Vagon, ilustracija Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Incidenti na srpskim prugama postali su sve učestaliji, pa smo za samo dva dana imali dva takva slučaja. Jedan se dogodio u subotu nedaleko od železničke stanice Resavica kada su iz šina iskočili vagoni sa tenkovima, a drugi dva dana kasnije kada su iskočili vagoni cisterne u Ralji. Cisterne su bile na svu sreću prazne, pa time nije bilo uslova za neku vanrednu situaciju, osim što je putnički saobraćaj morao da bude u prekidu.

Za očigledno katastrofalno stanje srpskih pruga najodgovornija je, nesumnjivo, država, posebno što se incidenti događaju i na   jedni optužuju državu da je glavni krivac za trenutno stanje srpskih pruga koje je iz godine u godinu lošije, posebno se to misli na pruge sporednog prioriteta, od onih koridorskih kojima je dat prioriti, mada i među njima su česta iskakanja uglavnom tretnih vozova.

Prema zvaničnim podacima teretnog prevoznika „Srbija Kargo“, tokom 2019. desilo se ukupno 87 iskliznuća voza ili manevarskog sastava, od kojih je do 60 nesreća došlo zbog puštanja voza na zauzet kolosek, nepravilnog postavljanja skretanja, slomljenih šina, istrošenih kolosečnih pribora i deformisanih pragova, dok se 17 nesreća desilo nepažnjom trećeg lica ili višom silom. Slična situacija je bila i tokom 2018. i 2017. godine kada je takvih nezgoda bilo 85, odnosno 89.

Bilo kako bilo stiče se utisak da je u 2020. nekako broj incidenata na srpskim prugama znatno veći nego što je bilo to prošle godine s obzirom na to koliko je iskliznuća vozova bilo samo za poslednja tri meseca tekuće godine, ali pravi saldo videćemo tek kad se zaključi ova 2020.

Svi udesi u poslednja dva meseca

7. decembar 2020.

U ponedeljak 7. decembra sa šino iskliznulo je 6 vagona -cisterni u mestu Ralja kod Sopota, koji su se tom prilikom odvojili od kompozicije. Zasad nije poznato kako je tačno došlo do nezgode. Iako se prvo mislio da je voz prevozio opasne materije ispostavilo se da ta informacija nije bila tačna, jer su cisterne zapravo bile prazne.

5. decembar 2020. 

U subotu, 5. decembra, u 13.20 sati, na pruzi Resavica – Despotovac, iz teretnog voza u čijem sastavu su bila 24 teretna vagona, prevoznika „Srbija Kargo“, iskliznulo je ukupno sedam teretnih kola. Šesti i deseti vagon od lokomotive iskliznuli su sa jednim obrtnim postoljem, a od jedanaestog do petnaestog vagona sa dva obrtna postolja. Reč je o vojnom transportu, koji je prevozio tenkove i drugu vojnu mehanizaciju i opremu. Železnice Srbije dodaju da prilikom ovog iskliznuća nije bilo povređenih osoba, a železnički saobraćaj između Resavice i Despotovca je trenutno u prekidu. Inače, na ovoj pruzi nema putničkog železničkog saobraćaja. Inače, pruga Markovac – Despotovac– Resavica (53 km), izgrađena je pre 85 godina i od tada nije bila rekonstruisana. Zbog toga je putnički saobraćaj na ovoj pruzi obustavljen još 1998. godine, a teretni vozovi saobraćaju brzinom između 10 i 30 kilometara sat.

28. novembra 2020.

Vagon natovaren sumporom prevrnuo se na bok 28 novembra u večernjim satima  između železničkih stanica Bagrdan i Jagodina, na deonici pruge Niš – Lapovo. Prevoznik „Srbija Kargo“ saopštava da je reč o petom vagonu od lokomotive. Vatrogasne jedinice su odmah izašle na lice mesta i obezbedile mesto iskliznuća.

U sastavu ovog teretnog voza bilo je sedamnaest vagona, a saobraćao je  iz Dimitrovgrada za Šabac. Železnički saobraćaj na ovom delu pruge trenutno je u prekidu, zbog čega ne saobraćaju vozovi između Beograda i juga Srbije”, ističe u saopštenju “Srbija Kargo. Zajednička komisija “Srbija Karga” i “Infrastrukture železnice Srbije” će utvrditi uzrok ovog iskliznuća.

21.novembar 2020.

Teretni voz koji je prevozio amonijak iskočio je 19 časova  21. novembra iz šina u Resniku. Amonijak koji se nalazio u vagonima-cisternama nije iscureo i nije bilo opasnosti po okolinu. Kompanije ‘“Infrastrukture železnice Srbije“ i „Srbija kargo“ saopštili su  tad da je do iskliznuća došlo, između železničkih stanica Resnik i Pinosava, iz sastava teretnog voza prevoznika „Srbija Kargo“ iskliznuo prvi vagon tovaren sumpornom kiselinom. U sastavu ovog teretnog voza bilo je sedamnaest vagona, a saobraćao je iz Dimitrovgrada za Šabac. Prilikom iskliznuća nije bilo povređenih, navodi se u zajdeničkom saopštenju dve kompanije. Vagon je sa pruge iskliznuo sa jednom osovinom i iz vagona nema nikakvih curenja, pa ne postoji bilo kakva opasnost po bezbednost ljudi, imovine i životne sredine.

17.11.2020.

Sedamnesetogodišnja devojka teško je povređena 17. novembra u prepodnevnim časovima udario putnički voz pri ulasku u železničku stanicu Ćele Kula u Nišu. Kako se navodi, voz je na devojku naleteo na otvorenoj pruzi, a ona je zadobila povrede opasne po život i trenutno je u kritičnom stanju. U saopštenju se navodi da je, prema informacijama sa terena, devojka prelazila preko koloseka na mestu gde je kretanje zabranjeno, a da su po nesreći odmah na lice mesta izašli policija i Hitna pomoć, kao i Železnička komisija za vanredne događaje, koja treba da utvrdi uzrok događaja. Devojka je dan kasnije preminula u niškom Kliničkom centru uprkos svim naporima lekara da joj spasu život. Devojka je u toj nesreći zadobila višestruke povrede glave i svih ekstremiteta i bila je priključena na respirator

3. novembar 2020.

U železničkoj stanici Ripanj tunel 3. novembra iskliznuo je vagon iz sastava teretnog voza prevoznika NCL, a tom prilikom nije bilo povređenih, niti postoji bilo kakva opasnost po ljude ili životnu sredinu, saopštile su „Infrastrukture železnice Srbije“. Zbog toga je bio u prekidu železnički saobraćaj između Resnika i Ralje. Teretni voz NCL-a saobraćao je iz Hrvatske, preko Šida za Niš i dalje ka Bugarskoj. U svom sastavu ovaj voz imao dvadeset teretnih vagona, od kojih je iskliznuo petnaesti vagon od lokomotive.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar