Viseći most koji se srušio u Ovčar Banji bio je u nadležnosti Grada Čačka. Odgovarajući na pitanje poslanika Janka Veselinovića, ministar saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je rekao da je za ovaj most bila zadužena lokalna samouprava. Inače, rešenje o zabrani korišćenja mostova u ovčarsko-kablarskoj klisuri dostavljeno je Gradu Čačku, dva sata nakon tragedije 13. oktobra.
Table o zabrani korišćenja, u vidljivom obliku, postavljene su tek nakon što se viseći most preko Zapadne Morave srušio. Međutim, samo mesec dana nakon rušenja mosta, tabli više nema. Ostali su samo blokeri.
Prema svedočenjima meštana i gostiju takve table pre pucanja sajli na mostu, nisu postojale. Do ove nezgode, jedino su bili vidljivi putokazi, koji su putnike navodili da ka Ovčar Banji i obratno, mogu da idu upravo preko ovog mosta.
I dalje ne znamo u kojem pravcu ide istraga nakon pucanja visećeg mosta u Ovčar Banji, pogibije dve žene, i povređivanja osmoro turista iz Zvornika.
Nije poznato da li Javno tužilaštvo u Čačku uopšte utvrđuje činjenice u pogledu toga da li je postojao znak za opasnost na prilazima mostu, da li je isti uklonjen i da li postoje elementi krivičnog dela.
„Ministar Vesić je poslao odgovor u kojem se navodi da, prema podacima dobijenim od „Puteva Srbije“, pešački viseći most preko Zapadne Morave u Ovčar Banji, u nadležnosti je jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Čačka. Dobili smo odgovor i sada znamo ko je odgovoran za pogibiju dvoje ljudi. Ne želim da Narodna skupština kao ni Vlada Srbije, budu sudije. Očekujem od nadležnog tužilaštva da pokrenu postupak i utvrde ko je odgovoran“, rekao je poslanik Janko Veselinović.
A da je most u nadležnosti Grada Čačka, na sednici skupštine Srbije, potvrdio je Goran Vesić, ministar saobraćaja i infrastrukture. Najavljujući popis svih visećih mostova, Vesić je rekao da nije moguće da postoji most preko kojeg prelaze ljudi, a da se ne zna ko ga održava. Ministar je rekao i da je grad zabranio upotrebu ovog mosta.
„Tačno je da je most u ovčarsko-kablarskoj klisuri u nadležnosti lokalne samouprave, kao što je i tačno da je bilo doneto rešenje o zabrani upotrebe tog mosta. Ali, u Srbiji postoje stotine ovakvih objekata koji nisu provereni i koje niko ne održava. Taj problem postoji decenijama“, rekao je ministar Vesić.
Građevinska inspekcija je početkom oktobra zabranila korišćenje visećih pešačkih mostova preko Zapadne Morave u okolini Ovčar Banje. Međutim, javnost o tome nije bila obaveštena, niti su na prilazima mostovima stajala bilo kakva obaveštenja ili upozorenja. Zanimljivo je da je kopija rešenja okačena na mostove dan nakon tragedije.
Grad Čačak se nije oglasio nakon što je ministarstvo građevine saopštilo da je most u Ovčar Banji bio u njihovoj nadležnosti.
BONUS VIDEO: Inženjer građevine o razlozima rušenja mosta u Ovčar banji – dotrajala konstrukcija