Foto:EPA-EFE/SASCHA STEINBACH

"Oko 97 odsto roditelja se putem ankete izjasnilo da je za nastavu u učionicama, nego za onlajn nastavu", izjavio je danas pomoćnik ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Milan Pašić.

Na vebinaru „Uloga ICT tehnologija u organizaciji rada i nastavi u osnovnim školama od septembra 2020. godine“, Pašić je naveo da su za sada rezultati ankete takvi, iako je prošlu školsku godinu više učenika osmog razreda završilo sa odličnim uspehom.

Pašić je naveo da je prošlu školsku godinu sa odličnim uspehom zvršilo oko 60 odsto učenika, dok je godinu ranije taj procenat iznosio 40.

„Ovo je i pokazatelj da su nastavnici pokazali empatiju i razumevanje u odnosu na situaciju“, kaže Pašić.

Pročitajte još:

Govoreći o načinu održavanja nastave za sledeću školsku godinu, Pašić kaže da će ona biti najverovatnije organizovana kombinovano, delom u učionici, a delom onlajn.

Dodao je i da će organizacija rada zavisiti od škole do škole, te naveo da je školama sa manjim brojem učenika mnogo lakše da organizuju nastavu u učionicama u dve smene, nego školama od oko 2.000 učenika.

Pašić je podsetio da je Ministarstvo 11. avgusta izašlo sa uputstvom za škole za organizaciju rada za novu školsku godinu, a koji danas izlazi u Službenom glasniku i dodao da će sve škole od prvog do osmog razreda krenuti u pripremu.

Predstavnik Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja Katarina Aleksić ističe da je važno da škole od Ministarstva prosvete dobiju konkretna uputstva šta je uloga učenika, nastavnika, rukovodilaca, škole u uslovima kao što je pandemija virus korona.

Foto:Google maps

Najbitnije je, kaže ona, da se u ovim uslovima sačuva zdravlje učenika i nastavnika, a onda i sistem obrazovanja, koji, ističe, nije samo važan da bi deca učila i završila razred, već je važan faktor mentalnog zdravlja.

Ističe da je mana onlajn učenja što ne podstiče socijalnu interakciju i da bi i u okviru takvog načina učenja trebalo osmisliti način da svi učenici budu uključeni, a ne samo nastavnik da govori.

Još jedan od nedostataka onlajn učenja, kaže Aleksić, jeste što učenici i nastavnici nisu dobijali šta će biti aktivnosti učenja sledeće nedelje, zbog čega je postojao pritisak.

Psiholog Dobrinka Kuzmanović iznela je podatak da su učenici koji su anketirani izneli stav da je tokom onlajn nastave bilo mnogo zadataka koje je trebalo obaviti u kratkom roku i da su bili opterećeni nastavnim sadrzajima.

Takođe, dodaje ona, učenici smatraju da su pojašnjenja koja dobijaju od nastavnika u učionici mnogo zanimljivija i lakša za razumevanja nego ona koja su dobijali putem interneta.

Ističe da je najveća zamerka onlajn učenja što nema interakcije.

Pročitajte još:

„Učenje je socijalni proces, nema učenja bez interkacije, bilo bi dobro da digitalna tehnologija podstiče socijanu interakciju, ali je ona uglavnom tokom prethodne školske godine bila jednosmerna i bilo je malo socijalnih aktivnosti“, rekla je Kuzmanović.

Današnji vebinar „Uloga ICT tehnologija u organizaciji rada i nastavi u osnovnim školama od septembra 2020. godine“ organizovali su Društvo za informatiku Srbije i Privredna komora Srbije.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare