Kraj jedne ere - tako bi se mogla opisati vest da svetski poznati rijaliti "U korak s Kardašijanima" prekida snimanje posle 14 godina emitovanja porodičnih drama, skandala, svađa i zamršenih porodičnih odnosa.
“Nakon četrnaest godina emitovanja i dvadeset sezona, preko hiljadu epizoda, više smo nego zahvalni svima koji su nas gledali tokom godina – bilo da su vremena bila dobra ili loša za nas. Videli smo sve, suze, smeh, mnogo veza i dece. Zauvek ćemo biti zahvalni na divnim uspomenama i ljudima koje smo sreli tokom ovog puta”, napisala je Kim, najpoznatija sestra Kardašijan juče na Instagramu i dodala:
“Naša poslednja sezona će biti emitovana tokom sledeće godine. Bez ovog rijalitija ne bih bila gde sam danas. Neizmerno sam zahvalna svima. Ovaj šou nas je učinio onim što smo danas. Volim vas, Kim”, stoji u njenom Instagram saopštenju.
Ipak, za više od deceniju emitovanja, bogatstvo porodice Kardašijan raslo je munjevito.
Kajli Džener – koja je na početku serije bila devetogodišnja devojčica – sada ima 22 godine i milijarderka je.
Sa bogatstvom koje se procenjuje na milijardu dolara, prema časopisu „Forbs“, kozmetički mogul ubedljivo je najbogatija članica sveprisutnog klana Kardašijan, kog predvodi matrijarh i „mamadžer“ Kris Džener.
Međutim, nije baš da ostatak njenih sestara i braće mora da zavlači ruke u sofu da bi pronašli zaostalu siću.
Kim Kardašijan Vest je multimilionerka zahvaljujući vlastitoj kolekciji za negu lepote, parfemima i „kimodžijima“, a Kendal Džener je međunarodni model.
Kloi Kardašijan ima svoju džins kompaniju „Gud Amerikan“, a najstarija sestra Kortni Kardašijan zaradila je novac od promovisanja proizvoda i saradnje sa maloprodajnim modnim lancima.
Brisanje granica između ličnog i profesionalnog zajedno sa njihovim neverovatnim uticajem na društvenim mrežama pokazalo se unosnim.
Zajednički broj pratilaca sestara iznosi 537 miliona, što im omogućava da „cede“ milione dolara iskorišćavajući pop kulturu.
Aleksander Makelvi, profesor preduzetništva na Univerzitetu u Sirakuzi, smatra i da serija sledi brižljivo izrađen scenario.
„Kad biste analizirali seriju, zaključili biste da je ona veoma spontana“, rekao je on.
„Međutim, vrlo je verovatno da je rađena po scenariju, planirana i veoma kontrolisana kako bi prenela jasnu i ubedljivu poruku o tome šta producenti i porodica Kardašijan žele da se zna o njima.“
Put porodice Kardašijan do miliona
Poslednja sezona serije „U korak sa Kardašijanima“ bavi se isključivo „skandalom“ sa Kloi Kardašijan, njenim bivšim partnerom Tristanom Tompsonom i njegovom navodnom prevarom sa najboljom prijateljicom Kajli Džener, Džordin Vuds.
U seriji se Kloi žali:
„Baš je bezveze što je sve moralo da bude toliko javno. Ja se ne svodim samo na TV seriju. Ovo je moj život.“
U vreme kad se saznalo za navodnu vezu, cena Džordi Lip Kita, tečnog karmina i olovke za usne koji su deo šire saradnje između Kajli i Džordin, bila je na popustu od 50 odsto.
Ubrzo nakon toga ona se rasprodala.
U intervjuu za Njujork Tajms, Kajli Džener je izjavila da nije bila svesna da je cena smanjena, dodajući:
„Nikad ne bih uradila tako nešto.“
Ali činjenica je da je skandal pospešio prodaju.
„U suštini, čitavi njihovi život su sve vreme izloženi kao na tacni i mislim da zbog toga neki kupci mogu lakše da se vežu za njih“, rekla je Alison Gejter, analitičarka lepote u kompaniji za istraživanje tržišta Mintel.
U prvoj epizodi publika vidi i Kloi na foto sesiji za njenu džins kompaniju, Kim i Kajli kako pričaju o saradnji na parfemu, i Kiminog muža, repera Kanjea Vesta, koji se ubacuje u priču promovisanjem sopstvenog projekata.
Sa svim tim poklopilo se pokretanje bloga o životnom stilu po imenu „Puš Kortni Kardašijan“ – pomalo kao sajt „Gup“ Gvintet Paltrou, ali sa mnogo više obnaženosti.
Kao i većina stvari koje imaju veze sa Kardašijanima, Puš je najavljen preko Kortninog Instagram naloga, baš kao i Kloina džins kompanija prošle godine, a ova društvena mreža bila je ključna i za uspeh Kajline kozmetičke firme.
Gejter je rekla:
„Ono u čemu su one najbolje zapravo je iskorišćavanje pratilaca sa društvenih mreža za stvaranje robne marke koju njihovi pratioci istinski žele, naročito kad govorimo o Kajli Džener.“
Kad je Kajli prvi put pokrenula kozmetičke proizvode za usne u novembru 2015. godine, mogla je da ih plasira milionima fanova direktno preko Instagram naloga.
To znači da je mogla da uštedi na troškovima marketinga i dobije trenutnu reakciju šta se ljudima sviđa ili ne.
Luis Šits, vanredni zamenik rektora za preduzetništvo na Državnom univerzitetu u Severnoj Karolini, rekao je:
„Zamislite samo – pre 20 godina preduzetnik da bi dobio povratnu informaciju od 20 potrošača morao je da ih pozove ili napravi proizvod i da im ga stavi u ruke, ili da stoji na ulici i anketira ih.“
„Na društvenoj mreži, one mogu da dosegnu stotine hiljada ljudi za svega nekoliko sekundi i dobiju povratnu informaciju o nekom konceptu.“
Nisu Kardašijani tek tako počeli da zarađuju
Neki od ugovora koje je porodica sklapala u ranim danima slave, naročito u slučaju starijih sestara Kortni, Kim i Kloi, nisu uvek glatko prolazili.
Sestre su postale lica kozmetičkog brenda „Kroma Bjuti“ preko ugovora o licenci. Ali nakon pokretanja 2012. godine, linija je ubrzo povučena iz radnji zbog tvrdnji o kršenju autorskih prava.
Preimenovana u „Kardašijan Bjuti“ i dalje je imala pravnih problema. Porodica je tek nedavno uspela da se izvuče iz te situacije.
Bilo kako bilo, bogatstvo porodice Kardašijan krajem prošle godine procenjeno je na 1.839.000.000 dolara. Osim toga, porodica poseduje 18 kuća širom Amerike, za koje ne treba ni naglašavati da su veoma luksuzne.
Sve ove nekretnine plaćene su pozamašno, a, kako se navodi, vrednosti im variraju od 700 hiljada dolara do 20 miliona dolara.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.