Oglas
Više od deceniju i po građani Zrenjanina nemaju ispravnu vodu za piće. Boljitak im nije doneo ni pogon za prečišćavanje pitke vode koji je konačno proradio krajem 2018. Na svu muku, jutros se dogodila eksplozija upravo u toj fabrici - pretpostavlja se zbog curenja hlora na uređaju za doziranje. Povređena su dva radnika.
Kada je konačno, posle dugo iščekivanja, „proradio“ pogon za prečišćavanje pitke vode u Zrenjaninu koji je gradio italijanski investitor, muke Zrenjaninanaca nisu okončane.
Bez obzira na oprečne informacije koje su stizale iz fabrike da je voda ispravna i onih koje su posle analiza u zvaničnim institutima dostavljale nevladine organizacije tvrdeći da u njoj ipak ima bora i arsena u nedozvoljenim količinama, građani ovog vojvođanskog grada vodu nisu počeli da piju sa svojih česmi.
Zbog jutrošnje eksplozije, vodosnabdevanje grada je „prebačeno“ na JKP „Vodovod i kanalizacija“. Voda iz gradskog vodovoda u Zrenjaninu je, zbog nedozvoljene količine arsena, zabranjena za piće još 2004. godine.
Ugovor za uslugu prečišćavanja pijaće vode – fabriku vode, između grada Zrenjanina, odnosno javno komunalnog preduzeća “Vodovod i kanalizacija” i italijanske kompanije “Gruppo Zilio” potpisan je 12. februara 2015. godine i tada je rečeno da će Zrenjaninci dobiti zdravu vodu za osam meseci.
Postrojenje je puštano u probni rad, u nekoliko navrata, ali je zbog tehničkih problema, prestajalo sa radom, a 3. jula ove godine JKP “Vodovod i kanalizacija” doneo je odluku o preuzimanju vodosnabdevanja zbog problema sa pritiskom vode u gradskoj vodovodnoj mreži.
Rok da postrojenje za prečišćavanje vode – fabrika vode u Zrenjaninu ispuni obaveze istekao je još 21. jula ove godine. Krajem septembra vodosnabdevanje grada ponovo je preuzelo postrojenje za prečišćavanje vode – fabrika vode.
Početkom oktobra na društvenim mrežama se pojavio snimak na kojem se vidi kako muškarac upaljačem pali vodu iz česme u kupatilu, a za koji se navodi da je snimljen u selu Stajićevo kraj Zrenjanina.
Nova Fabrika vode – postrojenje za prečišćavanje, ukazala je da ona snabdeva samo grad Zrenjanin, dok su okolna sela u nadležnosti Javnog komunalnog preduzeća “Vodovod i kanalizacija”.
To preduzeće je tada saopštilo da meštani sela znaju da u vodi koju koriste ima i metana koji je zapaljiv, a da u većim količinama može izazvati i eksploziju, i – preporučili im da redovno provetravaju prostorije u kojima su im česme.
Rukovodilac službe informisanja u tom preduzeću, Siniša Gajin, rekao je da u zemljištu južno od Zrenjanina ima gasova, među kojima i metana, što “svi meštani znaju od kada postoji sistem vodosnabdevanja”.
Gajin je rekao da je izgradnjom vodotornja ili prizemnog rezervoara metana uklonjen iz vode u svim selima, osim u Stajićevu i Belom Blatu, gde se na tome još radi.
U Stajićevu je na izvorištu, odakle se to selo snabdeva vodom, “ugradjena automatika koja kontroliše ispuštanje gasova”, ali se, kako ukazuju iz “Vodovoda”, “ipak desi” da taj gas ostane u vodi koja se distribuira potrošačima.
U oktobru je i novoizabrani gradonačelnik Zrenjanina, Simo Salapura, svojim sugrađanima, umesto rešenja dugogodišnjeg problema, najavio novi – projekat koji će se baviti problematikom vodosnabdevanja.
„Doneo sam odluku da pripremimo novi projekat za rešavanje ovog problema i do kraja godine ćemo imati konačno rešenje za ovaj problem. Ja molim građane za strpljenje, ovakva situacija ne odgovara nikome, svi smo oštećeni“, izjavio je tada Salapura za lokalnu televiziju Santos.
I kao da problem sa vodosnabdevanjem Zrenjanina nije dovoljan – ovaj grad je dobio još jedan potencijalni izvor ekološke krize.
Na teritoriji grada Zrenjanina, kineska kompanija “Linglong” je u martu 2019. započela izgradnju fabrike automobilskih guma i to bez ikakve studije o njenom uticaju na životnu sredinu.
„Sama činjenica da se fabrika gradi na svega dva kilometra od zaštićenog područja, odnosno rezervata prirode Carska bara, je već na početku bila zabrinjavajuća. Na pitanja zašto se građevinske dozvole izdaju bez studije o uticaju na životnu sredinu odgovarano je da se realizacija projekta kompanije “Linglong” sastoji se iz više faza, pa trenutno takva studija nije potrebna”, rekao je za Nova.rs Gojkan Stojinović, mašinski inženjer, napominjući da je studija napokon urađena, ali da je malo verovatno da će investicija i izgradnja biti prekinuta, bez obzira na njen sadržaj…
Pratite nas i na društvenim mrežama: