Saga oko raskida ugovora turske firme "Kentkart" i Grada Beograda još uvek čeka svoj kraj. Taj kraj može da ima dva rešenja - prvi je arbitraža, gde bi izvesno Beograd izgubio spor ili drugo rešenje je da obe strane sporazumno raskinu saradnju na obostranu korist. U igri svakako nije opcija gradonačelnika Aleksandra Šapića, koji je želeo da se raskine ugovor bez penala, čime bi umnogome oštetio tursku firmu, a ceo posao odjednom prešao na novoformirano preduzeće. Iako je Šapić rekao da su mediji požurili da objave da neće biti raskida ugovora, sa određene vremenske distance vidi se da je, ipak, gradonačelnik pogrešio jer problem još uvek nije rešen, upravo kao što je portal Nova.rs pisao. Umesto toga ima otvoren problem oko javnog prevoza koji još uvek čega rešenje.
Iako je gradonačenik Aleksandar Šapić govorio da su mediji požurili da objave da neće biti raskida ugovora sa „Kentkartom„, te doveo u pitanje informacije Nove, realnost je demantovala prvog čoveka Beograda, a potvrdila pisanja našeg portala.
Portal Nova.rs prvi je izveštavao o ovom „gorućem“ pitanju i prvi obavestio javnost o nameri vlasti u Beogradu da reše ovaj problem usvajanjem odluke o sporazumnom raskidu saradnje. Takođe, Nova je prva objavila informacije i o tome da se turski partner protivi ovom rešenju i da neće prihvatiti raskid ugovora. O tome koliko je naplata prevoza postalo ozbiljno pitanje i kamen spoticanja u odnosima dojučerašnjih poslovnih partnera, potvrdio je i sastanak Grada i turske firme Kenkart, gde su upotrebljene i neke „teške reči“ od strane predstavnika vlasti.
Nova je temu u potpunosti ispratila, što će raditi i u narednom periodu budući da će spor dve dve strane potencijalno dobiti i sudski epilog. Iako je Šapić pokušao da to ospori, naše pravovremene i instinite informacije nadmašile su sednicu Skupštine Grada na kojoj je doneta odluka da se raskine saradnja sa „Kentkartom“.
„Kentart“ i Šapić: Priča koja će možda dobiti i sudski epilog
Privatni partner Grada Beograda za naplatu karata u javnom prevozu turski „Kentkart“ najavio je u ponedeljak mogućnost da spor između njih i Grada Beograda završi na arbitraži, imajuću i vidu da dve strane imaju suprotstavljene zahteve.
Kako Nova nezvanično saznaje, „Kentkart“ se ovom prilikom rukovodio međudržavnim ugovorom između Srbije i Turske, te poslao dopise premijerki Ani Brnabić, te ministarstvima saobraćaja i finansija kako bi ih obavestio da bi problem trebalo rešiti pre nego što se ode na arbitražu.
U ovom trenutku problem je jasan – Grad Beograda traži sporazumni raskid ugovora, ali da ne plati nikakvu odštetu turskoj firmi. Sa druge strane, „Kentkart“ nema ništa protiv da izađe iz posla naplate prevoza u glavnom gradu, ali to ne može biti na način koji je grad predložio.
Sporazumni raskid bez ikakve nadoknade ne može biti opcija za partnera iz Turske, koji je nedavno doživeo gotovo pretnje od rukovodstva Grada. Kako je Nova ranije objavila, nedavno je održan sastanak između predstavnika Grada Beograda i turske firme „Kentkart“, koja je do sada vodila proces naplate karata I održavanje sistema javnog prevoza. Sastanak na kome je trebalo da se dogovore detalji sporazumnog raskida ugovora nije završen pozitivno, naprotiv.
Naši izvori napominju da je sastanak protekao u veoma burnoj i tenzičnoj atmosferi, te da je turskoj firmi upućeno nekoliko opasnih komentara.
„Turskoj firmi sugerisano je da neće baš biti dobro po njih ukoliko ne prihvate sporazumni raskid ugovora. Njihovi predstavnici su bili šokirani takvim narativom, zbog čega je svima bilo jasno da sastanak ne može da se završi pozitivno na obostrano zadovoljstvo”, rekao je izvor Nove.
Nova objavila da Kentkart ostaje u sistemu naplate, Šapić govorio da su novinari bili nestrpljivi
Iako je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić još u septembru najavio raskid ugovora sa firmom „Kentkart“, koja je godinama naplaćivala karte u javnom prevozu, još početkom februara delovalo je da od „tog posla nema ničega“.
Beograd nije želeo ogromne penale za raskid ugovora, usled čega se nagoveštavalo da će firma ostati i dalje u poslu, koji uporedo sada radi i javno preduzeće osnovano u septembru po nalogu Šapića. Dve firme rade isti posao, koji plaćaju građani.
Iako je samo pre godinu dana produžen ugovor sa „Kentkartom“, gradonačelnik Šapić je u septembru najavio da će biti raskinut ugovor sa „Kentkartom“, ali da će grad, ipak, morati da plati penale.
“Mora da se osnuje novo preduzeće koje će se baviti naplatom karata i koje će raditi u sistemu javnog prevoza, ne samo u GSP-u, biće uključeno u čitav rad javnog prevoza. Naravno da će biti penala, izračunali smo da penale koje budemo platili su kap u moru onoga što se daje i biće kap u moru ukoliko uspemo da podignemo kvalitet usluge, a onda i naplatu usluge. Jer kad imate naplatu na 15, 20 odsto, kad imate firmu koja ništa ne čini po tom pitanju, a veliko je pitanje i koliko su mogli da čine kad su bili potpuno izuzeti iz sistema “, izjavio je Šapić u septembru na konferenciji za medije na sednici Skupštine Grada.
Nakon toga, gotovo ekspresno osnovano je JKP „Naplata prevoza i usluga“ na čijem je čelu Slaven Andrić, prijatelj gradonačelnika Šapića.
Od novembra do januara nije bilo velikih dešavanja na polju javnog prevoza, ali je već početkom februara objavljeno da se planira da Kentkart ostane u sistemu naplate. Nova je o tome pisala, ali je ubrzo gradonačelnik na sednici Skupštine Grada poručio da će ugovor biti raskinut, ali da su neki mediji bili nestrpljivi.
„Treća stvar o kojoj bih želeo da pričam je raskid ugovora sa Kentkartom, o čemu sam i ranije govorio. Ali imate nestrpljive medije i političare koji misle da ako se ne uradi sve u dva dana, onda se odustaje. Ovo je samo dokaz da mi ne odustajemo. Trajali su razgovori i pregovori, a biće onako kako smo rekli. Biće raskid ugovora, Gradu će se vratiti uloga naplate karata, posle 12 godina novac će se vratiti u Upravu Grada. Neće biti penala, imali smo sreće, a zašto ih nema – pa ni njima se više ovo ne isplati“, kazao je Šapić.
Do danas, nismo dobili odgovore na pitanja kako nas je to pogledala sreća i kako je postojala mogućnost da se raskine dugogodišnji ugovor, a da se ne plate penali.
Za sada imamo najgoru moguću situaciju – postoji novoformirano javno preduzeće koje radi isti posao kao „Kentkart“, dok Grad pokušava da raskine sporazumno ugovor na način koji ne odgovara partneru. U opticaju je i arbitraža, a za sve to vreme novac „curi“ iz budžeta, dok problem javnog prevoza ostaje gorući.
Bonus video: Ko su Šapićevi čuvari pod maskama?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare