Do izbora ima nešto više od 20 dana, a uprkos tome, kampanja praktično ne postoji. Osim predsednika Srbije Aleksandra Vučića čija samopromocija ne prestaje, zatišje je i u vlasti i u opoziciji. Prema oceni sagovornika Nove, nekoliko je razloga za to, ali nije kasno da se stvari promene. U suprotnom, opozicija je u problemu.

Izbori nas 2. juna očekuju u ukupno 88 gradova i opština. Uključujući Beograd.

Međutim, uočljivo je da ovog puta kampanje nema.

Kad je vlast u pitanju, teme kao i do sada nameće predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji će i u ovoj izbornoj trci pozajmiti ime Srpskoj naprednoj stranci. Od sastanka sa francuskim predsednikom Emanuelom Makronom, preko ulaska Kosova u Savet Evrope, Rezolucije o genocidu u Srebrenici, na posletku posete kineskog predsednika Si Đinpinga Beogradu… Sve su to teme koje je Vučić poslednjih meseci rabio u javnosti za podizanje sopstvenog rejtinga.

Aleksandar Vučić Foto:UN

Kad je opozicija u pitanju, pažnja onog dela koji izlazi na izbore i dalje je usmerena isključivo na izborne uslove i na prikupljanje potpisa za izborne liste.

Kampanja kao takva, praktično ne postoji. Izuzev možda Sava Manojlovića i Kreni-promeni, koji sporadično makar preko društvenih mreža nastoje da podignu predizbornu temperaturu.

Tako je juče na X nalogu Kreni-promeni objavljen snimak Manojlovića, koji je ušao u zgradu opštine Novi Beograd i zahtevao razgovor s predsednikom, jer odbijaju da im daju overivače potpisa za predaju izborne liste.

Vreme curi…

Naučni saradnik na Institutu za filozofiju i društvenu teoriju Dejan Bursać kaže za Novu da su sve prilike da će ovo biti kratka, dosadna i nenametljiva kampanja, što je zaista neoično u ovako polarizovanom političkom trenutku.

Dejan Bursać Foto: Ivan Dinić/Nova

“U ovom trenutku nekoliko je razloga za gotovo nepostojeću kampanju. Činjenca jeste da smo imali jedan produženi praznični period. Spojili su se 1. Maj, Uskrs i Đurđevdan i mislim da dosta aktivista, političkih aktera i glasača nije bilo ni raspoloženo za kampanju. Zatim, izbori su naglo raspisani i opozicija je uhvaćena u spuštenom gradu. Sada im sledi dosta administrativnog posla. Treba prikupiti potpise, sastaviti listu itd”, kaže Bursać i dalje navodi:

“Pod tri, SNS vodi kampanju na terenu. Od vrata do vrata, u direktnom kontaktu sa biračima. Mnogo manje preko medija. Zbog svega toga, kampanja jeste dosadna i nenametljiva, ali sve se to može preokrenuti”.

Na pitanje da li ima dovoljno vremena za kampanju, Bursać kaže:

“Inače bih rekao da je dovoljno vremena, jer komparativna praksa kaže da de birači odluče za koga će glasati mogo pre izbora. Kampanja služi samo da se dodatno motivišu. Međutim, ovo nisu regularne okolonosti i mi imamo situaciju da je opozicija mesecima demotivisala svoje birače pričom da su izbori pokradeni, a sad praktično svi izlaze na izbore, izuzev nekih stranaka koje ne izlaze jedino na izbore u Beogradu. Što se motivacije birača tiče, to je sad za opoziciju veliki problem”.

Problem, i to ne mali, je i to što vlast i dalje nije uradila ono što je obećala i s čim se saglasila. Da se zakonom propiše da građani koji su u poslednjih osam do 12 meseci menjali prebivalište ne mogu da glasaju na novoj adresi. Sve su prilike da jedina konkretna mera koja se u ovom trenutku može primeniti u vezi biračkog spiska neće ni ugledati svetlo dana…

BONUS VIDEO:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare