naplatna rampa
Foto: N1

Vlada Srbije odlučila je da poveća cenu putarine na srpskim auto putevima za 14 odsto, ali poskupljenje neće biti isto za sve vozače. Tačnije, oni koji u svojim vozilima imaju uređaj za elektronsku naplatu putarine (ENP), popularni „tag“ platiće manje. Za njih će ovo poskupljenje iznositi osam odsto.

Putarina na deonici od Beograda do Niša sa 890 dinara, posle poskupljenja od 14 odsto iznosiće 1.015 dinara. Međutim, vozači koji u vozilima imaju „tag“ ovu razdaljinu pltiće 961 dinar, što znači da će na istoj relaciji uštedeti 51 dinar.

Osim uštede, prednost ovih vozača je i što neće morati da čekaju u traci u kojoj naplatu putarine obavlja službenik, već biraju onu iznad koje je natpis ENP.

U trakama za elektronsku naplatu putarine, uglavnom nema redova i gužve, pa vozači značajno brže dolaze za do svojih željenih odredišta i izbegavaju dugotrajno čekanje u kolonama, koje je posebno izraženo u sezoni godišnjih odmora.

Hrvatska gužva na autoputu Foto:Denis LOVROVIC / AFP / Profimedia

Ukoliko ste od onih koji ne vole da se zaglave u redu, a još niste nabavili uređaj za elektronsko plaćanje putarine, evo kako to možete da uradite.

TAG se kupuje u AMSS-u i na ovlašćenim benzinskim pumpama

Prva i osnovna stvar je da TAG nije besplatan uređaj, pa ukoliko želite da se rešite nerviranja zbog čekanja u redovima, za taj komfor morate i da izdvojite novac.

Da biste posle poskupljenja putarine od 14 odsto, ostvarili pravo na jeftiniju varijantu, tačnije na poskupljenje od osam odsto, u startu vam je potrebno da izdvojite 4.000 dinara.

Za taj novac dobićete uređaj, koji košta 2.022 dinara i „kredit“ od 1. 978 dinara za plaćanje putarine.

Do ovog uređaja možete doći u poslovnicama JP „Putevi Srbije“ u Beogradu, svim predstavništvima AMSS-a u Srbiji, kao i na ovlašćenim pumpama čiji spisak možete pronaći na sajtiu JP „Putevi Srbije“.

Foto: Tamara Marković/Nova.rs

Od dokumenata je za sklapanje ugovora za pripejd uređaj dovoljna samo lična karta i fotokopija saobraćajne dozvole vozila za koji se izdaje uređaj.

Procedura je jednostavna, a svi koji odluče da na ovakav način plaćaju putarinu, dobijaju personalzovani uređaj koji će im omogućiti beskontaktni prolazak kroz naplatnu rampu na srpskim autoputevima.

Kako funkcioniše TAG?

Kada se vozilo koje ima ovaj uređaj uključuje na autoput, antena u traci označenoj natpisom ENP detektuje uređaj zvučnim signalom. Vozač potom na displeju naplatne rampe vidi svoj registarski broj i iznos kredita koji trenutno postoji na TAG-u. Isti princip je i kada se isključuje sa autoputa. Antena ponovo očitava uređaj, a ovoga puta na displeju se prikazuje iznos naplaćene putarine, kao i preostali kredit na uređaju.

U „Putevima Srbije“ kažu da ovakav sistem naplate funkcioniše na svim naplatnim stanicama u našoj zemlji.

Princip rada uređaja za elektronsku naplatu putarine isti je kao i kod pripejd telefonskih brojeva. Dakle, koristite onoliko, koliko sredstava imate na računu.

Kada se kredit istroši, TAG možete dopuniti na benzinskim pumpama i AMSS-u u iznosu koji sami želite i to na istim mestima koja su ovlašćena i za prodaju ovih uređaja.

Ukoliko se na TAG-u koji posedujete pojave greške ili beskontaktni uređaj očitava pogrešne podatke, reklamacije se podnose JP „Putevi Srbije“.

Na kraju da rezimiramo.

Putarine u Srbiji poskupele su 14 odsto, ali to može da vas košta i jeftinije, ukoliko ste spremni da u startu izvojite novac za kupovinu TAG uređaja, koji će vam doneti olakšice i kada je u pitanju cena putarine,  ali i brži prolazak kroz naplatnu rampu.

BONUS VIDEO: Kolona vozila na autoputu – jul 2022.


Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare