Beograđani poslednja dva dana u gradski prevoz ulaze još više zbunjeni nego ranije, ako je to ikako moguće. Validatori preko kojih očitavaju karte su volšebno nestali iz autobusa i tramvaja. Simbolično, "u čast" jednostrano raskinutog ugovra sa turskim "Kentkartom" koji je obezbeđivao validatore, na njihovom mestu sada je crna traka. Da stvar bude još gora, na karticama za prevoz koje sada nemao gde da očitamo, ostalo je "zarobljeno" 200 miliona dinara naših para.
Od ovog vikenda su uklonjeni validatori u većini vozila GSP-a.
Umesto validatora, građane su sačekala prazna mesta.
Da je tu nekada bio uređaj pomoću kog smo očitavali karte, svedoči samo još crna traka.
Kako je u nefromalnom razgovoru za naš portal potvdio vozač na jednoj tramvajskoj liniji, validatori se sklanjaju, kako bi na njihovo mesto došla nova oprema. Kada – ne zna se.
Kako su za Nova.rs potvrdili iz kompanije „Kentkart“, prema njihovim nezvaničnim saznanjima, neko je iz grada Beograda u petak, 12. maja dao nalog GSP-u da se počne sa skidanjem validatora.
„Građani su sada onemogućeni da novac koji imaju, negde validiraju, tj. iskoriste. Kada 28. maja bude stao sistem, ostaće veliki broj kartica na kojima novac neće biti iskorišćen. Grad niije našao za shodno da objavi takvu informaciju“, poručuju iz „Kentkarta“.
Sporno je što ne postoji nijedan dokument Grada Beograda koji govori da li je prevoz sada praktično besplatan.
Nepoznanica je i gde završavaju validatori koji su skidani prethodnih dana.
Na osnovu preseka koji je napravljen pre nekoliko nedelja, prema nezvaničnim informacijama „Kentakrta“, u Beogradu je trenutno aktivno više od milion i 90 hiljada busplus kartica, na kojima se nalazi oko 236 miliona dinara.
Totalnim raskidom ugovora, 28. maja ostaće određeni broj kartica koji je neiskorišćen.
Iz „Kentakrta“ poručuju da građani imaju puno pravo da kucaju na vrata Grada Beograda i traže novac.
„Skidanjem validatora oni još vše umanjuju šansu da neko taj novac iskoristi“.
Kontrolori koji obavljaju svoj posao to jedino mogu raditi na onim linijama prevoza gde su validatori presotali, a njihov broj takođe nije poznat.
Nikola Jovanović iz CLS-a u izjavi za Nova.rs kaže da se ovog meseca javio veliki problem u funkcionisanju gradskog prevoza
„Ogroman problem imamo ovoga meseca u naplati i kontroli karata, jer je stari sistem ukinut, a novi još uvek ne radi. Ne postoji kontrola nad prevoznicima, a građani su zbunjeni kome i kako da plaćaju karte. Od ovog meseca su ukinuti validatori, ioako su uveliko postali svojina Grada Beograda, što je paradoks, a nema ni kontrolora, koje je davao privatno partner“, kaže Jovanović.
Navodi i da je na delu i diskriminacija građana.
„Ovog meseca defakto su prevoz platili samo oni koji imaju mesečne karte, jer svi koji koriste pojedinačne ili vremenske karte u maju ne moraju da ih kupuju, jer nemaju gde da ih validiraju. Tako da je gradonacelnik, osim urušavanja naplate karata, uvek i diskriminaciju među Beograđanima“, zaključuje Jovanović.
Ispred pokreta „Ne davimo Beograd“ napominju da su građani na dvostrukom gubtiku.
„Sada će građani i građanke Beograda biti na dvostrukom gubitku, jer neće dobiti bolji i funkcionalniji javni prevoz, a plus će biti uskraćeni za brojne druge javne usluge i radove jer će se novac sa drugih gradskih projekata prebacivati za saniranje štete u GSP nastale hazarderskim potezima Aleksandra Šapića i vlasti SNSa i SPS-a“, izjavio je Dobrica Veselinović, šef odborničke grupe Ne davimo Beograd i koalicije Moramo.
Podsetimo, kompanija Kentkart je ranije je saopštila da su njeni zaposleni konstatovali da su u pojedinim vozilima javnog gradskog prevoza otklonjenima validatori karata i da je time oštro prekršen zakon i ugovor koji ta kompanja ima sa javnim gradskim prevozom, pošto otkazni rok stupa na snagu 28. maja.
Skupština grada Beograda izglasala je 13. aprila raskid ugovora sa turskom kompanijom „Kentkart“, koja je do sada obavljala posao naplate karata u javnom gradskom prevozu i održavanja opreme.
Prema prvobitnim najavama, trebalo je da 1. maja nove cene karata u gradskom prevozu koštaju 50 dinara za 90 minuta vožnje, 120 dinara za 24 časa, i 2.500 dinara za mesec dana.
Predviđeno je i da stariji od 65 ne plaćaju prevoz, kao ni mlađi od 19 godina. I noćni prevoz, posle ponoći trebalo bi da, po novom – bude besplatan.
Naknadno je Sekretarijat za javni prevoz saopštio da dok se ne steknu svi pravno-formalni uslovi i ne završe sve procedure oko usvajanja novog cenovnika i novog načina kupovine karata u Beogradu – ostaju da važe postojeća pravila vezana za javni prevoz…
Grad Beograd nije odgovrio ni na jedan upit koji je naš portal poslao u prethodnim danima.
BONUS VIDEO: Grad usvojio odluku o raskidu sa Kimkartom, Šapić k’o Brus Li
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare