Arhitekta Slobodan Maldini rekao je za N1 povodom početka izgradnje metroa u glavnom gradu da je Beogradu potreban metro, ali ne ovakav. "Ne može Beorgad zbog metroa da se odrekne strateških resursa, pijaće vode, ona nije obnovljivi resurs, smatram da je strategija realizacije metroa duboko pogrešna. Beograd uništava svoj najdragocenjii resurs zbog nečega što mu nije potrebno, okreće se nečemu mnogo gorem, izvorištu iz Dunava, najzagađenije reke Evrope. Beograd iz greške ulazi u grešku, kada uništi svoja izvorišta na Makišu, onda će uništiti Veliko ratno ostrvo, Beograd je jedan od retkih gradova koji može da pije svoju vodu, uskoro to neće biti moguće", rekao je.
U razgovoru sa N1, Maldini je rekao da istorija beogradskog metroa seže malo dalje, od 1972. godine kada je gradonačelnik Beograda Branko Pešić sve to inicirao da bi se kasnije grad opredelio za tramvajski sistem i na taj način je Beograd izgubio bitku sa drugim gradovima.
Maldini kaže da se Grad Beograd i država ponašaju prema metrou kao investitori, a ne kao neko ko treba da reši problem građana.
„Radi se o Makiškom polju, našli su tajkuna da na tom prostoru sagradi milion kvadratnih metara, kasnije 2-3 miliona kvadrata zgrada i da tim novcem finansiraju beogradski metro. Veza metroa i Makiša je iz biznisa, nije namera da se reši saobraćajni kolaps, radi se o nepoštovanju osnovnih potreba Beograđana radi izgradnje nečega što nikom nije potrebno, tu se podiže ogroman grad. Karić je govorio da je nemoguće stvoriti Beograd na vodi na Makiškom polju, on je u centru sa razlogom, rekao da Tesla siti treba da bude za svakoga, za 500 evra po kvadratu, po toj ceni nije moguće sakutipi novac za metro. U ekonomskom smislu je to loša procena, a u ahritektonsko-urbanističkom je katastrofalna procena“, rekao je arhitekta.
Maldini dodaje da se linijski metro gradi u gradovima od više od 2 miliona stanovnika, a kada je manje od toga – distributivni metro.
„Prvi princip je pogažen, (potez) od Makiša pa do Sajma nema potrebnu gustinu, a na mestima gde postoji gustina stanovanja i rada nema linije metroa. Metro je pogrešno planiran u saobraćajnom smislu, dobijamo ga tamo gde nam ne treba, niko ne ide u Makiš, a delovi koji su preopterećeni ostaće bez metroa. Umesto da su objedinili sisteme sa beogradskim vozom, oni su ih razdvojili“, kazao je.
Maldini je podsetio da francuska kompanija koja učestvuje u projektovanju beogradskog metroa prethodno nije radila nijedan projekat u Beogradu.
„Ne možete da projektujete metro u nekom gradu, a da ne živite u tom gradu“, zaključio je Slobodan Maldini.
BONUS VIDEO: Frulom protiv kamiona u Makiškom polju
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: