Roditelji dece starosti do 16 godina koju su do 20. septembra uredno prijavljeni za primanje jednokratne novčane pomoći od 10.000 dinara, dobili su novac polovinom septembra. Međutim, pojedinim roditeljima (o kojima je Nova.rs pisala), novčana sredstva nisu legla na račun ni posle 3 meseca od prijave. To je slučaj sa N. O. iz Novog Sada koja je, iako ispravila grešku matične službe pri upisu jedinstvenog broja, i dalje је bez novca.

Svi roditelji – majke, samohrani očevi, hranitelji i staratelji koji su se od 20. avgusta do 20. septembra elektronski prijavili na portalu idp.trezor.gov.rs za jednokratnu novčanu pomoć od 10.000 dinara za decu do 16 godina, dobili su na svojim računima uplaćen novac.

Iako se uredno prijavila, N. O. iz Novog Sada nije dobila novac ni prvog ni drugog dana isplate. Zato je posle dva dana uložila reklamaciju.

„Nije mi bilo jasno zašto sam ‘preskočena’ pri isplati sredstava, pa sam elektronski uložila reklamaciju. Odmah mi je stigla povratna poruka da se moja reklamacija obrađuje. Međutim, nekoliko narednih dana ništa se nije dešavalo. Nisam dobila poziv niti obašnjenje o čemu se radi. Pošto mi je stalno izlazio podatak kako nisam zakonski staratelj deteta, na šta sam mislila da je očigledno greška u sistemu jer, Bože moj, suprug i ja smo u braku 25 godina, imamo troje dece, dakle taj podatak nikako nije tačan“, nastavlja da objašnjava naša sagovornica.

PROČITAJTE JOŠ:

Videvši da je sistem definitivno „pobrljavio“ pošto joj pokazuje da nije zakonski staratelj deteta, Nevena je ponovo poslala uput za svoj slučaj. Naravno, čekala je kao i prethodne odgovore, a onda je stiglo moguće razrešenje situacije.

„Rekli su mi da proverim podаtke u matičnoj službi. Onako šokirana, pozvala sam Оpštinu Savski venac pošto sam se porađala u Beogradu i kada je službenica proverila podatke, videla je da detetu u izvodu stoji pogrešan moj pogrešan matični broj. To znači da je automatski bila greška matične službe. Do sada nisam imala prilike da to uočim, dete sam normalno upisivala u vrtić… Ništa mi nije jasno. Valjda niko nije obraćao pažnju“, priča ova Novosađanka.

Foto: Privatna arhiva

Službenica iz matične službe je, objašnjava nam Nevena, odmah ispravila greške u matičnom broju.

„Rekla mi je da elektronski obavestim da su netačni podaci ispravljeni i da su uneti novi. To sam i uradila. To se sve događalo oko 1. oktobra, a oni su meni 6. novеmbra poslali sistemsku poruku da je u toku provera i da će me obavesтiti kada provere sve podtake. I eto, od tada se ništa više ne dešava“, kaže ona.

Za kraj razgovora, sagovornica Nova.rs  navodi da nije socijalno ugrožena, niti da će tih 10.000 dinara značajno doprieti njihovom kućnom budžetu, ali ako su sva deca dobila, zašto ne bi i njena ćerka.

„Nije to ništa stani-pani, nego mi je nekako žao. Ovaj kupio ovo, ovaj ono, u njenom odeljenju su baš svi dobili novac, samo ona nije. Prvo sam pomislila: ma, nema veze, šta je tu je, a onda je počelo da me iritira. Zato želim da pokušam koliko je do mene. Ona kaže: Pa mama, sve drugarice su dobile novac i kupile su baš ono što su htele“. Iako smo mi svakako planirali da joj kupimo novogodišnji poklon, znate kakva su deca, uvek ono kupili što mi roditelji ne bi. Pa zašto onda za te pare koje treba da dobije, ne bi kupila to što želi? Baš bi bilo lepo da se obraduje za Novu godinu“, smatra ona.

Foto: Screenshot/Uprava za trezor

Inače, ova Novosađanka nije jedina čije dete je uskraćeno za 10.000 dinara.

Redakcija Nova.rs pisala je o majci Sari Konjović, čija beba takođe nije dobila ovu novčanu pomoć, a i u njenom slučaju je bila greška matične službe.

Redakcija Nova.rs uputila je mejl Upravi za trezor s pitanjem zbog čega ova Novosađanka nije dobila jednokratnu novčanu pomoć ako se već uredno prijavila i ispravila greške koje, pritom, nije ona načinila, ali do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovor.

BONUS VIDEO: Na šta ćete potrošiti 10000 dinara pomoći od države?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare