U izgradnju metroa u Beogradu, pored Francuza i Kineza, uključiće se i Rusi, saznaje Nova.rs. Oni bi trebalo da rade pristupne saobraćajnice do metroa. Njihov ulazak u posao, kao i u slučaju Kineza i Francuza, biće ozvaničen još jednim međudržavnim sporazumom. To znači, da se posao sklapa direktnom pogodbom sa Rusima, bez tendera odnosno mogućnosti da se izabere najpovoljnija cena.
Prema saznanjima Nova.rs informaciju da u posao izgradnje metroa ulazi Rusija, saopštio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić na sastanku koji je organizovao sa pojedinim predsednicima beogradskih opština prošle sedmice.
„Glavna tema je bila eksproprijacija zemljišta na trasi budućeg metroa ali im je rečeno da će sledeće nedelje u Hiltonu biti i prezentovan međudržavnog sporazuma Srbije i Rusije za gradnju metroa“, kaže izvor Nova.rs.
Srbija je do sada potpisala međudržavni sporazum prvo sa Francuskom a zatim i sa Kinom. Donedavno su se samo ove dve zemlje spominjale kao partneri u izgradnji metroa. Ulazak Rusije je novost.
Kako je ranije najavio ministar finansija Siniša Mali, u izgradnji metroa učestvuju francuske firme „Almstom“ i „Egis Rail“ i kineska kompanija „Power China“.
Objašnjeno je i ko šta radi.
Francuzi isporuku vozova i elektromašinskih podsistema, odnosno opremu metroa, a Kinezi građevinske radove.
Predstavnici vlasti su najavili da će izgradnja prve linije metroa početi u novembru ove godine. Zbog toga su pripreme intenzivirane. Vlada Srbije je usvojila Zakon o metrou koji je zatim po hitnom postupku usvojen u Skupštini Srbije.
Najveći projekti vlasti bez kontrole javnosti
Ono što je problem u međudržavnim sporazumima koji su postali praksa aktuelne vlasti je to što se njima izbegava kontrola trošenja novca svih građana Srbije i postizanje najpovoljnije cene.
Međudržavnim sporazumima se praktično sve ukida. Nema tenedra, nema licitacija za zemljište, ne primenjuje se Zakon o javnim nabavkama kao ni ostala zakonska regulativa.
Cena se dogovara u direktnim pregovorim sa firmama iz zemlje sa kojom je potpisan međudržavni sporazuma.
Time iz igre ne ispadaju domaće firme, bar ne one koje su bliske vlasti. Upravo one dobijaju poslove podizvođača i na njima zarađuju. A sve to plaćaju građani Srbije.
Zahvaljujući međudržavnom sporazumu za izgradnju metroa javnost je ostala uskraćena za informaciju kako je projekat izgradnje metroa sa prvobito procenjene vrednosti od dve milijarde, povećana na četiri da bi se na kraju došlo do šest milijardi evra.
Pratite nas i na društvenim mrežama: