Foto:Nemanja Jovanović

"Mladima nedostaje prostor. Prostor u svakom smislu te reči - fizički, medijski, kulturni, više prostora da se zezaju i da greše, čak i na "bitnim" funkcijama. Fali da matorci puste mlade da probaju na svoj način i da se to ozbiljno shvati. Često najbolje stvari dolaze iz igre, a mladi to ipak mnogo bolje umeju", govore momci iz benda Buč Kesidi za Nova.rs.

Pop-rok bend Buč Kesidi do sada je izdao dva studijska albuma i nekoliko uspešnih hitova koji su privukli pažnju mlađe generacije i postali alternativne klupske himne i veoma poželjne i rado slušane numere na živim svirkama ovog mladog dua koji čine Luka Racić i Zoran Zarubica.

PROČITAJTE JOŠ

Njihov album „Euforija“ važi za jedan od najboljih alternativnih albuma 2019. godine, a udarni singl „Nema ljubavi u klubu“ proglašen je jednom od najboljih pesama iste godine od strane domaćih muzičkih poznavalaca i kritičara.

Bend je nedavno održao i svoj prvi karantinski koncert koji su strimovali na društvenim mrežama, a u intervjuu za Nova.rs govorili su o trenutnoj pauzi od svirki na koju su primorani zbog pandemije koronavirusa, muzici, nastupima, ali i o mladima u Srbiji – grupaciji kojoj i sami pripadaju.

„Zlatno pravilo je da sviramo za publiku. Bez obzira na organizaciju koncerta, veličinu bine, uslove, kako se mi možda osećamo. Kada izađemo na binu tu smo zbog tih ljudi koji su došli da nas čuju. Ne bi trebalo da dozvolimo da druge stvari utiču na tu vezu dokle god traje koncert“, govore oni za Nova.rs i dodaju:

„Instagram karantinski koncert i živa svrika su dve različite stvari. Na Instagramu nemamo toliko neposrednu komunikaciju sa publikom, ne vidimo publiku nego sviramo u telefon, čujemo komentare, ali oni promiču brzo, i tako, čudno je. Drugačije je od koncerta, nivo interakcije sa ljudima je nekako mnogo manji, iako je bilo dosta više ljudi nego na bilo kom koncertu. Mada je svejedno bilo vrlo zabavno.“

Na pitanje da kažu svoje mišljenje o trenutno popularnoj muzici u Srbiji, momci iz benda govore da postoji „varijacija žanrova“, ali da ima i dosta „treša“, u koji oni ne žele da se uklope.

„Ima OK stvari, ima baš treša, verovatno kao i svuda u svetu. Nema tu previše muzike koja nas zanima, koja je uopšte aktuelna, naš mejnstrim je veoma slab u odnosu na svet. Ne želimo da se menjamo da bismo postali mejnstrim. Uvek je dobro da ljudi koji nisu čuli za nas čuju za nas, tako da ako prođemo u neku reklamu, seriju, štagod u tu svrhu, što da ne. Ali nikad nećemo menjati muziku zarad takvih ciljeva, pišemo i sviramo isključivo ono što se nama dopada“, objašnjavaju oni za Nova.rs.

Buč Kesidi je za naš portal takođe govorio o stvarima koje rade u karantinu, rokenrolu, ali i o kulturnom i medijskom prostoru za koji tvrde da je mladima preko potreban.

„U karantinu gledamo serije, filmove, slušamo muziku, čitamo, vežbamo, sviramo, igramo video igre, kuvamo ručak, šetamo kerove. Govoreći o onome šta nedostaje mladima u Srbiji, rekli bismo „prostor.“ Prostor u svakom smislu te reči – fizički, medijski, kulturni, više prostora da se zezaju i da greše, čak i na „bitnim“ funkcijama. Fali da matorci puste mlade da probaju na svoj način i da se to ozbiljno shvati. Često najbolje stvari dolaze iz igre, a mladi to ipak mnogo bolje umeju“, govore oni i dodaju:

„Rokenrol u Srbiji nije mrtav. Sigurno nije, samo izgleda kao da je muzičarima u poslednje vreme teško da ga pronađu u sebi. Mnogi se stilski bave rokenrolom, ali je suštinski to samo imitacija nekog vremena ili zvuka, nije autentično“, zaključili su oni za naš portal.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk i Tviter.