Foto: OceanGate Expeditions / Ferrari / Profimedia

Podmornica "Titan" u kojoj je bilo pet ljudi koji su krenuli da vide olupine Titanika nestala je u Atlantiku. Kompanija koja predvodi ekspediciju saopštila je da su svi resursi usmereni u pronalazak podmornice i bezbednost njenih putnika, ali je vremena sve manje. Kako objašnjavaju stručnjaci, oni imaju vremena do četvrtka u ponoć, jer će tada objekat verovatno dotaći dno Atlantika i ostati bez kiseonika. Među putnicima su britanski milijarder Hamiš Harding i jedan od najbogatijih ljudi iz Pakistana Šahzada Davud, kao i njegov 19-godišnji sin.

Podmornica sa pet putnika koja je nestala u Atlantiku na putu do olupine Titanika poslala je signal za pomoć, utvrdili su stručnjaci.

Signal za pomoć je poslat sa podmornice Titan, ali vreme komunikacije još nije poznato.

Dr Sajmon Boksal sa Univerziteta u Sautemptonu rekao je da ima značajne informacije koje ukazuju da je podmornica tražila pomoć, ali da je u tim uslovima komunikacija izuzetno ograničena.

Foto: Tanjug/OceanGate Expeditions via AP, File

„Ne možete da koristite radio pod vodom. Ono što oni imaju je zaista ograničena komunikacija. Stigao je hitan poziv koji kaže da je podmornica u nevolji. Ne znam da li to automatski generišu ili generišu ljudi na brodu“, rekao je on.

Kompanija „OceanGate Expeditions“, koja upravlja nestalom podmornicom Titan, nije javno objavila nikakve informacije od juče popodne kada je saopštila da je fokus na onima na brodu i njihovim porodicama.

U saopštenju, kompanija je navela da „istražuje i mobiliše sve opcije“ kako bi putnike bezbedno vratila nazad. Spasioci su saopštili da je podmornica mogla da se zaglavi u olupini Titanika koji je oko 600 kilometara od Njufaundlenda u Kanadi. Takođe, oni strahuju da je plovilo previše duboko da bi se podmornica spasila sa posadom i da je jedini način spasavanja korišćenje vozila na daljinsko upravljanje. Podmornica komunicira sa matičnim brodom slanjem „pinga“ na svakih 15 minuta.

Foto: Tanjug/Institute for Exploration, Center for Archaeological Oceanography/University of Rhode Island/NOAA Office of Ocean Exploration, File

„Izuzetno ozbiljna i strašna situacija. Teško je reći šta se zapravo dogodilo kad potpuno izgubite komunikaciju“, rekao je bivši pripadnik obalske straže Džon Mikson.

Iz obalske straže su napomenuli da je lociranje podmornice dodatno otežano zbog delova olupine broda.

Ko je u podmornici

U podmornici je pet ljudi, a jedan od njih je Pakistanac Šahzada Davud (48) i njegov sin Sulejman Davud (19).

Porodica Davud je među najbogatijima u Pakistanu, ali ima jake veze sa Velikom Britanijom, a veruje se da Šahzada živi u vili u Sariju sa suprugom Kristin, motivacionim govornikom, sinom Sulejmanom i ćerkom Alinom.

FotoTanjug/OceanGate Expeditions via AP/Tanjug/Felix Kunze/Blue Origin via AP

Šahzadin otac Husein (79) je predsednik korporacije „Davood Hercules“, koja proizvodi hemikalije i „Engro Corporation“, koja proizvodi đubriva, hranu i energiju. Rođen je u Mumbaju, ali se školovao na Univerzitetu u Šefildu.

Pored britanskog milijardera Hamiša Hardinga, na brodu je i Pol-Anri Nargeolet, svetski poznati istraživač, a veruje se da je izvršni direktor „OceanGate“-a, u čijem je vlasništvu podmornica, Stokton Raš, peti član posade.

Unutar podmornice

Ulaznica za ovu osmodnevnu avanturu koštala je oko 250.000 evra po osobi, a posada, koja je krenula oko četiri sata ujutro u nedelju, izgubila je komunikaciju sa matičnim brodom podmornice „Polar Prince“ sat i 45 minuta nakon dvosatnog spuštanja.

Foto: OceanGate

Podmornica je napravljena od karbonskih vlakana debljine 12 centimetara, pokrivena kupolom od titanijuma na svakom kraju. Kako bi se kretale, „Titan“ podmornice se oslanjaju se na poruke sa matičnog broda, koji ima daje smer kretanja.

Prošle godine, osnivač turoperatora Oušen Gejt Ekspedišens pokazao je timu CBS njuza unutrašnjost podmornice koja se koristila za obilazak olupina Titanika. Snimak CBS-a prikazuje malu komoru, sa prostorom otprilike koliko i minikombi.

Nema stolice ni sedišta, a putnici sede prekrštenih nogu na podu. Moraju da izuju obuću pre ulaska.

POGLEDAJTE JOŠ:

Za tako naprednu podmornicu, unutrašnjost je uglavnom „gola“ i jednostavna, sa samo jednim dugmetom i ekranom na zidu. Ostatak operacija broda se izvodi na ručnom kontroloru koji izgleda kao konzola sa šarenim dugmadima.

Na prednjoj strani podmornice nalazi se samo jedan mali toalet, koji se „predstavlja kao najbolje sedište“, prema veb stranici Oušen Gejta. Dodaje se da kada se koristi toalet, postavljaju zavesu za privatnost „i pojačavaju muziku“.

Preporučuje se putnicima da ograniče ishranu pre i tokom ronjenja „kako bi se smanjila verovatnoća da će morati da koriste toalet“.

BONUS VIDEO Drama u škotskoj luci: Prevrnuo se ogroman brod

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare