Beograđani svaku rekonstrukciju, krajnje opravdano, dočekuju sa strahom i pitanjem kakav će to haos napraviti u njihovim životima. Priprema se obnova jedne od vitalnih saobraćajnica u prestonici, Ulice Kneza Miloša, a već se nižu potencijalni problemi. Plan da se rekonstruiše ta frekventna saobraćajnica u samom centru Beograda ponovo je u žiži javnosti nakon izjave glavnog gradskog urbaniste Marka Stojčića u kojoj je najavio dve moguće varijante radova, a do kraja godine se očekuje konačna odluka. Stručnjaci poručuju, neophodna je izgradnja garaže.
Stručnjaci za saobraćaj saglasni su da je definitvno neophodno izgraditi garažu u toj ulici, kako bi se rešio, kako neki od njih kažu, najveći problem u Beogradu, odnosno parking mesta. Mnogi sugrađani strahuju da nam preti period kolapsa i problema sa GSP linija, a ovim povodom kontaktirali smo ljude koji se bave pitanjima saobraćaja.
Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu dr Milan Vujanić kaže da je neophodno tokom rekontrukcije Ulice Kneza Miloša izgraditi garažu jer bi se time rešavao jedan od najvećih problema u glavnom gradu Srbije.
Milan Vujanić za naš portal upitan o rekonstrukciji ulice i odvijanju saobraćaja, ističe da će tokom tog perioda biti „malo skučeno“, ali da za sve, kako kaže, postoji rezervni plan.
Profesor Soabraćajnog fakultet ističe da je tokom rekontrukcije neophodno izgraditi garažu jer bi se time rešio, jedan od najvećih problema u gradu.
„Parking prostor je najveći problem“, rekao je Vujanić za naš portal i dodao da „što je veća garaža, to će biti bolje“.
Upitan o tome kako će funkcionistati GSP tokom rekonstrukcije, Vujanić navode i da za problem javnog prevoza postoji sigurno rezervno rešenje i da će lokalna vlast verovatno ima plan kako će taj saobraćaj funkcionisati.
Zoran Bukvić, kooridnator grupe za saobraćaj iz Ne davimo Beograda, kaže povodom najavljene rekonstrukcije Kneza Miloša da je bolja opcija da se gradi garaža na parceli pored Ministarstva spoljnih poslova i da u tom slučaju obavezno ukine parkiranje duž cele ulice, ako se gradi taj kapacitet.
„To parkiranje je i sada nelegalno, ali grad verovatno to sada toleriše“, kaže za Novu.rs Bukvić.
On ističe da u širenju te beogradske saobraćajnice treba da se napravi jedna žuta traka za gradski prevoz, biciklistička staza i drvored.
Govoreći o posledicama na odvijanje saobraćaja, Bukvić ističe da je teško uraditi nešto da se reši kolaps i da je zato bitno da se radi brzo.
Kada se radi o javnom prevozu, Bukvić navodi da bi moguća alternativa za odvijanje gradskog prevoza bila Savska i Sarajevska ulica.
On je oprezan kada se radi o poštovanju najavljenih rokova, imajući u vidu nedavnu rekonsturkciju 4 bulevara u Beogradu, koja je trajala duže nego što je predviđeno.
„Ako budu išli tom dinamikom verujem da će se rokovi probijati, gledam kako je bilo do sada“, ističe Bukvić za naš portal.
Stručnjakinja za urbanizam, Ksenija Radovanović, kaže na Nova.rs da joj se čini da promena oko ideje izgradnje garaže pre vezana za intenzivnu izgradnju koja se dešava u Ulici Kneza Miloša i povećan intenzitet saobraćaja koju ova izgradnja sa sobom nosi, zbog čega ne može da se čeka na, kako navodi, veliki zahvat kakav je izgradnja podzemne garaže.
„Iako bi nadzemna garaža, u tom smislu, bila brže rešenje od ponuđena dva, ovakve zaokrete treba posmatrati kao gašenje požara, a ne kao rezultat strateškog planiranja“, rekla je Radovanović i dodala:
„Podsećam da je za izgradnju podzemne garaža Grad tražio kredit od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), imao je svoje razloge i glasno ih branio, uprkos stručnoj javnosti koja je upozoravala da se radi o skupom i prevaziđenom rešenju u kontekstu šireg strateškog rešavanja problema saobraćaja u Beogradu.“
Glavni gradski urbanista, Marko Stojčić, najavio je ranije da za rekonstrukciju jedne od najvažnijih saobraćajnica u Beogradu, Kneza Miloša, postoje dve varijante u zavisnosti gde bi bila izgrađena garaža. Po jednoj bi rekonstrukcija trajala i do godinu i po dana ukoliko bi se gradila podzemna garaža, dok bi po drugoj varijanti ona trajala kraće, odnosno nekoliko meseci, a garaža bi bila izgrađena na parceli pored MInsitarstva spoljnih poslova.
Do kraja godine bi trebalo da se donese odluka, a kako je rekao za beogradske medije, Stojčić je naveo da postoji već projekat za izgradnju podzemne garaže, ali da vlast gleda kako da odradi rekonstrukciju, a da ne napravi kolaps u saobraćaju.
Gradski arhitekta je u intervjuu za beogradske meidje istakao i da se nije odustalo od ideje da se ta ulica proširi.
Inače, plan o ovoj rekonstrukciji Kneza Miloša sa izgradnjom podzemne garaže nije nov, već on postoji nekoliko godina. Prvi rok za početak radova bio je najvljivan još za 2017. godinu, ali se oni nisu desili, a sudeći po svemu neće početi ni ove godine.
Iako su tadašnji gradski čelnici pre nekoliko godina najavljivali ovu ideju kao senzacionlnu, kada se radi o izgradnji podzemne garaže, pitanje koje su mnogi sugrađani postavili je zašto se od toga odustalo ili se dovodi u pitanje.
Pratite nas i na društvenim mrežama: