Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

U završnom izveštaju o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje koji je na svom sajtu objavilo Regulatorno telo za elektronske medije (REM) izborne emisije televizije Pink pohvaljene su kao primer dobre prakse, piše Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS).

U njemu REM ističe da je ova televizija „po prvi put ako posmatramo ponašanje komercijalnih PMU u izbornim kampanjama, pokrenula specijalizovane emisije posvećene izborima“.

Reč je o emisijama koje su emitovane uživo radnim danima od 16. do 28. marta i u kojima su predstavljene liste za parlamentarne izbore i predsednički kandidati, piše CINS.

REM u izveštaju navodi da su emisije bile ujednačenog trajanja i sa identičnim pristupom svakom gostu.

„Ovakvo postupanje jednog komercijalnog PMU predstavlja pozitivan presedan na domaćoj medijskoj sceni i može predstavljati putokaz za buduću pravnu regulaciju kao i ponašanje svih komercijalnih PMU u narednim izbornim procesima“, navodi se u izveštaju, prenosi CINS.

Zoran Gavrilović iz organizacije Biro za društvena istraživanja (BIRODI) kaže da su ove emisije u stvari bile neplaćene reklame za sve aktere na izborima.

„U tim emisijama nije bilo propitivanja, nego su novinari prosto držali mikrofon. Imali su svi iste teme, novinar što bi se reklo ćuti i to je to. Uloga medija nije da svi imaju iste teme i isto vreme, nego da novinar pita ono što treba da saznaju građani jer uloga medija u izbornom procesu jeste da građanima pomognu da donesu odluku za koga će da glasaju“, rekao je Gavrilović.

Ceo tekst pročitajte OVDE.

BONUS VIDEO: Vukašin Obradović: REM je kancer našeg medijskog sistema

Vukašin Obradović: REM je kancer našeg medijskog Sistema

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar