Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Javno komunalno preduzeće “Beogradski metro i voz” dodelilo je usred vanrednog stanja posao “tehničkih i savetodavnih usluga” konzorcijumu četiri austrijske firme za ukupno 739.560 evra. Iako je krajem prošle godine bio raspisan tender, on je obustavljen, a ponuđač je pre tri dana izabran u pregovaračkom postupku.

U decembru prošle godine JKP Beogradski metro i voz raspisao je tender za nabavku „tehničkih i savetodavnih usluga“ za projekat beogradskog metroa, čije bi dve linije, prema strategiji, trebalo da budu izgrađene do 2033. godine.

Na tender su se javile dve grupe ponuđača, ali je komisija zaključila da oni nisu ispunili sve uslove koji su navedeni u konkursnoj dokumentaciji, pa je postupak obustavljen.

Međutim, u međuvremenu, dva dana pre uvođenja vanrednog stanja, pokrenut je pregovarački postupak i to sa istim ponuđačima, a posao su dobile četiri firme iz Beča – “iC consulenten Ziviltechniker GesmbH”, koja je nosilac posla, zatim “FCP Fritsch, Chiari & Partner ZT GmbH”, “PCD ZT GmbH” i “Architektengruppe”. Vrednost posla je 739.560 evra sa PDV-om.

Beogradski metro i voz

 

Kako je navedno u Konkursnoj dokumentaciji, njihov zadatak biće da pružaju konsultantske usluge u svim fazama projekta: pripremi tehničkih specifikacija, izradi projektnih zadataka, stručnoj oceni rešenja obuhvaćenih tehničkom dokumentacijom, elemenata za izradu modela ugovora kao i praćenje i ocena realizaciji ugovora i drugo.

Obavljali stručni nadzor na Koridoru 10

Kompanija IC consulenten, koja je nosilac posla, svoje predstavništvo već ima u Beogradu. Kako je navedeno na njenom sajtu, kao deo konzorcijuma pružala je usluge stručnog nadzora na istočnom kraku Koridora 10, potezu od Niša do Bugarske granice i deonicama Čiflik – Staničenje i Staničenje – Pirot Istok. Takođe, obavljali su i stručni nadzor na radovima autoputa kroz Beograd i obilaznice.

Prema planu projektu iza kojeg je stala aktuelna gradska vlast, prva linija podzemne železnice u Beogradu spojiće Železnik sa Mirijevom, dok bi druga išla od Zemuna do Mirijeva. Ukrštale bi se na Savskom trgu, ispod Beograda na vodi.

Početak gradnje beogradske podzemne železnice bio je planiran za kraj ove godine, ali je gotovo izvesno da od toga neće biti ništa. Prema strategiji gradskih vlasti, Beograđani bi dve linije metroa trebalo da dobiju tek do 2033. godine, u zavisnosti od finansijskih sredstava. Procenjeno je da će radovi koštati čak 4,4 milijarde evra i taj novac biće obezbeđen iz republičkog budžeta.

Na ovaj projekat metroa u Beogradu izneto je mnogo kritika i zbog izbora linija i zbog cene. Prema idejnom projektu iza koga je stala prethodna gradska vlast, prva linija metroa išla bi od Galenike do Ustaničke, a na Trgu Republike bi bilo ukrštanje sa drugom linijom – od Mirijeva do Orlovače. Vrednost tog projekta bila je procenjena na 2,2 milijarde evra.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare