Aleksandar Senicic
Aleksandar Seničić Foto:BETAPHOTO/MILOS MISKOV

Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (JUTA) Aleksandar Seničić rekao je danas da ima opravdanih, ali i neopravdanih i nerealnih zahteva u realizaciji zamenskih putovanja.

„Bilo je agencija koje su za isti aranžman tražile doplatu što ne sme da se radi i JUTA je svim agencijama poslala uputstvo šta ne sme da se radi“, rekao je Senčić za Betu, povodom tvrdnji Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) da su „brojni potrošaci nezadovoljni načinom na koji se realizuju njihova zamenska putovanja“.

NOPS je u saopštenju naveo da građani koji su uplatili putovanja za 2020. godinu i zbog pandemije nisu iskoristili aranžman tvrde da im sada agencije nude manje kvalitetne od onih koje su platili, a neretko im se traži i doplata.

Povezane vesti:

Vlada Srbije je prošle godine donela uredbu da građani mogu za uplaćene aranžmane ove godine da izaberu nove ili traže vraćanje novca od 1. januara 2022. godine.

Seničić je rekao da ima i neopravdanih primedbi jer su neki putnici tražili da im se prizna ista cena aranžmana uplaćenog za vansezonu u novom terminu u sezoni ili da im se obezbedi letovanje u hotelu koji je u međuvremenu zatvoren.

On je rekao da inspekcija kontroliše poslovanje agencija i rešava probleme „na licu mesta“, a da je „bilo i kažnjavanja“, ali je broj inspektora mali, 70-80 u odnosu na 250 agencija i oko 700 subagenata.

Do sada je, prema njegovim rečima, oko 45 odsto onih koji su uplatili rezervacije za turistička putovanja u 2020. godini iskoristilo zamenske vaučere i aranžmane, a da ostali još nisu i da se procenjuje da ti aranžmani vrede 10-20 miliona evra.

Veliki problem će, prema njegovim rečima biti i to što je realizovano samo dvadesetak odsto „đačkih“ putovanja.

Agencije će, kako je rekao, na jesen znati veličinu problema u poslovanju kada ih hotrlijeri budu obavestili da li će vratiti uplaćen novac kako bi ga one vratile putnicima.

„Ako hotelijeri ne budu vratili novac teško će to moći da učine agencije iz svojih sredstava jer je nemoguće za tri meseca zaraditi da bi se pokrili troškovi za godinu i po dana koliko nisu radile“, rekao je Seničić.

Dodao je da država nije pomogla agencije već amo radnike preko minimalnih zarada kao i za ostale firme i da njihivu prihodi nisu veliki za period u kome rade.

Direktor agencije „Plana turs“ Milan Vasić rekao je da je ta agencija zadržala iste cene i popuste za aranžmane koji su uplaćeni 2020. godine, a iskorišćeni ove godine.

„Nismo imali problema oko korišćenja zamenskih putovanja osim ako se putnici nisu javili na vreme da ih izaberu, pa su pušteni u prodaju“, rekao je Vasić.

Istakao je da je putnicima, kojima je novi izabrani aranžman bio jeftiniji, ostavljena mogućnost da ostatak iskoriste za novo putovanje.

Vasić je ocenio da 90 odsto agencija neće moći da vrati putnicima novac posle 1. januara 2022. godine ako im grčki hotelijeri, kojima je uplaćeno najviše aranžmana, ali i drugi, ne vrate novac.

„Ostaje da se vidi da li će grčki hotelijeri promeniti odluku ili odložiti rok vraćanja novca“, rekao je Vasić.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar