Nepravilne nabavke u opštini Sjenica vredne 260 miliona

Politika 29. dec. 202012:48
Podeli:
Sjenica / Foto:Shutterstock/Aleksandar Todorovic

Državna revizorska institucija (DRI) otkrila je da je Opština Sjenica 2018. i 2019. godine preuzela obaveze ili isplatila više od 262 miliona dinara za nabavku dobara, usluga ili radova suprotno odredbama Zakona o javnim nabavkama, objavio je danas radio Sto plus.

U izveštaju državnog revizora navodi se da je predsednik opštine isplatio oko 3,6 miliona dinara na ime ugostiteljskih usluga, a da uopšte nije sproveo postupak javne nabavke, kao i da je Opštinska uprava potrošila još 27 miliona dinara bez tendera.

Najviše, skoro 17 miliona dinara, je potrošeno za prevoz radnika i učenika.

Predškolska ustanova „Maslačak“ kupila je opremu za vrtić vrednu 1,2 miliona dinara bez sprovodjenja tendera, a Turistička organizacija Sjenice 1,1 milion dinara za iznajmljivanje bine, LED ekrana i dodatne opreme za muzičke nastupe.

Revizor je kršenje Zakona o javnim nabavkama utvrdio u 18 tendera vrednih oko 229 miliona dinara, od kojih su kod onih vrednih preko 210 miliona uočene „materijalno značajne nepravilnosti“.

Sjenica je firmi „Složna braća – Zoran i Nele“ za radove na putnoj infrastrukturi u te dve godine isplatila preko 132 miliona dinara bez dokaza o primopredaji izvedenih radova, potvrde nadzornog organa i odgovarajućeg kvaliteta, pa čak i za radove koji nisu izvedeni, odnosno, ne postoji računovodstvena dokumentacija.

Kršenje zakona, pre svega zbog nepotpune tehničke dokumentacije ili prihvatanja neadekvatnih ponuda, otkriveno je i u tenderima za rekonstrukciju gradskog stepeništa (4,5 miliona dinara), izgradnju tjubing staze (26,8 miliona), humano hvatanje pasa (1,8 miliona), nabavku goriva (tri miliona) i još devet javnih nabavki.

Revizijom je utvrdjeno da je Sjenica nepravilno utvrdila koeficijente i osnovice za obračun zarada zbog čega je iz budžeta isplaćeno 12 miliona dinara više nego što je dozvoljeno, za zaposlene u PU „Maslačak“ 3,5 miliona dinara, Ustanovi za sport 3,2 miliona, a kabinetu predsednika Opštine tri miliona.

Opštinska uprava je u prošloj godini zaposlila devet osoba na odredjeno vreme, a PU „Maslačak“ četvoro na neodredjeno i 44 na odredjeno, čime su prekoračile dozvoljeni broj zaposlenih u sistemu lokalne samouprave.

Tokom postupka revizije organi lokalne samouprave nisu preduzeli niti jednu meru da isprave utvrdjene nepravilnosti, osim Turističke organizacije koja je sistematizovala dva radna mesta.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar