Foto: MediaPunch / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Kritike na račun nastavka serije "Seks i grad" pod nazivom "And just like that" ne prestaju. Dugogodišnji fanovi ove televizijske sage zameraju scenaristima "preteranu političku korektnost" i navode da se serija previše trudi da bude "Woke", odnosno "Probuđena". Šta to zapravo znači i da li nešto poput "preterane političke korektnosti" uopšte postoji?

TEKST SADRŽI SPOJLERE. 

Mišljenja su podeljena. U prošlosti je scenaristima i samoj seriji zamerano to što nije bila dovoljno inkluzivna, te su je nazivali „previše belom“, odnosno, tvrdili su da je namenjena samo beloj srednjoj klasi u Americi i tvrdili su da nije zastupala i reprezentovala druge manjinske grupe na pravi način. Od lika Sare Džesike Parker – Keri Bredšo – koja uzvikuje da biseksualnost ne postoji, do lika Kim Ketrol – Samante Džons – koja daje rasno problematične izjave, neke scene su bile žestoko kritikovane početkom dvehiljaditih godina.

PROČITAJTE JOŠ

Sintija Nikson, koja tumači Mirandu u legendarnoj seriji „Seks i grad“, izjavila je da bila skeptična u vezi sa nastavkom, te da je od njega umalo odustala. Razlog za to bile su lične brige u vezi sa originalnom serijom.

„Što sam više razgovarla sa Sarom Džesikom Parker,  koja je pisac i kreator nove sezone, Majklom Patrikom Kingom i Kristin Dejvis, o stvarima bez kojih ne bih mogla da se vratim – oni su imali razumevanja da bi novi serijal trebalo da bude više politički korektan i reprezantivniji za veće grupe ljudi“, rekla je glumica.

Sitnija Nikson je, inače, nakon završetka originalnih sezona postala i politički aktivista, te se svojevremeno kandidovala za Guvernerku Njujorka. Kasnih dvehiljaditih godina se autovala i kao lezbejka, te sada živi sa svojom dugogodišnjom partnerkom.

Novoj sezoni se, međutim, sada zamera to što su u svojoj političkoj korektnosti preterali. Da li je tako nešto moguće i šta to zapravo znači?

Keri Bredšo, Miranda Hobs i Šarlot Goldenblat predstavljaju perjanice Njujorka i oslikavaju ovaj grad baš onakvim kakav jeste u poslednjih deset godina. One su uvek bile otvorene za različitosti i prihvatale su ih poput vikend odlaska na branč. U novoj sezoni predstavljaju žene u svojoj šestoj deceniji koje pokušavaju da se naviknu na novu društvnu klimu u SAD.

Sara Džesika Parker priča o masturbaciji u podkastu

Već u prvoj epizodi nove sezone možemo videti Saru Džesiku Parker, odnosno Keri Bredšo, koja pokušava da se uklopi u digitalnu eru novinarstva i da se približi mlađoj generaciji. Njen Instagram je „mrtav“, ona ne uspeva da postavlja storije i objave svakog dana, a ima i problema sa time da otvoreno i eksplicitnije nego ranije priča o seksu i masturbaciji. U tome joj pomaže njena šefica, nebinarna – rodno neutralna – voditeljka Če Dijaz.

Če Dijaz se ne deklariše ni kao muškarac ni kao žena. Ona se predstavlja koa ljudsko biće i obožava da puši travu. Nema problem sa tim da priča o seksu i masturbaciji, nema problem sa time da priča o manjinskim grupama i da „nagazi“ privilegovane članove društva koji ne pokazuju dovoljno poštovanja za ljude poput nje. Glasno se protivi rodnim stereotipa i široj publici prikazuje probleme sa kojima se građani Amerike danas suočavaju.

Sve rodne grupe su prikazane kroz ovaj zanimljivi podkast. Če je nebinarna, Keri Bredšo je cis žena, a treći voditelj je latino cis muškarac. Kao saradnica na podkastu se nalazi i žena zadužena za digitalni marketing sa invaliditetom.

Foto: HBO Max / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Mirada Hobs je zapravo lezbejka

Saznajemo da Miranda već u prvoj epizodi odlučuje da napusti svoj veliki korporacijski posao, ima krizu srednjih godina, probleme sa akoholom, nesrećna je u svom braku i odlučuje da bude „promena koju želi da vidi u svetu“. Međutim, u jednom trenutku biva optužena za „belog spasioca“.

Ona upisuje kurs ljudskih prava i ne ume da se snađe u razgovoru sa svojom profesorkom, Afroamerikankom. Pokušavajući da bude politički korektna i da pohvali njenu mladalačku frizuru, izgovara niz stereotipnih rečenica zbog čega se čini da u jednom trenutku biva odbačena od ostatka grupe. Autori serije ne pokušavaju da prikažu Mirandu kao nekoga ko je veštački prihvatio nova društvena pravila, već kroz nju reprezentuju veliki deo građana koji jeste zbunjen zbog svega što se dešava u društvu i koji ne ume da se snađe u novim poimanjima roda i onoga šta je ispravno, a šta pogrešno.

Foto: HBO Max / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Šarlot saznaje da je njena ćerka transrodna

Šarlot nije transfobična. Ona želi da prihvati svoju ćerku onakvu kakva jeste i kako kaže da se oseća – ali je zbunjena. Izjave njene ćerke da se sada deklariše kao muškarac dovode je do suza i prepistivanja svog roditeljskog ponašanja.

Ona je ne odbacuje, ali joj je potrebno vreme da je u potpunosti prihvati. Kada njena ćerka u školi kaže da želi da je oslovljavaju sa „ono / oni“, u rodno neutralnom obliku, Šarlot nailazi na zid školskih profesora koji je optužuju da odbija da prihvati izbor svog deteta.

Foto: HBO Max / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Slušni aparati i seda kosa su deo svačijeg života

U kasnim pedesetima seksa gotovo da nema, ali život ide dalje i ne završava se. To što glumice imaju sedu kosu i to što Mirandin suprug nosi slušni aparat ne znači da je život stao i da one i dalje ne mogu da se provode, da se vesele ili prave karijerne promene.

Možda je ovo i jedna od najvažnijih stavki „političke korektnosti“ u seriji. Ejdžizam je zastupljen svugde i on se najviše oslikava u američkom šoubiznisu. Primera radi, Madona, koja trenutno korača sedmom decenijom, već više od deset godina ne dobija radio spinove i njena muzika biva bojkotovala od komercijalnih radio stanica. Pojedini deo tamošnje javnosti smatra da je „stara“ i da više ne treba da pravi klupsku muziku.

Glumice u seriji pokazuju upravo suprutno – skroz je u redu izaći na žurku čak iako ste u pedeset trećoj godini i povremeno vas bole leđa.

Foto: Jose Perez/INSTARimages.com / INSTAR Images / Profimedia

Gej parovi žive normalno i usvajaju decu

Baš kao i u inicijalnim sezonama, glavne glumice imaju gej prijatelje i njihova seksualnost nikada nije tema razgovora – ne jer se izbegava, već jer je prirodna. U seriji imamo priliku da vidimo gej parove koji žive u braku  – dvojica muškaraca zajedno odgajaju dete. Deca su implementirana u društvo, normalno se druže sa drugom decom, a gej roditelji normalno odlaze na školske priredbe i predstave gde isto tako normalno komuniciraju sa strejt roditeljima i bračnim parovima.

Foto: IMP Features / IMP Features / Profimedia

Šarlot se plaši da nema dovoljno „crnih prijatelja“

U jednom trenutku, želeći da bude napravi prijateljsku večeru u svom domu i da impresionara jednu od majki, inače Afroamerikanku iz školskog odbora, Šarlot shvata da nema dovoljno Afroameričkih prijatelja, te da će majka iz školskog odbora i njen suprug biti jedini „crni“ ljudi na njenoj večeri. Zbog toga upada u potpunu paniku i plaši se da ne deluje kao rasista.

Olakšavajuća i vrlo komična situacija razbija njene predraduse i „overthinkovanje“, jer nakon što otkaže večeru u svom domu i umesto toga ode na večeru kod svoje gorepomenute prijateljice, Šarlot shvata da je ona jedina belkinja među prijateljicama Afroamerikanke.

Foto: IMP Features / IMP Features / Profimedia

BONUS VIDEO: I tek tako… Seks i Grad: Šta nam smeta

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk i Tviter.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar