Rekonstrukcija magistralnog puta Kosjerić - Požega počela je 2022.godine kada je završetak najavljen za kraj 2023. Šest meseci pre prvog roka radove je obišao tadašnji resorni ministar Goran Vesić kada je najavio novi - septembar 2024. godine. Tri meseca nakon i tog roka izvođač napušta radove i ostavljaju za sobom načetu stenu koja se krajem decembra odronila. Svaki prolazak ovim putnim pravcem je visokog rizika, a osim precrtane "Požege" na saobraćajnom znaku, prepreke ne postoje. Deo vozača na sopstveni rizik koristi jednu slobodnu traku ove deonice puta, jer su alternativni pravci loši ili neprohodni. Iz Puteva Srbije tvrde da se radovi izvode, ali smanjenim intenzitetom, da na gradilištu postoje radnici, iako svi tvrde suprotnož.
Na deonici kod Pantića stene, još od 12.decembra na snazi je potpuna obustava saobraćaja. Prilikom miniranja došlo do obrušavanja stene nakon čega je bezbednost postala upitna. Kako fizičke prepreke nema, republička inspekcija ne reaguje, opštinska nije nadležna, a alternativni pravci često nisu prohodni, građani krše zabranu i rizikuju svoje živote. Za Nova.rs kažu da je niko ne zna šta je pravi razlog i kada će radovi biti završeni jer radnici turske kompanije „Ekpet“, već duže vreme ne dolaze na gradilište.
Kosjerac Željko Jakovljević i svi njegovi sugrađani u velikom su problemu jer je najfrekventniji putni pravac i veza Kosjerića sa ostatkom Srbije zvanično potpuno zatvoren.
„Lokalna samouprava ćuti i sve je nezvanično. Rečeno je bilo da će da se saobraćaj pusti do 20. decembra, ali radnici su otišli. Do nas stižu različite informacije, neko kaže da je prilikom miniranja ostala mina koja nije eksplodirala, drugi kažu da se odronilo brdo i napukla stena, a zvanično se niko ne oglašava, svi smo u strahu. Bilo je odrona, sada treba da se sanira Pantića stena, a da li će se to desiti ili će, kako pričaju, poleteti celo brdo, niko ne zna. Upozorenja postoje ali nema prepreke pa ljudi prolaze na sopstveni rizik, sve to predugo traje a alternativni putevi su očajni“, kaže za Nova.rs Jakovljević.
Saobraćajni inspektor Đorđe Jovičić iz Opštinske inspekcijske službe za Nova.rs je potvrdio da je na ovoj deonici na snazi potpuna obustava saobraćaja i da će tako biti do poslednjeg dana januara. Sve što je mogao, kako kaže, je da obaveštava javnost.
„Ljudi prolaze na sopstveni rizik jer ne postoje fizičke prepreke koje zatvaraju obe trake. Policija je u par navrata intervenisala. Ja nemam nikakve ingerencije da radim u tom slučaju jer su izvođači sklopili ugovor sa Ministarstvom, a mi kao Opština nismo nadležni. Sve što možemo je da obavestimo ljude i predložimo alternativne pravce. Za sve što se tiče te zabrane, nadležan je republički inspektor. Preporuka su alternativni pravci preko Crnokose i seoskim putem preko Bjeloperice, sela Mušići i Ježevica“, kazao nam je Jovičić.
Čišćenje alternativnih pravaca je tokom prvih padavina je poslednjih dana bolje, ali ono što je i dalje problem jeste što se njima ne može odvijati teretni saobraćaj. Saradnja između Ministarstva saobraćaja i infrastrukture, Puteva Srbije i turske kompanije „Ekpet“ na ovom projektu, kako tvrde građani, postaje misterija. Ono što smo nezvanično saznali je da je između izvođača i Puteva Srbije došlo do razilaženja mišljenja o miniranju stene, te da mišljenje struke nije ispoštovano. Slavica Pantović iz Udruženja građana “Za čist Kosjerić”, kaže da ih sve podseća na nadstrešnicu u Novom Sadu.
“Gradnja je pod velom tajne a deonica poznata kao Pantića stena i od ranije je bila rizična, zbog čega se pristupilo rekonstrukciji. Problem je u savladavanju strukture terena, pre svega stene koja je sada načeta, za šta je potrebna visoka stručnost.Tu je prilikom izgradnje prvog puta i miniranja jedan čovek izgubio život. Kada je projekat predstavljen, skrenuta je pažnja na tu deonicu jer svi mi koji tuda prolazimo, znamo za česte odrone i da je vožnja rizična. Imamo informacije da su oni agresivnije nastupili sa radovima na steni što je dovelo do komplikacija. Dodatno nas buni prekid radova i odlazak izvođača sa terena, dok je gradilište otvoreno. Strahujemo da ‘nadstrašnica’ preti i nama”, rekla nam je Slavica.
Iz Puteva Srbije za naš portal kažu da je rekonstrukcija ovog puta, započeta septembta 2022.godine, u završnoj fazi, ali da radovi na kolovozu nisu izvođeni u zoni Pantića stene koja je zbog nestabilne kosine u fazi rekonstrukcije, zbog čega radovi nisu završeni do kraja roka, za koji kažu da je bio decembar prošle godine.
“Zbog nestabilnosti kosine i lošeg stanja stenske mase, odnosno potencijalne mogućnosti odrona kod Pantića stene neophodno je bilo definisanje projektno – tehničkog rešenja zaštite kosine, kao i izvođenje radova na dovođenju kosine u projektovano stanje, zbog čega je i rok za završetak radova pomeren. U toku je priprema dokumentacije za produžetak roka”, kažu iz Puteva Srbije.
Još kažu da radovi nisu prekinuti i da se izvode u smanjenom obimu u zoni Pantića stene, što niko od meštana nije potvrdio u poslednjih više od mesec dana.
Na pitanje zašto ne postoje fizičke prepreke na toj deonici, iako je na snazi potpuna zabrana saobraćaja zbog potencijalne opasnosti nekontrolisanog odvajanja većih komada stenske mase, što se desilo sredinom decembra, iz Puteva Srbije tvrde uglavnom suprotno od onoga onome što smo zatekli na terenu i čuli od naših sagovornika.
“Fizičke prepreke na trasi postoje, kao i dežurstva radnika na pomenutoj deonici. Postavljena je jasna saobraćajna signalizacija, ali nesavesni vozači je vrlo čestu uklanjaju ugrožavajući bezbednost saobraćaja, o čemu je obaveštena i saobraćajna policija, koja vrši redovnu kontrolu”, dodaju iz Puteva Srbije.
Zašto se zabrana saobraćaja ne poštuje pokušali smo da saznamo i od Odeljenja republičke inspekcije ali na naše pozive na ponuđene kontakte, u naznačeno vreme, niko nije odgovarao.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare