Foto: Printscreen

Predsednik Srpske napredne stranke Aleksandar Vučić na spektakularan način je počeo onlajn izbornu kampanju koja nosi naziv "Za našu decu". Vučić je mašući izašao pred brojne monitore, a njegovo obraćanje prekidali su aplauzi pristalica. Masovna okupljanja, barem zvanično, još nisu dozvoljena, pa je valjalo pristupiti novim onlajn modelima i nešto drugačijoj scenografiji, koja je svojom nadrealnošću nadmašila one sa mitinga uživo. Kojem smo filmu to prisustvovali? Zatražili smo pomoć od filmskih reditelja specijalizovanih za filmove katastrofe i horora, kao i od marketinških stručnjaka.

„Video sam nešto, ali ja ne gledam predsednika Vučića. Trudim se, iz zdravstvenih razloga, da to izbegavam. Video sam samo on i neki monitori, to mi deluje nekako pompezno, neko se potrudio, neko je to napravio i smislio. Baš me interesuje ko je to režirao, ko je taj umetnik koji je posvetio svoj dar propagandi predsednika Vučića“, kaže za Nova.rs reditelj Goran Marković.

Foto: Printscreen

 

Marković primećuje i da je očigledno da se „mašinerija“ trudi da na sve moguće načine sebi obezbedi još jednu, kako kaže, šibicarsku pobedu.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

„Meni to bukvalno liči na šibicarenje. Šibicari sakrivaju kuglicu ispod šibica, a tu su i oni koju glume slučajne prolaznike i učesnike u igri. Oni ‘navlače’ ljude i glume da je to nešto što je normalno, a jedini cilj je da privuku nekoga ko ne shvata što je to i da ga prevare i opljačkaju. To je ovo što nam se radi, to je jedna faza šibicarenja“, tako ono što nam se dešava dijagnostikuje čuveni reditelj.

Njegov mlađi kolega, reditelj Stevan Filipović, onlajn doživljaj kojem smo juče prisustvovali opisuje kao jeftin i tragikomičan.

Foto: N1

„‘V for Vendeta’. To je ta distopija, naučna fantastika, ali u jeftinom izvođenju. Zanimljivo  je to što taj diktator u ‘V for Vendeta’ ima tu iluziju popularnosti i podrške i to upravo preko tih ekrana. Dobija to za šta on misli da su neke informacije, a na kraju skonča u nekoj kanalizaciji“.

Filipoviću je u jučerašnjem onlajn performansu sve izgledalo jeftino – od suštine, pa do realizacije i efekata.

„Zavisi od perspektive. Neko ko to gleda kao jeftin trik i manipulaciju, meni je to tragikomično. To su poruke osmišljene za te njegove ciljne grupe. Ne znam kaka to efekat ima na ciljnu grupu ljudi koji ga podržavaju, a njemu je je svejedno kakav to efekat ima na nas ostale. Možda to i funkcioniše“, kaže Filipović.

Foto: Printscreen

 

Autorka brojnih reklamnih kampanja Nadežda Milenković, za naš portal kaže da joj je jučerašnji onlajn skup i prizor koji je videla toliko odbojan da ne može o tome ni da razmišlja.

„Ne znam šta tu ima da se analizira i komentariše. Bez veze je i pričati o tome, to je gubljenje vremana. Postoje druge stvari o kojima vredi pričati. To je jedan nebitan detalj, samo što je sada aktuelan. Sutra ćemo to već i zaboraviti“, smatra Milenković.

Psiholog Žarko Trebješanin kaže da je uspeo malo da se isključi i propusti taj jučerašnji virtuelnu skup, a i ostalima preporučuje da se povremeno malo izoluju od takvih stvari, i dodaje da je to vrlo zdravo.

Ipak u jučerašnjem prizoru i slici koja prikazuje predsednika okruženog monitorima, prepoznaje već ustaljeni manir.

„Predsedniku ništa drugo i ne treba osim da bude okružen televizorima, na to je i navikao“, kratko je prokomentarisao Trebješanin.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare