Javni uvid u plan generalne regulacije šinskih sistema. Foto: Miloš Vučković
Javni uvid u plan generalne regulacije šinskih sistema. Foto: Miloš Vučković

Kad su građani pozvani da dođu u Gradsku upravu grada Beograda kako bi pogledali kuda će prolaziti linija budućeg metroa, sasvim sigurno nisu očekivali da će morati da “kopaju”. A taj je posao bio neophodan, jer su ih umesto izloženih planova dočekali majstori koji su krečili zidove, hrpe papira, zatrpanih planova i plastične folije. Tako je izgledao prvi dan javnog uvida u plan generalne regulacije šinskih sistema u glavnom gradu, na koji su gradske vlasti slavodobitno pozivale. Ako ovaj start, kažu sagovornici Nove, simboliše ono što nas čeka kada metro i zaista bude počeo da se radi, onda nismo na dobrom putu.

Veza između Beograda i metroa, nije baš najsrećnija. O njemu se dugo priča, a malo radi. Ostaće upamćeno da su u okviru prethodne izborne kampanje deljene karte za metro koji ne postoji, a mnogim Beograđanima je nepoznanica da postoji i javno preduzeće „Beogradski metro i voz“ koji bez pružanja bilo kakvih usluga ostvaruje prihode. Ovo preduzeće sa 17 zaposlenih funkcioniše već tri godine, a prema podacima iz 2019. godine prosečna plata iznosila je oko 1.100 evra.

Sada smo dobili i nacrte prve linije metro. Skupština grada Beograda pozvala je sve građane glavnog grada na javni uvid nacrta plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, što pre svega podazumeva trasu prve linije metroa. Planovi će Beograđanima biti dostupni do 24. septembra, svakog dana u periodu od devet do 18 časova.

Start je bio umotan u foliju. Ali ne ukrasnu, već zaštitnu.

Aktivista udruženja „Po meri metro“ Miloš Vučković kaže za Nova da je na otvaranju javnog uvida bio neprijatno iznenađen.

“Došli smo ujutru na javni uvid plana čija najvažnija stavka jeste metro. Imali smo šta da vidimo. Nekoliko majstora je krečilo, na zidu je bilo nekoliko starih planova i obaveštenje o javnom uvidu, svuda su bile gomile papira, ali planova za metro nije bilo nigde. Na kraju smo ih našli na jednom stolu ispod folije i gomile drugih papira. Tek satima kasnije došli su urbanisti koji je trebalo da odgovaraju na pitanja zainteresovanih građana, počeli su da stavljaju planove tamo gde je trebalo da stoje još jutros i zamolili za još malo strpljenja”, kaže Vučković za list “Nova”.

Ono što je, međutim, najupornijima juče pošlo za rukom da vide, jeste da se ostalo pri odluci da prva linija metroa ide od Sajma do destinacije, nad destinacijama – Beograda na vodi.

“Definitivno je odbačen naš predlog da prva linija metro posle Sajma, skreće ka novoj Železničkoj stanici i Kliničkom centru Srbije, te da se posle vrati ka Palati pravde i dalje ka Beogradu na vodi. Ova ključna mesta u gradu biće pokrivena trećom linijom metroa, koja se sigurno neće graditi u narednih 20 ili 30 godina, a služi kao flaster na ovu prvu liniju – da pokrije sve njene nedostatke”, navodi Vučković.

Predsednik Koalicije za nadzor javnih finansija Dragan Dobrašinović kaže da je od neslavnog starta mnogo važnije ono što će uslediti.

Dragan Dobrašinović Foto:FoNet/Zoran Mrđa

“Ako je ovo najava onoga što će doći, ako se tako budu postavili prema rokovima za izvođenje radova onda ovo nije dobra uvertira. Međutim, mnogo je veći problem ono što prethodi početku radova. Dakle, izostanak konkurencije, netransparentnost već ugovorenog posla, a da niko drugi nije bio u prilici da možda da bolju ponudu, zatim nedoumice u vezi cene radova. To je mnogo veći problem od pristojnosti, čiji su manjak ovom prilikom pokazali”, kaže Dobrašinović i dodaje:

“ Problem korupcije i pljačke javnih fondova, tu je glavna nevolja ovog društva”.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare