Foto: EPA-EFE/BORIS PEJOVIĆ

Institut za javno zdravlje potvrdio je još 18 slučajeva koronavirusa u Crnoj Gori i istakao da je broj obolelih u toj zemlji porastao na 47. Zabranjen međunarodni, međugradski saobraćaj...

Kako se navodi u saopštenju, 15 slučajeva je iz kontakata, a tri su bez jasne epidemiološke povezanosti sa poznatim slučajevima.

Pod zdravstveno-sanitarnim nadzorom u Crnoj Gori se nalaze 5.972 osobe.

Na bolničkom lečenju se nalazi sedam pacijenata i svi su trenutno stabilnog zdravstvenog stanja.

 

Uvedene oštre mere

 

Nacionalno koordinaciono telo Crne Gore za zarazne bolesti donelo je na današnjoj sednici odluku da obustavi putnički međunarodni saobraćaja,
osim najavljenog dolaska crnogorskih državljana, posredstvom diplomatsko-konzularnih predstavništava, uz obavezan smeštaj u karantin.

Zabranjen je putnički međugradski saobraćaj, osim za putnička motorna vozila kojima se obavljaju delatnosti za promet roba, snabdevanje i dostavu lekova, hitnu medicinsku pomoć, komunalne delatnosti, snabdevanje gorivom i električnom energijom, prevoz zaposlenih, prevoz lica koja
su boravila van mesta boravka, odnosno prebivališta, radi povratka u to mesto.

Zabranjeno je prisustvo i zadržavanje više od dva lica zajedno na otvorenom javnom mestu, poput trotoara, trgova,
ulica, parkova, šetališta i plaže, izuzev za lica koja obavljaju svoje redovne radne zadatke.

U saopštenju se navodi da je ostavljena mogućnost izabranog doktora da, na zahtev zaposlenog, privremenu sprečenost za rad do 30 dana i privremenu sprečenost za rad duže od 30 dana produži do 30. aprila.

Obaveza je pravnih i fizičkih lica koja obavljaju građevinske radove da organizuju rad na način koji obezbjeđuje poštovanje epidemioloških mera, posebno poštujući socijalnu distancu, dodaje se u saopštenju.

Obaveza apoteka, objekata u kojima se obavlja trgovina hranom, pićem i sredstvima za higijenu, specijalizovanih objekata za prodaju opreme za bebe, građevinskih proizvoda, sredstava za zaštitu i prihranu bilja i sadnog materijala, proizvoda za ishranu i lečenje životinja, poljoprivrednih
mašina i pogrebne opreme da radno vreme organizuju u periodu od osam do 18 časova, osim dostave na adresu kupca, koja se
može obavljati u radno vreme koje trgovac istakne.

Obaveza je vlasnika, odnosno korisnika kioska u kojima se prodaje štampa da radno vreme organizuju u periodu od sedam
do 15 časova, u dve smene od po četiri časa, navodi se u saopštenju i dodaje da će se sva istekla dokumenta smatrati važećim.

Na sednici je zaključeno da je neophodan pojačan inspekcijski nadzor pa je upućen poziv nadležnim inspekcijama da dodatno pojačaju pažnju na poštovanje svih dosadašnjih mera, a posebno onih koji se odnose na socijalnu distancu i mere dezinfekcije.

 

 

 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram