Bivši kapetan podmornice Kraljevske mornarice Rajan Remzi objasnio je moguće razloge "katastrofalne implozije" koju je pretrpela podmornica Titan prilikom spuštanja do olupine Titanika. Veruje se da je svih pet osoba na brodu izgubilo život u katastrofi nakon što su ostaci sa broda otkriveni u četvrtak.
Remzi je rekao da je zanemarivanje standardnih načina izgradnje podmornica „u potrazi za inovacijama“ u ovom tragičnom slučaju dovelo do smrti petoro ljudi.
On veruje da se dogodila jedna od sledeće dve stvari: Otvor sa spoljašnje strane je pretrpeo kvar što je dovelo do kolapsa trupa ili se sam trup samo slomio od pritiska.
Remzi je ocenio da će zbog ove nesreće, verovatno biti pooštrena regulativa o izgradnji podmornica.
„Nadamo se da će istražiti delove trupa i da ćemo onda na kraju saznati da li je podmornica eksplodirala pod pritiskom ili otvor nije bio u redu“, kazao je on.
Stručnjaci su prethodnih dana često pominjali implodiranje kao jednu i najgoru mogućnost za tada nestalu podmornicu Titan, a sve zbog ogromnog pritiska vode na toj dubini.
Implodiranje je zapravo proces suprotan eksploziji, kada se određeni objekat iznenada, nasilno i burno urušava sam u sebe.
Za razliku od eksplozije, u kojoj se energija i materija rasipaju od centra ka spolja, u imploziji se događa upravo suprotno – zapremina objekta se smanjuje, a energija i materija se koncentrišu.
Podmornice se često uzimaju za primer objašnjavanja implodiranja.
Pretpostavlja da se podmornica odvojila od matičnog broda kada je zaronila u Atlantik, a potom nekontrolisano počela da tone ka dnu okeana.
Tokom tog procesa, ona je implodirala, pri čemu su članovi posade na mestu stradali od jačine pritiska. Ovo je, prema rečima stručnjaka, jedan od najtežih načina smrti pod vodom.
Remzi smatra da je ovaj tragedija upozorenje za budućnost ovog „ekstremnog turizma“.
„Sve pomorske aktivnosti nose rizike, jer je more nepredvidivo. Podmornice deluju manje istraženo od svemira i složenije od svemirske letelice“, kaže on.
Istakao je da posete olupini ne bi više trebalo da se organizuju.
„To je ipak grob i treba ga ostaviti na miru“, istakao je Remzi.
U podmornici „Titan“ bili su otac i sin iz Pakistana Šahzada Davud (48) i Sulejman Davud (19), milijarder Hamiš Harding, kapetan podmornice „Nautilus“ i istaknuti ronilac Pol-Anri Nargole kao i izvršni direktor „Oušen Gejta“ Stokton Raš.
BONUS VIDEO Brod koji je potonuo na svom prvom i jedinom putovanju