Vranje SNS Foto:Shutterstock/Promo

Stanovnici Vranja i okoline kojima su društvene mreže okupirane plaćenom objavom zvanične internet platforme Srpske napredne stranke "Dela govore", u komentarima nisu poslednjih nedelja štedeli autore prezentacije "najvećih investicija u Vranju". Dok su na mapi Vranja kao najveća investicija aktuelne vlasti predstavljene neke uspešne firme i ulaganje novca građana u institucije kulture, škole i bolnicu, objavu su okupirali negativni komentari nezadovoljnih Vranjanaca koji imaju primedbe na saobraćajnu infrastrukturu, stanje ulica u gradu, standard, preživljavanje na minimalcu i slično, što, takođe u jeku kampanje, rado koristi lokalna opozicija.

Na mapi čija je svrha „informisanje o napretku Srbije“, Vranjanci mogu pročitati da je sa 500.000 dinara Narodni muzej u ovom gradu digitalizovao zbirku, zahvaljujući konkursu “Gradovi u fokusu 2020”, Ministarstvo kulture i informisanja je pomoglo unutrašnje uređenje stalne postavke Muzeja. Dalje se može videti da je u rekonstrukciju zgrade Pozorišta „Bora Stanković“ uloženo 370 miliona dinara, te sada zgrada “kulturne ustanove koja je bila zatvorena 7 godina” ima “savremenu opremu, scensku mehaniku, mostove za osvetljenje i salu sa 255 mesta”. Stručnjaci koji vode kampanju SNS-a  navode i da su renovirane dve osnovne škole u Vranju, OŠ „Svetozar Marković“ 2017. godine kroz radove vredne preko 58 miliona dinara, a OŠ „Vuk Stefanović Karadžić“ 2018. godine, za šta je izdvojeno preko 57 miliona dinara. 
 
Takođe, ističe se i da je u Vranju u okviru projekta „Čista Srbija“ (radove izvodi Millennium Team), počela izgradnja nove kanalizacione mreže od 141,6 kilometara, za šta je izdvojeno skoro 60 miliona evra. Kreatori sadržaja za ovu platformu podsećaju i da je završena izgradnja postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda, “jedna od najznačajnijih investicija Pčinjskog okruga, vredna 29,4 miliona evra”. Među “delima koja govore o napretku”, na sajtu SNS-a nalazi se i rekonstrukcija “cele bolničke zgrade u koju će biti uloženo 12 miliona evra”. 
 

Na mapi uspeha aktuelne vlasti našle su se i velike privatne kompanije, tačnije, tu su BAT (British American Tobacco), Alfa Plam, Kentaur i Teklas. 

Tako su se na mapi “dela koja govore” o uspehu vlasti, osim uspeha privatni firmi, našli i ulaganje novca iz budžeta Republike Srbije, grada ali i donacije građana i stranih fondova, odnosno “napredak Srbije” je na ovaj način pripisan Srpskoj naprednoj stranci. Ovo je među Vranjancima izazvalo čuđenje i podsmeh, ali i lavinu negativnih komentara.

„Na sliku lepo izgleda ali prođi kroz ulicu i videćete šta ste učinili za Vranje, slobodno provedite glasače, za ostale uličke u Vranje da ne zborim“, piše jedan od Vranjanaca

„Ovde je kao u Indiji, samo majmuni fale“, „Ovaj je bio baš dobar, je l’ može jedan o Muji i Hasi?“, „Dela govore da sve uništiste, upropastiste i debelo se ugradiste…“, „Da li vozite automobile, prođite ulicom Save Kovačevića ili Partizanski put, pa da vidite na šta glavne ulice u gradu liče, bagro lopovska“, samo su neki od komentara.

Nezadovoljstvo ovih ljudi iskoristili su i neki članovi opozicionih stranaka, koji dele ove komentare na svojim profilima.

PROČITAJTE JOŠ

O tome da li je ulaganje novca građana predstavljeno na ovaj način u suprotnosti sa Zakonom o finansiranju političkih aktivnosti, za lokalni portal „Slobodna reč“ govorio je Vladimir Tupanjac, pravni ekspert CRTE, koja ima i Posmatračku misiju na ovogodišnjim izborima. Kako je objasnio, Zakon u članu 23. sa jedne strane zabranjuje političkim akterima da u izbornoj kampanji koriste javne resurse, osim u slučajevima kada su ti resursi dostupni i svim drugim političkim akterima pod jednakim uslovima, a nosiocima javnih funkcija i državnim službenicima da koriste sredstva iz državnog budžeta kojima raspolažu za potrebe izborne kampanje.

Dodatno, Zakon o Agenciji za sprečavanje korupcije u članu 29. zabranjuje funkcionerima da “koriste javne resurse i skupove na kojima učestvuju i susrete koje imaju u svojstvu funkcionera, za promociju političkih stranaka, odnosno političkih subjekata, pod čime se posebno podrazumeva korišćenje javnih resursa u svrhu javnog predstavljanja učesnika u izborima”. Iz Crte podsećaju da je Agencija tokom prethodnih kampanja zbog kršenja Zakona o finansiranju političkih aktivnosti sankcionisala situacije u kojima se promotivni spotovi snimaju u službenim prostorijama bolnica, JKP, javnih preduzeća.

“Takođe, imali smo i situaciju iz izborne kampanje 2020. godine kada je doktorka u promotivnom spotu SNS govorila afirmativno o SNS, a bila je obučena u lekarski mantil sa oznakom zdravstvene ustanove u kojoj je zaposlena. Ili promotivni spot SNS u kojem se pojavljuje zaposleni u mantilu sa oznakama JP EPS i promoviše SNS”, podseća Tupanjac.

Sa druge strane, dosadašnji stav Agencije je pokazao da ne postoji povreda odredaba Zakona o sprečavanju korupcije u slučajevima kada se u promotivnim spotovima političkih stranka koriste fotografije ili video-zapisi koji su već javno dostupni, što bi moglo da važi i za ovu platformu, zaključuje pravni ekspert organizacije CRTA.

BONUS VIDEO: U Vranju kolaps saobračaja zbog malo snega na ulicama

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar