Ilustracija Foto:N1

Agencija za bezbednost saobraćaja predložiće da izmene Zakona o bezbednosti saobaćaja predvide trajno oduzimanje vozačke dozvole i vozila nesavesnim vozačima. Oduzimanje vozila će biti sprovedeno u slučaju da je vozač pijan i ako nema vozačku dozvolu.

„Licu koje upravlja vozilom sa više od dva promila alkohola u krvi ili bez položenog vozačkog ispita za makar jednu kategoriju vozilo će biti oduzimano. Policija će na licu mesta oduzimati vozilo od vozača, najpre privremeno, a po pravosnažnoj odluci i trajno. Vozilo će da bude oduzeto i ako njime ne upravlja vlasnik. Vozila će potom biti prodavana na aukciji, a novac će biti uplaćivan na račun Fonda za bezbednost saobraćaja. Od oduzimanja će biti izuzeta vozila koja su rentirana, odnosno ukradena“, piše u predlogu za izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Profesor Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu kaže da treba oduzeti auto kome ono sliži kao oružje.

„Ako nekome ko počini krivično delo nožem se oduzima taj nož, ili pištolj, zašto ne bi mogao auto da se oduzme onome ko čini dela koja ugrožavaju druge. Dakle, ako auto postane neka vrsta oružja, treba mu ga oduzeti i može“, kaže Antić za Nova.rs.

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je profesor Milan Vujanić to davno predlagao.

„To je profesor Vujanić predlagao još pre 2009. godine. Do danas se to u Zakonu nije našlo“, kaže on za naš portal.

Podsetimo, direktor Agecije za bezbednost saobraćaja, Duško Pešić je pre nekoliko dana izjavio da će se to odnositi na one nesavesne vozače koji se i pored kazni isto ponašaju.

Naveo je da je tokom osam godina u Agenciji bilo više od 8.000 vozača koji su sakupili 18 kaznenih poena i morali ponovo da prođu obuku, ali da je među njima bilo i 32 onih koji su do sada dva puta izgubili vozačku dozvolu.

„Među onima koji su sakupili 18 kaznenih poena bilo je i 12 doktora nauka“, dodao je Pešić.

Upozorio je da su kada je lepo vreme, tokom letnjih meseci, među najugroženijim učesnicima u saobraćaju pešaci, biciklisti i motociklisti. Pešić navodi da su tokom leta gotovo idelani uslovi za vožnju, ali da opet u tom periodu ima najviše stradalih u saobraćajnim nezgodama.

Kaže da najviše poginulih u saobraćajnim nezgodama vozači i putnici u putničkim vozilima, oko 45-46 odsto, da četvrtinu svih poginulih u saobraćaju čine pešaci, dok je svaki deseti poginuli motociklista.

Foto:N1

Pešić je napomenuo da se vozači baš zbog dobrih uslova za vožnju opuste tokom letnjih meseci i upozorio da je veoma opasno kada vozači koriste mobilni telefon tokom vožnje, a naročito kada kucaju poruke.

Kaže da 36 odsto vozača koji su se sudarili sa motociklistima prvo navedu da ih nisu videli, kao i da 45 odsto motociklista nastrada u sudaru sa putničkim automobilima. Oko 36 odsto motociklista pogine u saobraćaju bez sudara odnosno zbog kolovoza ili usled izbeganja sudara, dodao je Pešić.

Direktor ABS je apelovo na vozače da zbog lepšeg vemena i povećanog broj motociklista obrate više pažnje na njih u saobraćaju, da više koriste retrovizore i žmigavce. Sa druge strane, motociklisti su manje uočljivi, ali i često pretiču sa desne strane, gde ih vozači drugih vozila ne očekuju, dodao je Pešić. On je povodom nedavne nesreće u kojoj je poginuo dečak na koji je vozio rolere apelovao na roditelje da obrate pažnju gde njihova deca voze rolere, skejt i slično.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar