Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Predstavništvo fonda za obrazovanje Roma u Srbiji (REF Srbija) nastaviće i ove školske godine sa mentorskim obukama profesora u srednjim školama radi smanjenja stope napuštanja obrazovanja, ali i povećanja broja diplomiranih romskih srednjoškolaca. Jedna od važnih komponenti tog projekta je srednjoškolski stipendijski i mentorski program, namenjen učenicima romske nacionalnosti.

„Mentori učenika su profesori, pedagozi, psiholozi koji su zaposleni u školama koje stipendisti pohađaju i koji su od strane direktora škole imenovani za rad sa učenicima. Cilj rada sa ovom grupom srednjoškolaca jeste da se smanji procenat odustajanja od školovanja, što je uspešno i urađeno jer je procenat odustajanja sa 7 smanjen na 2,4 odsto“, rekla je Zorana Tomić, koordinatorka za srednjoškolski stipendijski i mentorski program REF Srbija.

Prema njenim rečima, sama tranzicija iz osnovne u srednju školu je za sve učenike teška, a posebno za učenike koji su pripadnici manjinskih i osetljivih grupa.

Projekat, dodaje Tomić, obuhvata praktičnu pomoć učenicima koja je neophodna za borbu protiv diskriminacije i za stvaranje uslova u kojima Romi i Romkinje imaju pristup kvalitetnom obrazovanju, ali i veće mogućnosti pri zapošljavanju.

Kako se navodi u saopštenju REF Srbija, profesori postaju mentori nakon završenih obuka koje se sastoje iz tri modula akreditovanih od strane Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja.

Obuke imaju za cilj da pruže kontinuiranu i sveobuhvatnu podršku mentorima, kao i da ojačaju njihove kompetencije za pružanje odgovarajućih vidova podrške učenicima romske nacionalnosti koji pohađaju srednje škole.

„Potrebe koje prepoznajem kod učenika uglavnom se odnose na podršku u učenju. Reč je često o deficitu znanja sa kojim upisuju srednju školu. U tom slučaju, uključujem ih u dopunsku nastavu, izrađujem zajedno sa njima plan rada i radimo na odabiru odgovarajućih strategija u učenju. Takođe, utičem na podizanje motivacije za učenjem, jer je često razlog njihovog slabog uspeha nedostatak samopouzdanja. Potrebno je širiti pedagoški optimizam i pomoći da ostvare svoj pun potencijal“, istakla je Branka Oreščanin, pedagog Škole za negu lepote u Beogradu.

Podrška koju mentori pružaju učenicima romske nacionalnosti obuhvata individualan i/ili grupni rad sa učenicima, praćenje njihovog napretka i redovnog pohađanja nastave, komunikaciju sa roditeljima, ali i uključivanje učenika u vannastavne aktivnosti, kao i pružanje podrške u prevazilaženju bilo kojih izazova na koje naiđu, navodi se u saopštenju REF Srbija.

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je od školske 2019/2020. godine preuzelo sprovođenje stipendijskog programa, dok je Predstavništvo fonda za obrazovanje Roma zadržalo sprovođenje mentorskog programa.

Obuka za mentore iz Centralne Srbije je održana ove nedelje, a tokom septembra će biti organizovane i obuke za mentore iz Vojvodine i Južne Srbije.

REF Srbija od 2016. godine sprovodi projekat „Pospešivanje zapošljivosti mladih Roma i Romkinja“ uz podršku programa Nemačke finansijske saradnje, koji implementira Nemačka razvojna banka KfW u ime Vlade Republike Nemačke – Ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare