Savez pčelara prijavio „Lidl“ zbog obmanjivanja potrošača

Društvo 14. jan. 202122:35
Podeli:
Foto: Shutterstock

Trgovinski lanac "Lidl" u svojim objektima reklamira med kao 100 posto prirodni proizvod, što je u suprotnosti sa propisima, pa su na ovu pojavu reagovali u Savezu pčelarskih organizacija Srbije (SPOS) i "Lidl" prijavili tržišnoj inspekciji. SPOS u svom saopštenju navodi, da je pozitivnim propisima Republike Srbije zabranjeno reklamiranje meda sintagmom "100 posto prirodni med", te da ovaj trgovinski lanac na taj način obamnjuje potrošače i ujedno sebe stavlja u povlašćeni položaj na tržištu.

Piše: Aleksandra Petrović

Pčelarima i proizvođačima meda prema važećim propisima u Srbiji, zabranjeno je da na svojim etiketama ističu da je u pitanju 100 odsto prirodni proizvod, pojašnjavaju u SPOS-u, navodeći da to svi i poštuju, dok sa druge strane, „Lidl“ od početka svog rada u Srbiji, primenjuje „obmanjujuću poslovnu praksu“.

„Isticanje i reklamiranje da je med 100 odsto prirodan je u našoj zemlji zabranjeno, iz prostog razloga što med može biti isključivo prirodan, a ako nije prirodan, onda se u smislu zakona ne može nazvati medom. Znači, pčelarima je zabranjeno da to napišu, a Lidl to uveliko primenjuje. Ovo nije predmet rada veterinarske inspekcije, jer nema veze sa kvalitetom meda, niti to piše na etiketi proizvoda. Ovo je isključivi posao tržišne inspekcije shodno Zakonu, jer ovde trgovina reklamira med, a ne proizvođač“, navodi SPOS u svom saopštenju.

U Savezu podsećaju da trgovinski lanac „Lidl“ obmanjujućom poslovnom praksom krši i Zakon o zaštiti potrošača, dovodeći kupce u zabludu.

Foto: Lidl Promo

„Kada potrošač ovo vidi, može razumeti da je samo taj med 100 odsto prirodni, dok ispada da svi mi ostali koji to ne smemo da napišemo, jer poštujemo zakon, nemamo pravi prirodni med“, objašnjavaju u SPOS-u.

SPOS u svom saopštenju navodi da im „ne pada na pamet da trpe nelojalnu konkurenciju“.

„Bruka i sramota je što ovo već nije video neki tržišni inspektor i reagovao, nego mi moramo da prijavljujemo. Takođe, Lidl i te kako zna za ovu našu primedbu na njegov rad i ne reaguje. Ako i vi ne budete reagovali, budite sigurni da ćemo vas naterati da reagujete, jer nam je dosta kršenja zakona. Svako u ovoj zemlji mora da poštuje važeće zakone, od građana, preko trgovaca, pa do inspektora“, naveo je SPOS u prijavi koju je podneo tržišnoj inspekciji.

 Inspekcija odgovorila SPOS-u

Na prijavu SPOS-a da trgovinski lanac „Lidl“ krši propise i obmanjuje potrošače, tržišna inspekcije je poslala odgovor Savezu pčelara u kojem ih je obavestila da su primili prijavu.

„U roku od 15 dana bićete obavešteni kako je inspektor postupio sa predstavkom, a o ishodu pokrenutog postupka inspekcijskog nadzora obavestićemo vas u roku od 15 dana od okončanja nadzora. Ukoliko inspekcija proceni da nema uslova za pokretanje inspekcijskog nadzora, bićete obavešteni najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema prijave“, navedeno je u odgovoru inspekcije, koji je našem portalu dostavio Savez pčelarskih organizacija Srbije.

Komentari

Vaš komentar