Na društvenim mrežama pojavile su poruke koje je dostavljač "Wolta" poslao devojci kojoj je dostavljao hranu, a nakon čega ga je ona prijavila kompaniji. Dostavljač je zbog svog poteza dobio otkaz, a kako za Nova.rs ističe bivši Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti, Rodoljub Šabić, postoji mogućnost da dostavljač snosi dodatne posledice.
Naime, dan nakon što je poručena hrana bila predata na adresi naručioca, dostavljač je devojci poslao poruku: „Ej, kakva je hrana bila juče?“, potpisujući se kao „Wolt dostavljač“.
Devojka je ovaj postupak percepirala kao ugrožavanje svoje privatnosti, te se obratila njegovom poslodavcu sa žalbom na pomenutu situaciju. Nešto kasnije, muškarac joj se ponovo obratio SMS porukom, u kojoj se ironično zahvaljuje što je nakon njene prijave izgubio posao, konstatujući da je sada „zbog nje“ ostao bez mesečnih primanja.
Zaposleni je dobio otkaz jer je direktno prekršio ugovor koristeći podatke korisnika u neposlovne svrhe. Kako je tada rečeno iz kompanije Wolt, dostavljači imaju mogućnost da kontaktiraju korisnika samo u trenutku dostave za šta su korisnici dali saglasnost prilikom registracije na Platformu.
„Zaštita podataka je nešto što mi u „Woltu“, kao i naša partnerska kompanija za dostavljače, shvatamo veoma ozbiljno. U svim potpisanim ugovorima koje imamo sa partnerima i sopstvenim zaposlenima jasno je navedeno da oni ni pod kojim okolnostima ne smeju da otkrivaju, koriste ili zloupotrebljavaju informacije u vezi sa isporukama, porudžbinama ili korisnicima Platforme u bilo koju svrhu, osim za usluge dostave“, piše u odgovoru kompanije.
U razgovoru sa bivšim poverenikom za zaštitu podataka o ličnosti, Rodoljubom Šabićem, saznajemo da je dostavljač iz „Wolt“, osim prekršaja ugovora koji je sklopio sa kompanijom za koju je radio, prekršio i Zakon o zaštiti podataka o ličnosti.
„Hipotetički postoji mogućnost da dostavljač dobije još neke sankcije, međutim ne verujem da će se to desiti“, kaže za Nova.rs Rodoljub Šabić i dodaje:
„On je već dobio najveću sankciju – ostao je bez posla. Svakako, devojka protiv njega može da podnese prekršajnu prijavu, ali i krivičnu ukoliko se utvrdi da je on imao lošu nameru. Ipak, malo je teže da u ovakvim slučajevima dođe do krivične prijave, jer je pitanje kako bi tužilaštvo reagovalo na takvu situaciju“, kaže naš sagovornik.
Kada je reč o povredi Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, učiniocima povrede se izriču novčane kazne, a prilikom razmatranja visine u obzir se uzimaju sledeće okolnosti – težina i posledice učinjenog prekršaja, priroda prekršaja, tačnije broj ljudi koji su pogođeni prekršajem, šteta koju su pretrpeli, trajanje prekršaja, vrsta podataka o ličnosti koji su povređeni, mere preduzete za ublažavanje nastale štete, da li je prekršaj prijavljen.
Na pitanje da li devojka koja je prijavila dostavljača može da tuži kompaniju „Wolt“, Šabić ističe sledeće: „Ona je podatke dala „Woltu“, ali ne verujem da će „Wolt“ snositi bilo kakve posledice jer je nedugo nakon objavljivalja snimka ekrana regaovao i otpustio dostavljača“.
U razgovoru sa bivšim poverenikom saznajemo i da je Povreda podataka o ličnosti jako čest slučaj u Srbiji, ali da on nije oduševljen epilogom koji takvi slučajevi dobijaju.
Naime, kako Šapić ističe, tokom obavljanja javne funkcije Poverenika, podneo je preko 10 krivičnih prijava o povredi podataka o ličnosti, ali da je samo jedna dobila povratnu reakciju, dok ostale postanu zastarele i nadležni na njih ne obraćaju puno pažnje.
„Reakcije institucija zaduženih za povredu podataka o ličnosti uglavnom su trome i spore, a u većini slučajeva izostanu“, kaže Šabić i dodaje da je naš zakon u pomenutim slučajevima očajan.
„Kod nas su česti slučajevi Povrede podataka o ličnosti i retko se snosi bilo kakva posledica“, zaključuje Šabić.
BONUS VIDEO: Kokain, marihuana i pištolji: Uhapšena dva dilera, zaplenjeno 32kg droge
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare