Aleksandar Vucic
Aleksandar Vučić i mediji Foto:TANJUG/ JAROSLAV PAP

Pod sloganom „Medijska pismenost za javno dobro”, program Nova pismenost i ove godine u Srbiji obeležava globalnu Nedelju medijske i informacione pismenosti pod pokroviteljstvom UNESCO-a. Program zajednički sprovode organizacija Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID). Ovo je još jedan povod da se građanima, privredi, državnoj upravi, nastavnicima, deci i njihovim roditeljima skrene pažnja na važnost i neophodnost medijske i informacione pismenosti u složenom svetu.

S obzirom na činjenicu da skoro dve godine živimo u pandemiji, opštoj neizvesnosti i konfuziji, gde se način života i pravila menjaju iz minuta u minut, ljudi su izgubili poverenje u mnoge aspekte života. Sve manje se veruje u izvore informisanja, odluke institucija, stručnost i profesionalizam kada je u pitanju svakodnevica. U isto vreme, digitalna realnost se usložnjava i postaje teška za praćenje. Preplavljeni informacijama, svi smo preko noći postali neka vrsta eksperata za sva važna životna pitanja. Tim povodom, u Nedelji medijske i informacione pismenosti postavljeni su intrigantni bilbordi u Beogradu, Nišu i Novom Sadu, ispred najznačajnijih institucija poput Palate Srbija, Radio-televizije Srbije i Infektivne klinike u Beogradu, Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, ili Narodnog pozorišta u Nišu, koji ukazuju da je svako od nas preuzeo uloge koje do sada nije imao.

„Ovo izazovno vreme traži od nas da svakodnevno budemo baš ono što smo mislili da nismo: članovi kriznog štaba, infektolozi, urednici, mediji, doktori, pedagozi i influenseri, a za to nam trebaju veštine kritičkog razmišljanja i medijske pismenosti. U periodu u kome obeležavamo globalnu Nedelju medijske i informacione pismenosti, provokativnim pitanjima skrećemo pažnju javnosti na potrebe svih nas da što bolje i efikasnije razumemo svet koji nas okružuje. Ujedno i podsećamo da program Nova pismenost kroz kampanje, priručnike, obuke i edukativne programe pomaže građanima da se snađu u sve komplikovanijoj realnosti koju živimo”, ističe Goran Zarić, menadžer programa Nova pismenost.

Program Nova pismenost (novapismenost.rs) radi s građanima, medijima, kompanijama, obrazovnim sistemom, influenserima i državnom upravom kako bi se najbolje prakse medijske, informacione i digitalne pismenosti našle među temeljima savremenog i konkurentnog srpskog društva.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar