Vlada Srbije sprema se da potroši milijarde evra na niz projekata, za čiju će se realizaciju tokom 2021. zaduživati kod stranih banaka. Sudeći po usvojenom planu, građane Srbije najviše će koštati izgradnja pruge do Niša, Fruškogorskog koridora, beogradske i novosadske obilaznice, ali i beogradskog metroa, gradnja koncertne dvorane, nacionalnog stadiona, novog mosta preko Save… U planu je i trošenje stotina miliona evra na projekte zaštite životne sredine.
Vlada Srbije pripremila je Plan rada za 2021. godinu, a u njemu su pobrojani projekti u koje će biti uloženo nekoliko milijardi evra. Za sva njih predviđeno je uzimanje kredita i zajmova i to uglavnom kod Banke za razvoj Saveta Evrope, kineskih banaka i stranih korporacija.
Ubedljivo najviše novca – do milijardu evra biće potrošeno na rekonstrukciju pruge Beograd – Niš, a toliko bi trebalo da košta i izgradnja obilaznice oko Novog Sada sa kanalizacionom mrežom i deponijom čvrstog otpada. U oba slučaja planirano je podizanje kredita kod stranih korporacija ili banaka.
Na isti način biće finansirana i izgradnja autoputa E-761, deonica Pojate – Preljina u sklopu Moravskog koridora, koja će građane Srbije koštati do 800 miliona evra.
Među najskupljim Vladinim projektima je i izgradnja Fruškogorskog koridora, za koji će Vlada uzeti zajam do 610 miliona evra. Reč je o brzoj saobraćajnici na liniji Novi Sad – Ruma, dužine 48 kilometara, a u sklopu tog projekta predviđena je i izgradnja tunela ispod Fruške gore i mosta preko Dunava kod Kovilja. U Vladinom planu ne navodi se u kojoj banci ili instituciji će podići kredit.
Orgoman novac biće potrošen i na izgradnju beogradskog metroa, a samo za prvu fazu ovog projekta biće Vlada će podići kredite u vrednosti do 580 miliona evra.
U planu je da u avgustu ove godine uzme zajam od Trezora Vlade Francuske u vrednosti do 80 miliona eva, a u oktobru je planirano zaduživanje do 500 miliona evra od neke strane korporacije ili banke.
Vlada će ogromne sume novca potrošiti i na izgradnju beogradske obilaznice, koja se gradi decenijama i nikako da bude završena. U planu za 2021. piše da će biti podignut zajam od kineske banke u vrednosti do 680 miliona evra na deonici Bubanj potok – Pančevo.
Za promenu, ogromne sume novca biće potrošene i za unapređenje infrastrukture za zaštitu životne sredine. I ovde je u planu uzimanje dva kredita – jedan u vrednosti do 500 miliona evra, oko kojeg će se u oktobru pregovarati sa Bankom za razvoj Saveta Evrope, a drugi u vrednosti do 200 miliona evra, koji je u januaru ove godine trebalo da bude potvrđen.
Među planiranim Vladinim projektima su i neki čija je najava izazvala negodovanje kod jednog dela javnosti. Takav je projekat izgradnje nacionalnog stadiona, koji će građane Srbije koštati do 250 miliona evra. Vlada planira da novac za izgradnju stadiona obezbedi uzimanjem zajma od stranih korporacija i banaka i to u septembru ove godine.
Od početka je ovaj projekat izazivao kontroverze, što zbog cene koja je sa 50 miliona evra porasla na 250 miliona, što zbog njegove opravdanosti u vreme kada je sve manje ljudi na stadionima i kize uzrokovane pandemijom.
Pitanje je i koliko je opravdano graditi koncertnu dvoranu u Beogradu, za koju će, kako piše u Vladinom planu, biti potrošeno do čak 120 miliona evra. Za taj projekat u novembru ove godine trebalo bi da bude potvrđen zajam od Banke za razvoj Saveta Evrope.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić u nekoliko navrata najavljivao je gradnju koncertne dvorane. U vreme kada je bio premijer rekao je da ćemo napraviti jednu od najboljih dvorana u regionu, koja neće koštati više od 50 miliona evra. Mediji su ranije pisali da će ona biti podignuta na potezu od Ušća do Muzeja savremene umetnosti.
Vlada Srbije nije zaboravila ni na gradnju novog mosta preko Save. U planu nije precizirano na kojoj lokaciji će tačno biti sagrađen, ali se može pretpostaviti da je reč o onom koji bi trebalo da bude podignut na mestu Starog savskog mosta kod naselja Beograda na vodi.
U Vladinom dokumentu piše da će za gradnju tog mosta biti uzet zajam u vrednosti do 100 miliona evra, a prema ranijim najavama, taj projekat građane Srbije trebalo je da košta „samo“ 50 miliona evra.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare