Fejsbuk će podstaći nasilnije nemire širom sveta ukoliko ne zaustavi svoje algoritme da guraju ekstremne sadržaje i sadržaje koji izazivaju podele, izjavila je u ponedeljak u britanskom parlamentu uzbunjivačica Frensis Haugen.
Bivša zaposlena u Fejsbuku, koja je optužila tehnološkog giganta da stavlja profit ispred ljudi u pododboru Senata ranije ovog meseca, rekla je da je ohrabrena britanskim planovima da primoraju velike tehnološke kompanije da se pozabave štetnim sadržajem na svojim platformama.
Prema njenim rečima, kompanija je videla sigurnost na mreži kao trošak i usavršila je kulturu pokretanja u kojoj je dobro raditi. „Nesumnjivo je da to pogoršava mržnju“, rekla je Haugenova.
Sa fokusom na SAD, kompanija je namerno bila slepa za uticaj na mnogim tržištima gde je nedostatak osoblja na lokalnom jeziku značio da često nije razumela toksičnu ili opasnu prirodu poruka na platformi, istakla je Haugenova.
Najveća svetska društvena mreža odbacila je te optužbe, a izvršni direktor Mark Zakerberg je ranije ovog meseca rekao da je nelogično tvrditi da je Fejsbuk namerno gurao sadržaj koji je ljutio ljude.
„Suprotno onome što je diskutovano na saslušanju, uvek smo imali komercijalni podsticaj da uklonimo štetan sadržaj sa naših sajtova. Ljudi ne žele da ga vide kada koriste naše aplikacije, a oglašivači ne žele da njihovi oglasi budu pored njih“, navodi se u saopštenju Fejsbuka.
U saopštenju je navedeno da je potrošeno 13 milijardi dolara na bezbednost korisnika i da je potrebna regulacija u celoj industriji.
Britanija donosi zakone koji bi mogli da kažnjavaju kompanije društvenih medija do 10 odsto njihovog prometa ako ne uklone ili ograniče širenje nelegalnog sadržaja.
Preko svog pravnog savetnika Haugenova podnela je više od 10.000 stranica internih Fejsbukovih dokumenata Komisiji za hartije od vrednosti i Kongresu u redigovanom obliku.
Redigovane verzije pregledao je konzorcijum od 17 američkih novinskih organizacija.
U petak je konzorcijum počeo da objavljuje seriju priča – zajednički nazvanih „Fejsbuk papiri“ zasnovanih na internim dokumentima kompanije.
Oni pružaju uvid u internu kulturu Fejsbuka, njegov pristup dezinformacijama i moderiranju govora mržnje, interno istraživanje njegovog algoritma za vesti, internu komunikaciju…
BONUS VIDEO: Fejsbuk, Instagram i Vocap: Pali i živci i akcije