Foto: Medija centar Beograd

Predizbornu kampanju karakteriše potpuna dominacija aktuelnog predsednika Aleksandra Vučića i Srpske napredne stranke, pokazuje izveštaj monitorinoga medija sa nacionalnom frkevencijom koji je uradio Biro za društvena istraživanja (BIRODI).

U izveštaju se navodi da je na delu funkcionerska kampanja i da se gotovo o svim aktulenim ministrima izveštava u pozitivnom tonu.

„Od ukupnog vremena koje su u dnevnicima imali predsednik Republike, ministri i predsednica Vlade, Aleksandar Vučić je imao 82 odsto vremena. Šta možemo da zaključimo, da imamo uzurpaciju funkcije predsednika Vlade od predsednika Republike. Kad pogledate teme kojima se predsednik bavi, to su teme van njegove nadležnosti i zahvaljujući medijima koji to intenzivno prenose, Ustavnog suda koji ne reaguje, REM koji bi morao da reaguje, imamo besplatni marketing predsednika Republike i taj marketing je debelo kontrolisan“, rekao je Gavrilović na konferenciji „Izbori pod lupom“, gde je predstavio deo najnovijeg izveštaja BIRODI, za period od 15. februara do 14. marta.

Gavrilović je kao primer kontrole medija naveo da se o većini ministarstava pozitivno izveštava, osim o Ministarstvu odbrane.

„To ministarstvo ima 46 odsto negativnog predstavljanja, jer ga vodi Nebojša Stefanović, koji je prošao svojevrstan partijski sud“, izjavio je Gavrilović.

On je dodao da je Ministarstvo za evropske integracije, mada je Srbija kandidat za članstvo u Evropskoj uniji, tokom mesec dana samo 54 sekunde bilo zastupljeno u dnevnicima medija sa nacionalnom frekvencijom. Što se tiče izveštavanja o predsedničkim kandidatima, Gavrilović je rekao da je Vučić imao 88,7 odsto vremena u pozitivnom tonu, dok se o Zdravku Ponošu u 55,4 odsto vremena izveštavalo negativno.

Kompletan razgovor sa Gavrilovićem pogledajte na portalu N1. 

BONUS VIDEO: Mediji i kampanja: Novinarstvo VS „novinarstvo“ – gosti Rade Veljanovski i Zoran Gavrilović

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare