Foto:EPA-EFE/MAURITZ ANTIN

Praćenje i reagovanje na portalima koji objavljuju lažne vesti na Fejsbuku utrostručili su se od 2016. godine, kada su bili američki predsednički izbori.

Ukupan broj interakcija povezanih s člancima objavljenim na “sumnjivim portalima” porastao je za 242 posto između treće četvrtine 2016. godine i treće četvrtine 2020. godine, pokazala je studija koju je objavio institut GM Digital iz Vašingtona, prenosi Biznis insajder.

Istraživači su portale podelili na “manipulativne” i one koji “proizvode lažni sadržaj”

Pročitajte još:

Među hiljadama takvih portala, na samo deset njih odnosi se više od 62 odsto interakcija. Istraživači su portale kategorizovali na one koji “proizvode lažni sadržaj”, poput Federalista, one koji objavljuju lažne informacije i “manipulatorske”, koji objavljuju tvrdnje bez objave dokaza koji bi ih potkrijepili, poput Breitbarta.

Istraživači su zaključili da je broj članaka “koji proizvode lažan sadržaj” porastao za 102 odsto, a “manipulatorskih” za 293 odsto, prenosi Index.hr

Foto:EPA-EFE/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH

GM Digital: Dezinformacije utiču na demokratski diskurs

“Dezinformacije utiču na naš demokratski diskurs u meri da dugoročno prete našoj demokratiji”, rekla je Karen Kornbluh, direktorka GMF Digitala. Dodala je i kako ti portali maskirani u medije šire otvorenije i manipulativnije sadržaje nego u vreme oko izbora 2016. godine.

“U poslednje četiri godine izgradili smo najveću fact-checking mrežu nego ijedna druga platforma, investirali smo u povećanje vidljivosti originalnog i informativnog izveštavanja i uveli smo promene koje omogućavaju da manje ljudi vidi lažne informacije i da su svesni da su to lažne informacije kad ih vide”, odgovorili su iz Fejsbuka.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar