Foto: Shutterstock

Zbog radova na rekonstrukciji i modernizaciji pruge Niš - Brestovac od juče je potpuno obustavljen putnički železnički saobraćaj na toj deonici, pa više ne saobraćaju putnički vozovi na relacijama Niš - Preševo - Niš, Niš - Leskovac - Niš i Niš - Prokuplje - Niš.

Između Niša i Leskovca otkazana su tri para vozova, a između Niša i Preševa i Niša i Prokuplja po dva para putničkih vozova, što je ukupno 14 vozova u putničkom železničkom saobraćaju na ovoj pruzi.

Radovi na rekonstrukciji pruge Niš – Brestovac će se odvijati u uslovima povremenih obustava železničkog saobraćaja, po dinamici 36/36 sati. To znači da će se radovi odvijati u terminima planiranih zatvora koloseka, koji će trajati od ponedeljka u 7.00 sati do utorka do 19.00 sati i od četvrtka u 7.00 sati do petka do 19.00 sati.

Istovremenom, u periodima kada pruga nije zatvorena za saobraćaj njome će redovno saobraćati teretni vozovi.

Rekonstrukcija pruge Niš – Brestovac počinje na deonici Međurovo – Belotince, a radovi su otpočeli u Belotincu.

Infrastruktura železnice Srbije upozorava sve učesnike u saobraćaju da će se i pored radova koji su započeli i obustave putničkog saobraćaja, teretni vozovi i u narednom periodu kretati prugom Niš – Brestovac i da je kontaktna mreža na ovoj deonici Koridora 10 i dalje pod naponom.

Zbog toga apeluju na sve učesnike u drumskom saobraćaju da poštuju propise i saobraćajnu signalizaciju, posebno na putnim prelazima, i da se ne kreću u blizine pruge i gradilišta, kako bi nesreće bile izbegnute i bili sačuvani ljudski životi.

Radovi na modernizaciji jednokolosečne elektrificirane pruge Niš – Brestovac na međunarodnom železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju obuhvataju kompletan remont i modernizaciju donjeg i gornjeg stroja pruge sa objektima na tom delu pruge, modernizaciju elektrovučnih postrojenja, kompletnih elektrotehničkih postrojenja (telekomunikacije i signalno sigurnosni uređaji) i elektroenergetskih postrojenja.

Nakon rekonstrukcije, pruga Niš – Brestovac biće osposobljena za brzine do 120 km/sat, a rok za završetak radova je juni 2023. godine.

Modernizacija pruge Niš – Brestovac, pored ostalog, obuhvata izgradnju osam novih armirano-betonskih mostova, od kojih će sa dužinom od 180 metara najduži biti most preko Južne Morave kod Malošišta.

Projektom je obuhvaćena i rekonstrukcija dvanaest propusta i tri podvožnjaka. Projektom modernizacije pruge Niš – Brestovac predviđena je isporuka i ugradnja 12 elektronskih putnih prelaza, što znači da će nivo osiguranja na svim putnim prelazima na ovoj deonici biti podignut na najviši nivo.

Modernizacija obuhvata i kompletan remont staničnih koloseka u stanicama Međurovo i Doljevac, izgradnju javnog osvetljenja službenih mesta, perona i staničnih trgova u Međurovu, Belotincu i Doljevcu, kao i izgradnju perona i osvetljenja u četiri železnička stajališta između Niša i Brestovca.

Izvođač radova na modernizaciji i rekonstrukciji pruge Niš – Brestovac je konzorcijum bugarskih kompanija Trace Group Holding PLC i Balkantel, a vrednost ugovora je oko 59,8 miliona evra, dok je finansiranje obezbeđeno iz bespovratnih sredstava IPA fondova i budžeta Srbije.

BONUS VIDEO: Brzi vozovi, železnica

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar