Predsednik Srbije i vladajuće stranke SNS, Aleksandar Vučić bio je dominantno zastupljen na televizijama tokom vanrednog stanja uvedenog zbog epidemije korona virusa i tokom predizborne kampanje.
To su pokazala dva monitoringa Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) o programu televizija s nacionalnom pokrivenošću i kablovske TV N1.
Na konferenciji za novinare istraživači BIRODI su saopštili da su od 16. marta do 30. maja na televizijama, pored Vučića, najviše zastupljeni bili Vlada Srbije i Krizni štab za borbu protiv epidemije, a glavna tema središnjih informativnih emisija je bila epidemija.
Istraživač BIRODI Zoran Gavrilović kazao je da je razlika tog monitoringa u odnosu na druge, dominacija neutralnog predstavljena najzastupljenijih aktera čime je, kako je ocenio, akcenat stavljen na „puko prenošenje činjenica, bez analiza i dijaloga više strana“.
U izveštaju o monitoringu se ukazuje na primetno odsustvo opozicionih stranaka, nezavisnih epidemiologa i građanskih aktivista iz izveštavanja, kao i da TV Pink ipak nije odustala od negativnog predstavljanja tih društvenih aktera.
Vučić je u tom periodu bio više od 18 sati u informativnim emisijama tih televizija, a 27 odsto tog vremena bilo je u pozitivnom tonu – najviše na TV B92, a najmanje na TV N1.
Istraživač BIRODI Dražen Pavlica rekao je da na televizijama s nacionalnom pokrivenošću nije bilo dijaloga, za razliku od TV N1 koja je, kako je ocenio, otvorila prostor za drugačija mišljenja.
Rekao je da su mediji sugerisali građanima kako da postupaju tokom epidemije.
Govoreći o monitorigu predizborne kampanje od 8. do 18. juna, istraživač BIRODI Radule Perović naveo je da je Vučić bio najzastupljeniji sa četiri sata i 12 minuta u informativnim emisijama, a da je pozitivno predstavljan u 62,4 odsto.
Od ukupnog vremena, Vučić nije imao negativnog predstavljanja na Radio-Televiziji Srbije, a pet negativnih sekundi imao je na TV Pink, dok je najviše negativnih – šest minuta i 33 sekunde – imao na TV N1, naveo je Perović.
Zastupljenost Vlade Srbije u toku predizborne kampanje bila je dva sata i 23 minuta, što zajedno sa Vučićem, kao šefom države i vladfajuče stranke, iznosi 52,3 odsto ukupnog vremena u informativnom programu tih televizija.
U izveštaju se navodi se da je TV N1 nastojala da u predizbornom periodu kritički predstavi političke aktere.
Posmatrači su primetili i da su opozicioni političari koji su se zalagali za bojkot izbora, na TV Pink predstavljeni izrazito negativno, a na TV N1 pozitivno.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare