Za cenu dnevne karte u Beogradu od 120 dinara, u Kraljevu, na relaciji dugoj 8 kilometara, do obližnje Mataruške Banje, 120 dinara bi bilo dovoljno samo za kartu u jednom pravcu. Dok su se pojedini gradovi izborili da deci obezbede besplatne udžbenike ili besplatno kupanje na bazenima, u Kraljevu su odlučili da roditeljima ipak treba izvući svaki dinar iz džepa. Pa i za decu koja još nisu ni krenula u školu.
Dok je susednoj Vrnjačkoj Banji besplatan autobuski prevoz za sve pravce na svojoj teritoriji, Kraljevčane je na šalteru Autoprevoza Čačak koji je pokriva veći deo linija u ovom gradu, sačekalo obaveštenje da od 10. avgusta sva deca starija od četiri godine plaćaju kartu u punom iznosu, kao i penzioneri jer im je ukinut popust od 40 odsto.
„Kako nije skupo. Ne postoji karta koja je jeftinija do 60 dinara. Recimo, ako bi ste iz Mataruške Banje išli do centra grada, treba vam 120 dinara. Ako bi ste hteli da drugim autobusom produžite još nekoliko stranica onda bi vam za to trebalo još 90 dinara. A vikendom jedva da saobraćaju linije. Da li smo mi građani drugog reda“, kaže Biljana koju smo zatekli na autobuskom stajalištu.
Autoprevoz iz Čačak doneo je odluku za svoje linije na teritoriji Kraljeva, da deca starija od četiri godine sada moraju da plaćaju cenu autobuske karte u punom iznosu, a isto će morati i penzioneri, jer je ova prevoznička firma odlučila da im ukine popust od 40 odsto.
Kako smo saznali u Autoprevozu Čačak, odluka je isključivo doneta na nivou preduzeća, i predstavlja trenutnu politiku poslovanja firme. Kažu da Grad Kraljevo nema ništa s tim, odnosno sa novcem koji izdvajaju za prevoz, već da su to bili popusti koje je ovaj prevoznik sam uveo.
Iako nije bilo konkretnog odgovora zašto su se odlučili na ovaj potez, nerantabilnost je glavni povod. Ali, kako bi i bili rentabilni kada je cena karata preskupa. S druge strane, kako smo čuli u ovoj firmi, u ovakvim uslovima poslovanja, jedino bi gradska vlast dotiranjem još novca mogla da umanji cenu karata.
A kolika će biti cena karte isključivo zavisi od lokalne vlasti. U ovom slučaju Grad Kraljevo subvencioniše lokalne prevoznike koji su dobili posao prevoza putnika sa 50 dinara po kilometru, i određuje kolika će biti cena karata. Tako su najjftinije karte 60 dinara i to za relacije između dve stanice, pa do 300 dinara koliko košta od Kraljeva do Ušća na Ibru.
„Dnevna karta u Beogradu za A+B zonu je 120 dinara. To znači da se za tih 120 dinara možete voziti svuda i ceo dan. Ako bi se u Kraljevu vozili celog dana na bilo kojoj relaciji, trebalo bi vam par hiljada dinara“, objašnjava Ivan Matović, odbornik GG Starosedeoci Kraljeva.
Pred poskupljenje prošle godine, iz Autoprevoza Čačak su naveli da se prevoz na teritoriji grada Kraljeva obavlja vozilima koja ispunjavaju znatno više standarde nego u prethodnom periodu i da su zato obaveze održavanja više čak i do 30 odsto.