Bojan Klačar Foto:Nemanja Jovanović

Slogani stranaka i koalicija za predstojeće izbore nisu previše kreativni, i za sada ne postoji nijedan koji je iskoračio izvan klišea, što govori o tome da se većina stranaka odlučila da igra na kartu predvidljivosti i sigurnosti, ocenjuje izvršni direktor CeSID-a Bojan Klačar.

U prošlosti je bilo manje ili više uspešnih slogana, neki su ostali da se pamte, a drugi su dali odlične rezultate bez obzira što nisu bili previše kreativni, kaže Klačar i objašnjava da slogan mora da bude jasan, a da uspeh zavisi od toga koliko on odgovara onome što stranka predstavlja ili ljudima koje predstavlja, odnosno politikama koje zastupa.

„Što je taj slogan bliži i vernije predstavlja vas, mogućnost slogana da utiče na birače je puno veća. Ako još pronađete kreativno rešenje, onda je to dobitna kombinacija. Čak i da ne postoji ta vrsta vica, gega ili zabave u sloganu ako je jasan i odgovara vašoj politici, on će biti uspešan“, rekao je Klačar za Tanjug.

On je podsetio da su 90-tih godina postojali slogani koji su bili zabavni, ali kampanje nisu dovodile ni do kakvih efekata, jer, kako kaže, nisu bile utemeljene na istraživanjima, niti na onome što birači očekuju.

Kada je reč o predstojećim izborima i aktuelnim sloganima, Klačar ocenjuje da je u slučaju SNS sa sloganom „Zajedno možemo sve“, procena bila da birač želi da čuje da se ide napred i da se nešto zajedno gradi, a u slučaju, kako kaže, najveće opozicione koalicije (SSP, DS, Narodna stranka) sa sloganom „Promena iz korena“ oni percipiraju da njihov birač želi da čuje da će se sve promentii.

Klačar kaže da SNS sa sloganom igra na sigurnu kartu i da se podstiče određena vrsta stabilnosti, zajedničkog rada, ne ide se u previše kitnjaste i previše kreativne slogane već se ide na ono što je prioritetan cilj SNS, a to je da se pokaže zajedništvo i da se pokaže da su oni stranka koja komunicira sa svim ciljnim grupama.

Socijalistička partija Srbije sa sloganom „Ivica Dačić – premijer“ se odlučila na imidž slogan što, podseća, nije novost budući da ta partija već nekoliko izbornih ciklusa uglavnom igra na kartu svog lidera.

„Igra se na kartu da popularnost njihovog lidera može ujedno da bude dobra osnova za čitavu kampanju“, naveo je Klačar.

Radikali, koji su kaže Klačar, u prošlosti imali jako dobre i kreativne slogane kao što su „Radikalno dosledni“ ili „Radikalne želje“ sada su se sa sloganom „Pod zastavom Srbije – Šešelja za premijera“ odlučili za imidž slogan, kao i za podsticanje patriotske politike.

„Slogan SRS je manje ili više na tragu svega što komuniciraju od 2012.godine“, ocenio je Klačar.

Zavetnici „Svoji na svome“ izlaze sa sloganom koji se direktno obraća onima koji su tradicionalniji i žele da pokažu da funkcionišu kao čvrsto utemeljena, koherentna grupa ljudi. Smatra da će takav nastup i izabrati na izborima, ili samostalni ili veoma mala koalicija.

„Srcem za Srbiju, srcem za Beograd“ je slogan za koji su se odlučile Dveri, a Klačar ocenjuje da je takav slogan već viđen u različitim varijantama kod različitih stranaka.

„Taj emotivni nastup bio je vidljiv i u zajedničkom sloganu Dveri i DS S. Nastupili su ranije sa sloganom “Sreća“ koji takođe na neki način podstiče emociju, ali sam slogan Dveri za ove izbore je igranje na neku kartu emocija bez previše izraženih kreativnih dometa“, rekao je Klačar.

Koalicija NADA se, kaže Klačar, odlučila za igru reči.

„Koriste slogan „Nada za Srbiju“ i fino ga komponuju sa nazivom čitave svoje koalicije. Druga važna stvar je da je nada nešto što je potrebno biračima, odnosno svim ljudima, ne samo na izborima. Žele da poruče da će voditi jednu vrstu pozitivne kampanje“, kaže Klačar.

Jasna poruka koalicije okupljene oko Stranke slobode i pravde Dragana Ðilasa – „Promena iz korena“.

„Žele da pokažu da su potpuno drugačija alternativa u odnosu na vladajuću koaliciju i da će sve stvari da promene iz korena. S druge strane taj slogan ide i uz njihovu nositeljku liste Mariniku Tepić koja u svojoj komunikaciji insistira na nešto oštrijim rečima kada je reč o njenoj potlici u odnosu na politiku SNS“, zaključio je Klačar.

BONUS VIDEO Lekari kao izborni aduti

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar