Izgradnja autoputa u Crnoj Gori koju vodi kineska kompanija "China Road and Bridge Corporation (CRBC)". Foto: Savo PRELEVIC / AFP / Profimedia

Direktor Monteputa Milan Ljiljanić kazao je da očekuje da će završna testiranja za bezbednost na prvoj deonici autoputa Bar-Boljare biti uskoro završena, te da će u špicu sezone biti pušten saobraćaj.

– Mi dajemo sve od sebe da ta testiranja što pre završimo i da imamo autoput pušten u saobraćaj za vreme letnje sezone. Očekujemo da će ta testiranja završiti i da ćemo u špicu sezone imati saobraćaj”, kazao je on.

Građevinski radovi na autoputu potpuno su završeni, a ostali su fini radovi na severnom delu trase koji do sada nisu mogli da se završe zbog vremenskih prilika.

Foto: Printscreen/YouTube/NVO MANS

“To su radovi na ozelenjavanju kosina, ostrva i neki fini radovi. A radovi koji se ne vide, a na kojima se intenzivno radi su ispitivanja i testiranje elektro-mašinskih instalacija u tunelima i svih sistema koji se odnose na bezbednost saobraćaja”, kazao je Ljiljanić.

On objašnjava da se radi na testiranju protivpožarnih sistema i sistema video nadzora i kontrole saobraćaja kompletnog auto-puta.

“Čitav autoput je pokriven kamerama. Imamo oko 500 kamera čiji se prenos slike i nadzor vrši iz komandnog centra. Ekipe koje će opsluživati auto-put će biti smeštene na Pelevom bregu. Formirali smo svoju vatrogasnu službu koja će imati oko 30 pripadnika”, kazao je Ljiljanić, prenosi Bankar.me.

On je istakao da je na autoputu prisutna i policija koja će u ovom probnom periodu početkom sezone vršiti kontrolu na putu.

Podsetio je da autoput ima 16 tunela od kojih su neki dosta dugački što je malo otežalo radove.

Foto: Printscreen/YouTube/Bemax d.o.o. Montenegro

20 mostova, 16 tunela

Završetak autopuputa kroz Crnu Goru na deonici Smokovac-Mataševo bio je najavljen za kraj novembra prošle godine. Potom su rokovi pomerani više puta, a gradnja je počela pre sedam godina.

Ukupna dužina prve deonice autoputa je 41,5 km, sa 20 mostova na glavnoj trasi, devet mostova na rampama petlji, dva nadvožnjaka, osam podvožnjaka, 7,2 kilometra betonskih zidova, 16 dvocevnih tunela.

Ukupna dužina tunela je 17,7 km, što čini oko 43 odsto dužine prioritetne dionice auto-puta

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare