Iako važi za jednu od najprodavanijih umetnica svih vremena, proglašena je za kantautorku decenije i za rukom joj je pošlo ono što nije nikome drugom u muzičkoj industriji - da na sudu dobije autorska prava za muziku koju je sama napisala - Tejlor Svift se i dalje posmatra kroz prizmu "samo žene" u duboko patrijahalnom svetu kojim i dalje vladaju beli, strejt muškarci.
I njoj je već muka od toga.
“Hej Netfliks, 2010. godina zove i želi nazad svoje jadne i propale seksističke fore. Šta mislite o tome da prestanemo da vređamo i degradiramo žene koje naporno rade? Srećan vam mesec žena, pretpostavljam”, napisala je ona na Tviteru sinoć, odgovarajući na prozivke koje su joj upućene u hit seriji “Degrassi: Next Class“.
Devojka iz serije je u jednoj od scena sa majkom komentarisala svoj ljubavni život, a majka je u šali prokomentarisala – “Menjaš momke brže nego Tejlor Svift”.
Ubrzo nakon premijere poslednje epizode, hešteg #RespectTaylorSwift postao je globalni trending na Tviteru. Jedan od fanova istakao je još jedan mizogeni komentar u seriji, navodeći da je jedan lik u pretposlednjoj epizodi rekao – “Tejlor je napravila celu karijeru na grbači svojih bivših momaka”.
I to nije prvi put da se Svift susreće sa mizogenim uvredama i komentarima.
Godinama unazad, o njenoj muzici, koja je često na prvim mestima svih relevantnih muzičkih lestvica na svetu, govori se kao o „piskaranju nesrećne žene koju su izneverili muškarci“.
Hey Ginny & Georgia, 2010 called and it wants its lazy, deeply sexist joke back. How about we stop degrading hard working women by defining this horse shit as FuNnY. Also, @netflix after Miss Americana this outfit doesn’t look cute on you ? Happy Women’s History Month I guess pic.twitter.com/2X0jEOXIWp
— Taylor Swift (@taylorswift13) March 1, 2021
Tejlor je u jednom od ranijih intervjua istakla kako se susreće sa mizoginijom na dnevnom nivou, te da pravila u muzičkoj industriji nisu ista za sve.
“Ed Širan i Burno Mars stalno pišu pesme o bivšim devojkama, sadašnjim devojkama, ljubavnom životu, ali niko ih ne proganja zbog toga. S druge strane, kada ja to radim kao žena, nalazim se na udaru”, rekla je ona svojevremeno.
Jedan od njenih najvećih hitova, kada je drastično promenila kurs svoje karijere i od kantri devojke postala pop zvezda, govori upravo o tome.
U pesmi „Shake it off“, Tejlor peva o svim glupostima koje mediji i ljudi na internetu pišu o njoj.
„Ostaje do kasno svake večeri, cmizdri i glumi žrtvu, a ne može da zadži dečka“, peva Tejlor u pesmi.
Mizoginiju i neravnopravnost u polovima je nešto dramatičnije i oštrije opisala u hit numeri „The Man“, 2020. godine, kada je sebe uporedila sa Leonardom Dikaprijom, navodeći da je on „šef“ jer se razbacuje parama i hvali devojkama sa kojma je spavao, a da ljudi nju nazivaju „kučkom“ kada radi to isto.
„Umorna sam od toga da me stalno napadaju, da sam muškarac, ja bih bila pravi muškarac. Umorna sam od toga da trčim što brže mogu, stalno se pitajući da li bih do cilja stigla brže da sam muškarac“, peva Tejlor u pesmi.
Spot za pesmu „The Man“ iskoristila je i kao prozivku na račun svog bivšeg menadžera Skutera Brauna, koji je pokušao da joj zabrani da koristi svoje autorske numere (Tejlor sama piše sve svoje pesme). Zvanično je prva žena koja je uspela da „pobedi muzičku industriju“ i da otkupi prava na sopstvene pesme, zbog čega ih snima iznova sa naznakom – „Verzija Tejlor Svift“.
Ne treba ni podsećati na jednu od istorijskih svađa u pop kulturnom svetu, kada je reper Kanje Vest pokušao da preuzme zasluge za uspeh karijere Tejlor Svift, pevajući u pesmi „Učinio sam tu kučku poznatom“.
„Mizoginija je usađena u ljude od trenutka kada su se rodili, zbog toga je za mene feminizam najvažniji pokret na svetu. Ja sam feministkinja i feminizam izjednačavam sa ljudskim pravima i borbom za jednakost i ravnopravnost“, rekla je ona svojevremeno.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.