Zaposleni u Beogradskoj autobuskoj stanici (BAS) već nekoliko meseci primaju 65 odsto plate, koja je inače značajno skromna. Kako tvrde sagovornici iz ove firme za naš portal, niko im ne govori zbog čega ne dobijaju pun iznos zarade, ali očigledno ovakva politika preduzeća ima veze sa nepovoljnom finansijskom situacijom u kojoj se ona nalazi.
Da je finansijska situacija u BAS-u loša, potvrđuje podatak da je poslednjih nekoliko plata kasnilo, a kada su „legle“ na račune zaposlenih, u pitanju je bio znatno manji iznos.
Iako nisu bili na bolovanju, ili na bilo koji drugi način odsustvovali sa posla, na račune je stiglo tačno 65 odsto plate, koja je inače mala. Kako pričaju zaposleni u ovoj firmi, „običan“ radnik, koji nije na rukovodećim pozicijama prima ima mesečne prihode od 42.000 dinara.
Kako tvrde radnici, niko iz vrha firme nije im objasnio zbog čega dobijaju umanjene plate.
„Svi ćute u firmi, niko nam ne daje zvanične informacije, a sa ovom platom ne znamo ni šta bismo mogli da kupimo. Ono što znamo jeste da smo poslednje dve plate dobili u umanjenom iznosu“, tvrde naši sagovornici iz BAS-a.
Problemi sa platama nisu jedini izazov sa kojim se suočava menadžment, budući da su radovi u Bloku 42 otvorili nove finansijske izdatke, koji se ne mogu jednostavno servisirati. Pored toga, pandemija koronavirusa stvorila je finansijske teškoće, pa je prema zvaničnim podacima skupštine akcionara utvrđeno da je neto gubitak u 2020. bio gotovo 280 miliona dinara.
Poslovni prihodi u 2020. godini smanjeni su za 41,55 % u odnosu na 2019. godinu, dok je u 2020. uočen je pad svih vrsta prihoda. U strukturi rashoda najveći pad u odnosu na 2019. godinu beleže rashodi od usklađivanja vrednosti (93,23%), ostali rashodi (67,14 %), nabavna vrednost prodate robe (49,13%) i troškovi materijala (42,06%).
Svoje nezadovoljstvo postojećim stanjem nedavno je zvaničnim saopštenjem iskazao i direktor Sektora za marketing i zastupnik malih akcionara, Miodrag Vukotić. On je podvukao da će Beograd zahtevati da se ubrza proces preseljenja BAS-a na Novi Beograd, jer „dalje zadržavanje na postojećoj lokaciji ozbiljno ugrožava radove u Bloku 10 Beograda na vodi“.
Kako tvrdi, na sednici Odbora direktora koja je održana nedavno, raspravljalo se o finansijskom izveštaju za prošlu godinu, ali se nijedna reč nije čula na ovu temu.
Bonus video: Autobuska stanica i dalje daleko od otvaranja – Radovi kao da se odvijaju
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: