Zapaljen automobil, automobil u plamenu, vatra, Jurija Gagarina, Novi Beograd, Blok 70
Ilustracija Foto: E-Stock

Slučaj čoveka koji je izgoreo u automobilu na Bulevaru Oslobođenja u Beogradu potresao je javnost u Srbiji, ali i ponovo pokrenuo pitanje kako preduprediti požare na vozilima, koji su postali učestali proteklih nedelja. Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u razgovoru za list Nova ističe da je gotovo uvek reč o neadekvatnom održavanju, te apeluje na građane da redovno proveravaju elektroniku, ali i peru motor.

Od početka leta gotovo svakodnevna scena na putevima u Srbiji, ali i regionu, jesu zapaljeni automobili. Ipak, slučaj čoveka koji je ostao zaglavljen i izgoreo u automobilu, građane je naterao da stave prst na čelo i da se zapitaju da li zaista vode dovoljno računa o svojim automobilima.

Naš sagornik ističe da je reč, kada je reč o požarima, mahom reč o lošem održavanju.

“Kod ovakvih situacija reč je lošem održavanju automobila. Nešto nije dobro održavano i izazvalo je kvar. Moram da napomenem da je, u slučaju požara, neophodno da dođe do iskre na vozilu. Postoje dva uslova prilikom kojih dolazi do iskre”, kaže naš sagovornik i dodaje:

Foto: N1

“Kada dođe do kratkog spoja, a to mora da se desi zbog nekog kvara na vozilu ili prilikom udarca metala u metal, nakon čega dolazi do pomenute varnice. Mislim da je to bio razlog i ovog požara nedavno, jer je do njega došlo nakon što je vozač udario u banderu”, ističe naš sagovornik.

On navodi da je u svakom od tih slučajeva najpre motor doveden u stanje da nije bezbedan za vožnju.

“Veoma često imamo situaciju da se benzin, nafta, odnosno materije koje su zapaljive, nađu u motornom prostoru. Moj savet za vozače jeste da redovno, makar na svaki pređenih 10.000 kilometara operu motor, odnosno odvezu automobil kod stručnjaka i on to uradi. Ovako vrlo često, zbog prašine, ni ne vidi se recimo ako na motoru postoje tragovi neke tečnosti, koja može da izazove iskru a zatim i požar. Zato je jako bitno da se s vremena na vreme opere motor”, navodi naš sagovornik i dodaje da retko koji vozač o tome razmišlja i seti se da to učini.

Zapaljen automobil, požar, auto, vatra, gori automobil
Ilustracija: Shutterstock

On dodaje i da ima još jedan apel za vozače.

“Znate, mislim da svaki vozač u svom automobilu mora da ima protivpožarni aparat. Na kraju krajeva, možda vama ne zatreba, ali nikad ne možete znati na kakvu scenu možete naići”, dodaje Vujanić.

Pročitajte još:

Najčešći uzroci

Uzroci požara na automobilu su različiti, a naš list izdvaja neke od ključnih – neispravna instalacija, oštećena creva za dovod goriva, curenje goriva, motornog ulja, neispravan DPF filter, izduvni sistem.

Ipak, ono što i naš sagovornik navodi jeste da je u svakom slučaju, polazna tačka, nestručno održavanje vozila, koje je potom dovelo do nesreće.

Podsetimo, od početka godina zabeležen je veliki broj požara na automobila na putevima u Srbiji.

Na sreću, u tek nekoliko slučajeva je došlo do toga da smrtnih ishoda.

Pročitajte još:

Miris paljevine i lampica

Postoje neki pokazatelji koji mogu ukazati da preti požar. Neki od njih su definitivno lampica upozorenja, ali i ukoliko vozač oseti miris paljevina u vozilo. To bi trebalo da za svakog građanina, koji upravlja automobilom, bude znak upozorenja.

Nikako ne otvarati haubu

Apel građanima je i da prilikom požara, nikako ne otvaraju haubu. Prilikom njenog otvaranja dolazi više vazduha i plamen se brže razgoreva.

BONUS VIDEO: Požar na električnom automobilu: Al’ ga je napunio, svaka mu čast

 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Tagovi

Komentari

Svi komentari (2)