Tokom letnjih meseci drastično se povećava broj vozila na srpskim putevima, kako zbog sezone godišnjih odmora, tako i zbog povratka velikog broja ljudi iz inostranstva, kojima je Srbija tranzitna zemlja. Kao po pravilu, do ove godine, najviše automobila saobraćalo je na Koridoru 10, i na putnom pravcu za Crnu Goru, zbog čega se i najveći broj saobraćajnih nezgoda tamo događao. Međutim, zbog zatvorenih granica i pandemije koronavirusa, ove sezone veliki broj građana Srbije odlučio je da letuje u svojoj zemlji, zbog čega su, nažalost, stvorene drugačije i nove kritične deonice.
Kako je u razgovoru za portal Nova.rs pre nekoliko dana rekao Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, pozivajući se na podatke Ministarstva unutrašnjih poslova, u poslednje vreme na crnu listu izbilo je nekoliko novih deonica. Tradicionalno rizičnim, pridodate si i neke nove deonice.
“U periodu jun-avgust, kritične deonice su auto-put Beograd – Novi Sad – Horgoš, deonica puta petlja Feketić do petlje Bačka Topola, kao i deonica petlja Beška do petlje Inđija. Takođe, na auto-putu Beograd – Šid, deonica od naplatne rampe Šimanovci, do petlje Pećinci, ali i na auto-putu Beograd – Niš, od petlje Vodanj do petlje Velika Plana. Takođe, kritično je od petlje Batočina do petlje Jagodina, a zatim petlja Ćuprija do petlje Paraćin”, objašnjava Okanović.
Pored toga, naveo je Okanović podatke MUP-a, Ibarska magistrala od Preljine ka Mrčajevcima spada u kritičnu deonicu, ali i putni pravac za Crnu Goru, od Čačka do Požege, ali i Dunavska magistrala od Braničeva do Golubca.
“Deonica Ruma – Šabac, takođe je još jedna koja se ističe, ali i Zrenjanin – Srpska Crnja, do Kleka, te Bečej – Temerin, deonica puta od Bečeja do Bačkog Gradišta. Moram napomenuti da nisu obuhvaćene deonice puteva, na kojima su izgrađeni auto-putevi. Praktično, cela Ibarska, od Beograda do Čačka je jedna velika crna tačka, ali tu sada ima auto-put, i sada ljudi uglavnom idu tim putem. Na putu Niš – Pirot i Niš – Preševo, od kada je izgrađen auto-put, nema deonica koje se ističu, i tu je sve uobičajeno, tj nema povećanja broja smrtnih saobraćajnih nezgoda”, izjavio je Okanović.
On je ukazao i da je ove godine došlo do promena.
„Prvo, nemamo tranzitni saobraćaj u tolikoj meri, na Koridoru 10, a drugo, naši građani koji su išli u Grčku, a zatim i u Crnu Goru, sada ne idu tamo. Sa druge strane, smanjen je obim saobraćaja po tom osnovu na Koridoru 10, ali je došlo do povećanje saobraćaja na drugim putnim pravcima. Saobraćaj je povećan, ali se samo prelio na neke druge putne pravce”, objasnio je Okanović.
Kao primer, Okanović je naveo da je nekoliko dana ranije, iz pravca Mladenovca ka auto-putu bila kolona od tri i po kilometara za uključenje na auto-put, što se, kaže, ne pamti.
“Kolege su mi javile da je povećan saobraćaj i na putnim pravcima za Kopaonik, kao i za banje. Oni su naveli da se na naplatnoj rampi za nacionalni park na Kopaoniku, čeka kao na graničnom prelazu. Sav taj saobraćaj koji je išao ka Grčkoj ili Crnoj Gori, sada je preusmeren na domaće turističke destinacije”, kazao je Okanović.
On je upozorio da će sigurno određeni putevi, koji do sada nisu bili nešto problematični sa aspekta bezbednosti, javiti kao kritične deonice, i da se, kako on kaže, nažalost može očekivati da dođe do povećanja broja saobraćajnih nezgoda na nekim od njih.
U prvih sedam meseci ove godine, na srpskim putevima život je izgubilo 270 ljudi, što je 13 osoba manje u odnosu na isti period prošle godine.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare