Kukuruz pored puta
Foto: Shutterstock

Upali sva četiri žmigavca, pa trk u krađu kukuruza! Da je Srbija zemlja apsurda, možemo se svakodnevno uveriti ali da neko rizikuje svoj i tuđe živote tako što ostavi auto u kolovoznoj traci da bi otrčao u kukuruzište zbog krađe, vredne maksimalno par stotina dinara, ipak je previše.

Svedok ovakve bizarne situacije bio je i novinar RTS Miloš Milić, koji je juče napisao tivit o jednoj zanimljivoj situaciji sa kojom se susreo u vožnji od Topole do Beograda:

„Vozim danas preko Topole do Beograda, i na četiri mesta nalećem na automobile parkirane na sred puta, sva četiri upaljena, kradu ljudi kukuruz. Aj što su od tih automobila 3 bila SUV vozila stara do 4 godine, ali, tebra – da li vrede naši životi tih par stotina dinara?“, napisao je Milić, koga je Nova pokušala tri puta da kontaktira što pozivom i SMS porukom da sazna više detalja o ovoj sceni na srpskim putevima koja je česta, posebno od sredine avgusta meseca kada najtraženija roba postaje mladi tek sazreli kukuruz.

 

„Ne znam kako kvalifikovati ljude koji kradu tuđi kukuruz osim kao krađu. Na stranu moj stav o krađi kukuruza, međutim tu ima jedan drugi problem. Nije dozvoljeno zaustavljanje na putu sem ako je posledica neke neophodne radnje koju je vozač u potrebi da uradi i za takva zaustavljanja koja traže od vozača da se zaustavi postoji na auto-putu posebna zaustavna traka, a na običnom putu mora da se skloni van kolovoza ako uopšte može , a ne sme da se zaustavi na putu, ako za to nema poseban opravdani razlog. Za sada se u zakonu ne prihvata da je krađa kukuruza opravdan razlog. Znači, ukoliko bi došlo do nezgode neke, da je slučajno udario nekog u njih onda bi se proveravalo zbog čega je taj vozač zaustavio. Onda bi on bio da kažem učesnik nezgode zato što je na putu stvorio prepreku. Ukoliko zaustavi vozilo mora da stavi trougao ako je u kvaru 30 metara njammanje iza ako je u gradu , a na otovorenom 30 do 50 metara iza automobila. Znači tu ima stotine prekršaja, kaže za Nova.rs, profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.

Profesor Milan Vujanić Foto: N1

On dodaje i da zustavljanje na sredni trake nije dozvoljeno uopšte.

„Ako je potreba, onda mora da se zaustavi van kolovoza , što više desno uključeni pokazivači pravca, ali mora i troguao 30 do 50 metra pri čemu napominjem da nije dozvoljeno zaustavljanje ukoliko nije opravdan razlog za tako nešto , a branje i krđa kukuruza ne spada za sada u opravdane razloge“.

Damir Okanović
Damir Okanović Foto: N1

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za naš portal povodom ovog slučaja da Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima detaljno određuje gde je dozvoljeno, a gde zabranjeno zaustavljanje i parkiranje, kao i kazne.

„Vozač nepropisno zaustavljenog, odnosno parkiranog vozila može krivično dogovarati ako takvim ponašanjem uzorkuje nastanak saobraćajne nezgode u kojoj bude povređenih ili poginulih“, dodaje on.

A šta kaže zakon

Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja u poglavlju 13. Zaustavljanje i parkiranje vozila, a kad nije zaustavljanje i parkiranje definiše nekoliko članova zakona: član 62, 63,64, 65, 66, 67 i 68 gde je taksativno jasno i precizno navedeno kada se sme i kako vozilo zaustaviti i pod kojim uslovima. U ovom slučaju najpodesniji bio bi član 64. koji kaže: “ Na javnom putu van naselja, vozač koji zaustavlja ili parkira vozilo dužan je da uvek kad za to postoji mogućnost, zaustavi ili parkira vozilo van kolovoza.

Kukuruz pored puta
Foto: Shuterstock

Vozač koji zaustavlja ili parkira vozilo na javnom putu dužan je da ga zaustavi, odnosno parkira, neposredno uz desnu ivicu kolovoza, a na javnom putu na kome se saobraćaj odvija samo u jednom smeru, sme da ga zaustavi, odnosno parkira, uz desnu ili levu ivicu kolovoza.

Ukoliko se uz desnu ivicu kolovoza nalaze tramvajske ili druge šine, vozač ne sme da zaustavi ili parkira vozilo.

Vozač može da zaustavi ili parkira vozilo na mestima koja se nalaze na sredini kolovoza, samo ako su ta mesta obeležena saobraćajnim znakom kao mesta za parkiranje vozila.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare