Foto:Nova.rs

Ispravljanje Zapadne Morave kod Kraljeva zbog gradnje Moravskog koridora nije ni počelo, a reka je za godinu dana oštetila dva mosta. Oba su zatvorena za saobraćaj i nisu za upotrebu. Zbog preopterećenja i rečnih nanosa, popucali su stubovi. Postavlja se pitanje šta će biti sa ostalim mostovima kada se reka ubrza.

Arhitekta Vasko Nikolov je još pre dve godine govoreći o projektu menjanja toka Zapadne Morave zbog izgradnje autoputa, nagovestio da su mostovi na reci poprilično stari, i da neće izdržati ni sadašnju jačinu reke.

Foto:Nova.rs

„Trebalo je izvršiti procenu stanja mostova i definisati da li sme da se odvija neka vrsta teškog saobraćaja za potrebe Koridora. Ako su mostovi neophodni, onda je trebalo da se izvrši sanacija i priprema za takvu vrstu aktivnosti. Ovo je sada kockanje, i sa mostovima i sa ljudima koji imaju imanje sa jedne i druge strane Morave. Sad moraju da prelaze po 15 kilometara kako bi došli do svojih njiva koje bukvalno gledaju sa prozora kuća“, kaže Nikolov.

Radovi su već stigli do Kraljeva. I na potezu u dužini od oko desetak kilometara u blizini Kraljeva, gde je na čak četiri mesta predviđeno da se reka „ispravlja“, već se gradi putna baza.

Prema mišljenju Nikolova, menjanjem toka Zapadne Morave, direktno će se vršiti pritisak na nekoliko mostova. Kako je objasnio, izmenom toka reke, cela Moravska dolina, od Čačka pa sve do Kruševca će se promeniti.

Foto:Nova.rs

„Očekuje nas još teži scenario. Jer, kod velikih naplavnih voda, ispravljanjem Morave, reka će dobiti još veće ubrzanje, i jaču kinetičku i potencijalnu energiju. Svi objekti koji se nalazi u dolini Zapadne Morave, ako ne budu sanirani i pripremljeni za takvu vrstu opterećenja, biće ugroženi, odnosno devastirani. To je najkastrofalniji scenario. A ako se neko u tom trenutku zadesi na mostu, može i da strada“, rekao je Nikolov.

Da podsetimo, gradnja autoputa Pojate – Preljina, dužine 110 kilometara, podrazumeva izmenu toka Zapadne Morave, duž koje će Moravski koridor i prolaziti. Radovi na izgradnji Moravskog koridora koštaju oko 800 miliona evra.

Pratite nas i na društvenim
mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare