Oglas
Tokom prethodnih godina uživali smo, i pribojavali se, gledajući serije o distopijskoj budućnosti u kojima su ljudi rešeni osnovnih ljudskih i građanskih prava i rade u službi diktatora, zlih i korumpiranih političara na vlasti. Iako deluje nerealno, filmski, izmišljeno - istina je ta da nije potrebno puno da se, jednom, nažalost, ljudska civilizacija nađe u sličnoj situaciji.
Baš zbog toga imamo i biramo demokratiju – izbor. Zbog toga smo se borili za pravo glasa. Kako nikada ne bismo bili u situaciji da gledajući seriju razmišljamo o stravičnoj budućnosti u kojoj bi neko mogao da nas liši osnovnih prava, važno je izaći na izbore i glasati.
PROČITAJTE JOŠ
Do tada – mali podsetnik. Ovako izgleda kada na vlast dođe diktator, a protesti, izbori, sloboda govora i mišljenja više nisu opcija čak ni u teoriji. Ne dozvolite da nam se to ikada dogodi.
The Handmaid’s Tale
Sluškinjina priča (engl. The Handmaid’s Tale) je američka serija koju je stvorio Brus Miler, kao adaptaciju istoimenog romana kanadske književnice Margaret Atvud. Radnja serije se odvija u alternativnoj sadašnjosti nakon Drugog američkog građanskog rata u kojoj su žene, zvane sluškinje, prisiljene na seksualno i porođajno ropstvo u novostvorenoj državi Gileadu.
Počela je sa prikazivanjem 26. aprila 2017. godine. U maju 2017. godine, serija se obnavlja za drugu sezonu koja se premijerno prikazivala od 25. aprila 2018. godine. Tokom 2019. godine, serija je emitovala i 3. sezonu uz saopštenje da sledi i četvrta krajem 2020. godine ili početkom 2021. godine, malo kasnije nego ranije sezone, zbog pandemije koronavirusa.
Sluškinjina priča primila je izvrsne kritike i osvojila je 8 nagrada Emi za udarne termine od ukupno 13 nominacija. Osvojila je i Zlatne globuse za najbolju televizijsku seriju i najbolju glumicu (Elizabet Mos).
The Man in the High Castle
Labavo zasnovana na istoimenom romanu Filipa K. Dika, serija se odvija u alternativnom univerzumu gde su Sile Osovine izašle iz Drugog svetskog rata, kao pobednici, a Amerika je podeljena između Nemačke i Japana.
Amerikanci koji žive pod represivnim režimima pronalaze nadu za bolju budućnost kada otkriju snimke iz paralelnih univerzuma koji pokazuju stvarnost u kojoj su Saveznici pobedili u ratu. Serija je trajala četiri sezone i dobila je univerzalnu kritičku ocenu zbog svoje zanosne radnje, dinamičnih likova i izrazitog distopijskog tona.
Silo
Jedan od najnovijih televizijskih hitova, „Silo“ se istakao kao originalna serija Apple TV+ koja se pojavila sa radnjom u podzemnom silosu u budućnosti gde je spoljašnji vazduh postao toksičan. Rebeka Ferguson glumi Džulijet Nikols, inženjerku koja postaje šerif zajednice, omogućavajući joj da istraži svoje sumnje da istina sveta možda nije ono što vladajuće telo tvrdi.
Pored misterioznog naučno-fantastičnog zapleta, serija se takođe može pohvaliti neverovatnim produkcijskim dizajnom, briljantnim scenarijem i zapovednim performansama kao glavnim detaljima. U seriji se takođe pojavljuju Rašida Džons, Dejvid Ojelovo, Komon i Tim Robins u glavnim ulogama i obnovljena je za drugu sezonu.
Black Mirror
Crno ogledalo, u stilu Zone sumraka, je antologijska serija koja donosi oštru kritiku modernog društva i njegovog trenutnog i potencijalnog tehnološkog napretka. Može se opisati kao tehno-distopija jer se fokusira na mračnu i uvrnutu stranu tehnologije i efekte koje ona može imati na ljude i društvo u celini.
Ova serija je posebno briljantna po načinu na koji koristi svoj antologijski format da se dotakne mnoštva različitih tema, pričajući mnogo različitih priča tokom svog trajanja. Od poznatih ličnosti do internet skandala i širenja virusa na najgori način, Black Mirror ima svaku tehnološku noćnu moru o kojoj se može samo sanjati.
Humans
Bogat temama naučne fantastike, dok je veliki deo svoje priče uložio u društveno-političke alegorije i pravovremene teme koje okružuju Veštačku inteligenciju – AI, Humans je bio hvaljen tokom svoje tri sezone pre nego što je iznenada otkazan. Fokusira se na blisku budućnost u kojoj se robotski kućni pomoćnici zvani „sintisoci” implementiraju u društvo i kulturološke i psihološke posledice koje za sobom povlače.
U okviru svoje premise, serija pronalazi uznemirujuću jezivost koja stvara atmosfersku tenziju, a da pritom nikada ne osuđuje robotske likove zbog njihovih ambicija i ciljeva. Krajnji rezultat je sjajna britanska naučno-fantastična drama koja ima istu vrstu sumornog pogleda na svet kao serije poput Crnog ogledala.
BONUS VIDEO: PopTok sa Pavlom Grbovićem