom, ali film nije uspeo da ostvari veliki komercijalni uspeh.

Šalame je onda otišao korak dalje – radom na filmu „The King“ iz 2019. godine, baziranom na nekoliko Šekspirovih dela, oprobao se u ulozi kralja Henrija Petog i na taj način pokazao sav glumački raspon koji poseduje.

U međuvremenu je snimio film „A Rainy Day in New York“ sa Vudijem Alenom, potez koji bi inače bio dočekan aplauzom, ali ne i u jeku novih optužbi na račun slavnog reditelja. Njega je za seksualno zlostavljanje ponovo optužila usvojena ćerka Dilan Ferou u dokumentarcu „Alen v Ferou“, navodeći da se sve dešavalo kada je imala samo sedam godina. Iako je Šalame imao opciju da se ne oglašava i pusti vreme da „odradi svoje“, povukao je neočekivan potez.

Naime, odlučio je da svoju zaradu od filma donira u dobrotvorne svrhe.

– Tokom prethodnih nekoliko meseci shvatio sam da kvalitet scenarija nije jedini kriterijum kog se treba pridržavati u izboru između ponuđenih uloga. Oko nas je u toku moćan novi pokret protiv nepravde, nejednakosti, i iznad svega protiv ćutanja – napisao je mladi glumac tada na svom Instagram profilu.

Tako se istakao kao prvo veće muško ime iz glumačke branše koje se ogradilo od saradnje sa Alenom.

Foto: Warner Bros / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Šalame je potom opet odlučio da bude deo jedne naučnofantastične priče, a ovog puta u pitanju je bila ekranizacija romana „Dune“ Frenka Herberta, u režiji Denisa Vilneva.

– Iskreno, mislim da je moje razumevanje „Dine“ u tom trenutku bilo na nivou stripa, koji sam video dok sam kao desetogodišnjak kupovao Jugio karte – rekao je glumac, kog je Vilnev pozvao u Kan da porazgovaraju o ulozi.

– Pročitao sam otprilike pola knjige kada sam dobio poziv i u tom trenutku sam pripremao „The King“ u Londonu. Pitao me je da li bih došao u Kan, gde je on bio predsednik žirija, pa sam brzo preleteo drugu polovinu knjige, što sam bolje mogao. Tako da je prva polovina mog primerka podvučena, puna mojim misli i zapažanja, a drugu sam samo preleteo. I onda sam bio na sastanku s njim, na moje veliko zadovoljstvo. Deni je hodao po sobi, nabacujući ideje u nekom fensi odelu, a ja sam samo razmišljao kako sam godinu pre toga sedeo na nekom stepeništu u Ist Vilidžu – prisetio se Šalame.

Scena film Dina
Scena iz filma Dina Foto:Tanjug/Warner Bros. Pictures via AP

Ovo ostvarenje dobilo je nastavak koje trenutno možemo da gledamo u bioskopima, a uz budžet od 190 miliona dolara „Dune: Part two“ već je zaradio više od 500 miliona dolara na bioskopskim blagajnama širom sveta. Iako je u bioskope stigao tek krajem februara prevazišao je za sedamdeset miliona dolara zaradu prvog filma iz 2021. godine.

Nedavno je objavljen još jedan podatak koji svedoči uspehu ovog mladog glumca. Prema pisanju portala Dexerto, on je srušio rekord kojii je pre njega držao samo Džon Travolta.

Naime, zahvaljujući glavnim ulogama u filmovima „Dune: Part two“ koji je imao premijeru početkom meseca, i „Wonka“, koji je imao premijeru u decembru, Timoti Šalame se za manje od osam meseci pojavio u dva blokbastera zaredom.

Foto: Supplied by LMK / Landmark / Profimedia; kpa Publicity / United Archives / Profimedia

Pre njega, to je uspelo samo Džonu Travolti, najtraženijem glumcu 70-ih. Travolta se u decembru 1977. godine pojavio u svetskom hitu „Saturday Night Fever“, a šest meseci kasnije igrao je glavnu ulogu u mjuziklu „Grease“, koji mnogi smatraju najboljim filmskim mjuziklom svih vremena.

„Groznica subotnje večeri“ zaradila je preko 237 miliona dolara od prodaje bioskopskih ulaznica, dok je „Briljantin“ zaradio više od 366 miliona dolara. Troškovi snimanja ova dva filma sveukupno su iznosili manje od deset miliona dolara.

Šalameov mjuzikl „Wonka“ zaradio je 628 miliona dolara, dok je „Dune: Part two“, koja se još uvek prikazuje u bioskopima, dosad zaradila 498 miliona dolara. Stručnjaci predviđaju da bi drugi deo „Dine“ mogao dostići zaradu od milijardu dolara.

Nakon dva blokbastera zaredom, Timoti Šalame trenutno snima biografski film „A Complete Unknown“, koji je baziran na životu Boba Dilana. Ovo ostvarenje će pratiti formiranje mladog Dilana početkom šezdesetih godina prošlog veka, njegovu folk fazu i postepeni prelazak na rok zvuk. Režiser će biti Džejms Mengold a pored Šalamea uloge su poverene i Edvardu Nortonu i El Faning sa kojom je mladi glumac već sarađivao u filmu Vudija Alena.

BONUS VIDEO: TOP 5 najlepših holivudskih glumica koje su potpuno prirodne

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare