Namerno daju gas kad ih neko pretiče ili se priljube uz auto koji hoće da preteknu.
Nova anketa pokazuje da su nemački vozači sve agresivniji, ali problem ređe vide u sebi nego u svima ostalima, piše Dojče vele.
Učesnici u saobraćaju u Nemačkoj postaju sve agresivniji, pokazuje anketa instituta O.trend koju su poručile osiguravajuće kuće.
Više od polovine ljudi (56 odsto) priznalo je da daje oduška svom besu u saobraćaju, recimo tako što brže vozi.
„Kod tog pitanja bi ispitanici morali jasno da odgovore sa ‘ne’. Automobil nije prikladno mesto da se izbacuju frustracije“, kaže Zigfrid Brokman, prvi čovek Odeljenja za ispitivanje saobraćajnih nezgoda osiguravajućih kuća.
Čak 44 odsto ljudi je navelo da namerno staju na kočnicu kad imaju osećaj da ih vozač iza njih „pritiska“. Kad ih neko pretiče, 31 odsto vozača namerno doda gas.
Petina ljudi ablenduje da im se neko skloni iz trake na autoputu, a trećina se vozačima u levoj traci sasvim približi kako bi se sklonili.
„Sasvim je neprihvatljivo da se iz besa ili za sopstvenu korist rizikuje povreda ili čak smrt drugih ljudi“, kaže Brokman. „Svi odgovorni moraju da pogledaju ove rezultate i posavetuju se kako da se stvari poboljšaju.“
Kako kažu istraživači, u skoro svakom pitanju u anketi beleži se osetan rast agresivnog ponašanja na drumu u odnosu na prethodne studije.
Pikantno je što većina učesnika u saobraćaju kaže da ne odobrava agresivno ponašanje – ali ga ne primećuju kod sebe.
Recimo, čak 96 odsto vozača kaže da bicikliste pretiče tako što pravi dovoljan razmak od njih. Istovremeno, 93 odsto vozača kaže da drugi vozači ne prave dovoljan razmak od biciklista.
Ista stvar kod biciklista – polovina njih priznaje da ponekad vozi trotoarom, ali 92 odsto njih kaže da drugi biciklisti često voze trotoarom.
Ipak, većina ljudi se oseća sigurno u saobraćaju. To kaže 56 odsto ispitanika, što je rast od jednog procenta u odnosu na ispitivanje od pre četiri godine.
Kao mere za poboljšanje stanja, 68 odsto ispitanika predlaže da se uvede nulta tolerancija na alkohol (pre četiri godine to je htelo 76 odsto ispitanika).
Naime, u Nemačkoj je dozvoljena granica za vozače na 0,5 promila alkohola u krvi što mu dođe jedno pivce.
Stroga ograničenja brzine ne prihvata mnogo ljudi, posebno u gradu. Svega 41 odsto bi prihvatilo da se u celim gradovima vozi samo 30 na čas, dok 53 odsto zagovara da se brzina na autoputu ograniči na 130 kilometara na čas.
Nemačka je poslednja zemlja Evrope u kojoj načelno nema ograničenja brzine na autoputu, osim na pojedinim delovima.
Na 70 odsto dužine autoputeva se teoretski može voziti koliko god brzo hoćete – ako nisu pod radovima. A oni koji voze nemačkim putevima znaju: sve je u životu prolazno, samo su neke bauštele na drumu večne.